حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تغییرات اخیر بازار لوازم خانگی
10 ژوئن 2021 - 13:33
شناسه : 13212
بازدید 256
7

عواملی که باعث کاهش قیمت لوازم خانگی می‌شود نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون افزایش قیمتی نداشتیم و این روند فعلا ادامه دارد. علت عدم افزایش قیمت نیز رکود است. محمد حسین اسلامیان، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: بازار […]

ارسال توسط :
پ
پ

عواملی که باعث کاهش قیمت لوازم خانگی می‌شود

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون افزایش قیمتی نداشتیم و این روند فعلا ادامه دارد. علت عدم افزایش قیمت نیز رکود است.
محمد حسین اسلامیان، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: بازار لوازم خانگی هیچ تغییر خاصی نکرده و هنوز در رکود است. علت اصلی این رکود نیز کاهش شدید تقاضا بوده که حاصل کاهش قدرت خرید مردم و گرانی کالاها است.

واکنش بازار لوازم خانگی به انتخابات

وی در پاسخ به سوالی در مورد واکنش بازار به انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم باید پیامدهای انتخابات را ببینند، اینکه سیاست‌های کلی به چه صورتی خواهد بود و چه اتفاقی خواهد افتاد و تاثیر آن بر قیمت ارز به چه شکلی خواهد بود. اینکه مصرف‌کنندگان این موارد را حس کنند زمان می‌برد، اقدامات دولت جدید اگر در راستای حمایت از تولید باشد حتی در طی 5 یا 6 ماه هم می‌تواند تاثیر خود بر بازار را بگذارد.

اسلامیان همچنین با اشاره به وضعیت قیمت‌ لوازم خانگی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون افزایش قیمتی نداشتیم و این روند فعلا ادامه دارد. علت عدم افزایش قیمت نیز رکود است، زمانی افزایش قیمت رخ می‌دهد که برای خرید یک کالا تقاضا وجود داشته باشد. نبود تقاضا به حدی است که در کارخانه‌ها و انبار بنکداران انباشت کالا وجود دارد، در این شرایط افزایش قیمت معنا ندارد.

قیمت‌ لوازم خانگی گران می‌شود؟

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش‌بینی می‌شد زمانی که انبار کارخانه‌ها از کالاهای قبلی خالی شود، افزایش قیمت رخ دهد. اما در سطح کارخانه، بنکداری و بازار کالا به میزان زیاد وجود دارد اما تقاضایی وجود ندارد. بنابراین در این شرایط تولیدکننده اقدام به تولید محصول جدید نمی‌کند، البته تولید کاهش پیدا نکرده اما اگر کمبود تقاضا ادامه پیدا کند دیگر تولید توجیهی ندارد. بقای تولیدکننده زمانی است که کالای او از کارخانه خارج و به دست مصرف‌کننده نهایی برسد اگر چنین اتفاقی رخ ندهد دیگر تولید معنا ندارد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان ساخت: می‌توان گفت نزدیک به نه ماه است که تقاضایی برای لوازم خانگی وجود ندارد. با وجود اینکه سال گذشته شیوع کرونا را داشتیم اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 50 درصد کاهش تقاضا داشته‌ایم علت آن نیز سیر صعودی نرخ ارز بود، این سیر صعودی باعث شد که آن زمان حتی کسانی که در آینده نیاز به کالا داشتند اقدام به خرید کالا کنند. ولی امروز با توجه به ثابت بودن نرخ ارز کسی نیاز به این نمی‌بیند که از قبل کالای خود را بخرد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر همه فاکتورها مطلوب و مثبت باشد قیمت‌ها در همین سطح باقی می‌ماند و نهایتا افزایش قیمتی نخواهیم داشت. زمانی که یک دولت جدید روی کار می‌آید قطع به یقین تلاش و پشتکار بیشتری نسبت به دولت‌های قبل دارد، بنابراین من خوشبین هستم که وضعیت بهتر شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.