حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مزیت های ورزش
09 آوریل 2021 - 13:40
شناسه : 12969
بازدید 211
10
10 مزیت بازی در ورزش

ورزش به ما کمک می کند که بدنی متناسب عضلاتی قوی و قلبی سالم داشته باشیم. حتی ورزش می تواند از نظر روحی و روانی فرد را بهبود ببخشد. ورزش در کنار اینکه به ما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانیم و اندام متناسب تری داشته باشیم. 10 مزیت بازی در ورزش قلب سالم تر […]

ارسال توسط : نویسنده : عرفان ظهرابی
پ
پ

ورزش به ما کمک می کند که بدنی متناسب عضلاتی قوی و قلبی سالم داشته باشیم. حتی ورزش می تواند از نظر روحی و روانی فرد را بهبود ببخشد. ورزش در کنار اینکه به ما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانیم و اندام متناسب تری داشته باشیم.

10 مزیت بازی در ورزش

  1. قلب سالم تر
  2. استرس و اضطراب را کاهش می دهد
  3. ارتباطات اجتماعی متنوع
  4. کاهش خطر دیابت
  5. کاهش چربی بدن
  6. کار گروهی
  7. خواب با کیفیت
  8. فشار خون پایین
  9. ظاهر بهتر
  10. خلق و خوی بهبود یافته

ورزش

1. قلب سالم تر

متأسفانه ، بیماری قلبی علت شماره یک مرگ و میر‌ها است ، اما خبر خوب این است که مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش منظم از حضور در ورزش می تواند به طور چشمگیری سلامت قلب را افزایش دهد و احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. به عنوان مثال یک مطالعه توسط مجله پزشکی ورزشی انگلیس نشان داد که افرادی که شنا می کنند یا در ورزش های راکت (مانند تنیس ، بدمینتون ، اسکواش) یا ایروبیک (از جمله رقص) شرکت می کنند ، کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میر ناشی از مرگ قلبی عروقی دارند.

2. استرس و اضطراب را کاهش دهید

بیش از دو سوم مردم می گویند که روزانه دچار استرس یا اضطراب می شوند ، اما آیا می دانید مطالعات نشان داده است که فعالیت بدنی همراه با شرکت در ورزش می تواند این مشکلات را کاهش دهد؟ طبق دانشکده پزشکی هاروارد ، ورزش از طریق عصب شیمیایی و رفتاری با استرس مقابله می کند. ورزش هوازی هورمونهای القا کننده استرس ، مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد ، در حالی که اندورفین تحریک کننده همان است ، که باعث افزایش روحیه و احساس عمومی می شود. از مزایای رفتاری می توان به تصور از خود در هنگام کاهش وزن و افزایش تن عضله و همچنین افزایش اعتماد به نفس ، قدرت و انرژی اشاره کرد.

3. پیوندهای اجتماعی متنوع

کلوپ ها و تیم های ورزشی شامل افرادی از زمینه ها ، مشاغل و سنین مختلف هستند ، اما همه با اشتیاق به بازی متحد می شوند. این یک روش عالی برای آشنایی با افراد جدید و معاشرت است. همچنین ، اگر هرگز نیاز به یافتن یک وکیل ، سازنده یا دسترسی به دانش محلی و دریافت توصیه ها دارید ، درخواست از باشگاه ورزشی محلی خود اغلب مکان خوبی برای شروع است. نمی توانم تعداد دفعاتی را که بطور مستقیم توسط اعضای دیگر تیم یا از طریق مشاوره آنها در مورد مسائل داخل و خارج از ورزش به من کمک کرده اند ، به شما بگویم. هر زمان که به مکان جدیدی می روم ، اولین کاری که می کنم عضویت در یک باشگاه ورزشی و ایجاد دوستان و ارتباطات جدید است.

4. کاهش خطر دیابت

انجمن دیابت آمریکا ترکیبی از فعالیت هوازی و ایجاد قدرت را برای کاهش خطر ابتلا به دیابت پیش دیابت و دیابت نوع 2 (و همچنین مدیریت دیابت به طور کلی) توصیه می کند. نمونه هایی از فعالیت های ورزشی که می توانند خطر را کاهش دهند عبارتند از: دوچرخه سواری ، شنا ، تنیس ، دویدن ، قایقرانی و اسکی.

5. چربی بدن را کاهش دهید

مشارکت در فعالیت های ورزشی به عنوان یک روش عالی برای کاهش وزن مشخص شده است. طبق گزارش مجله پزشکی ورزشی انگلیس ، ورزشی که شامل انزجارهایی از تلاش شدید است بسیار م theثر است ، اما یک تمرین با شدت کمتر هنوز هم می تواند برای کسانی که به هر دلیلی سخت نمی توانند کار کنند ، مفید باشد. به گفته نویسنده تناسب اندام و درمانگر ورزشی انگلیس ، کیتی هیسکوک در مقاله BBC در مورد چربی سوزی ، یادآوری این نکته مهم است که: “کاهش وزن یک معادله ریاضی ساده است – شما باید کالری بیشتری نسبت به میزان مصرف روزانه خود بسوزانید.” ورزش می تواند به شما کمک کند تا کالری را به روشی سرگرم کننده بسوزانید.

6. کار گروهی

بازی در قالب یک تیم راهی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران است. وقتی ارتباطات ، همکاری و تمرین های قبلی به طور مثبت جمع می شوند ، می تواند احساس رضایت عمیقی ایجاد کند. کار گروهی می تواند یک تجربه یادگیری فوق العاده برای کودکان باشد ، و می تواند روحیه و کارایی یک گروه کاری بزرگسالان را بهبود بخشد. تیم ها می توانند حس عمیق تعلق خاطر را به همراه بیاورند ، و هرگز وقتی بخشی از آنها هستید از یادگیری متوقف نخواهید شد.

7.خواب با کیفیت

اگرچه تنها مطالعات محدودی در رابطه با ورزش و خواب انجام شده است ، اما به نظر می رسد ارتباط مثبتی وجود دارد. طبق بنیاد ملی خواب ، ورزش منظم می تواند به افراد دچار مشکل خواب کمک کند تا خواب کمتری داشته باشند ، اگرچه مکانیسم دقیق چگونگی این اتفاق هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

8. فشار خون پایین

طبق کلینیک مایو ، می توان از فعالیت های هوازی منظم برای کنترل یا کاهش فشار خون استفاده کرد. تمرینات هوازی در واقع هر چیزی است که از انواع مختلف عضلات در حرکات مکرر و موزون استفاده می کند. فعالیت های ورزشی هوازی می تواند شامل مواردی مانند بازی تنیس ، بدمینتون ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا باشد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 50 دقیقه (2 ساعت و 30 دقیقه) تا 300 دقیقه (5 ساعت) در هفته با شدت متوسط ​​یا 75 را انجام دهند. هفته (1 ساعت و 15 دقیقه) تا 150 دقیقه (2 ساعت و 30 دقیقه) در هفته فعالیت بدنی هوازی با شدت شدید. از نظر شخصی ، من فشار خون خود را مرتباً اندازه گیری می کنم و طبق تجربه خودم ، چیزی برای کاهش آن مانند ورزش وجود ندارد.

9. ظاهر بهتر

و همچنین کاهش وزن ، فعالیت بدنی می تواند از طریق بهبود تون عضلانی به ظاهر شما کمک کند. هرچه بیشتر از عضلات خود استفاده کنید ، استقامت بدنی و قدرت کلی شما بهتر خواهد بود. تحرک بدنی همچنین جریان خون و اکسیژن بیشتری را امکان پذیر می کند ، که به شما یک درخشش گرم و رنگ چهره می بخشد.

10. خلق و خوی بهبود یافته

به گفته دانشمندان ، فعالیت های ورزشی می تواند مواد شیمیایی مغز را تحریک کند که روحیه شما را بالا می برد و احساس شادی بیشتری ایجاد می کند. مطالعه ای که توسط دانشمندان ییل و آکسفورد در The Lancet منتشر شده است ، حاکی از آن است که ورزش عامل مهم تری برای شرکت کنندگان در تعیین سطح رفاه آنها از وضعیت اقتصادی آنها است. این نشان داد که در حالی که افرادی که به طور منظم ورزش می کنند 35 روز در سال احساس بدی دارند ، شرکت کنندگان غیرفعال 18 روز بیشتر احساس بدی دارند ، این تفاوت اساسی است.

منبع: adaa.org

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.