حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کدام بخاری و کدام برند را بخریم؟!
15 سپتامبر 2018 - 12:23
شناسه : 4076
بازدید 480
12

به گزارش تاسیسات نیوز ، فرقی نمی کند شما بخاری داشته باشید یا اینکه بخواهید یک عدد از این وسایل گرمایشی را تهیه کنید. به هر کیفیت شما نیازمند یک سری اطلاعات هستید که امکان انتخاب بهترین وسیله را برای شما فراهم می کند. مهم ترین و بدیهی ترین معیار برای انتخاب بخاری، در نظر […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش تاسیسات نیوز ، فرقی نمی کند شما بخاری داشته باشید یا اینکه بخواهید یک عدد از این وسایل گرمایشی را تهیه کنید. به هر کیفیت شما نیازمند یک سری اطلاعات هستید که امکان انتخاب بهترین وسیله را برای شما فراهم می کند.

مهم ترین و بدیهی ترین معیار برای انتخاب بخاری، در نظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری، گرمابخش آنجا باشد، بنابراین لازم است قبل از خرید بخاری به متراژ ساختمان، فضا و نوع استفاده از یک وسیله گرمایشی توجه کنید. کارشناسان توصیه می کنند؛ از بخاری دیواری دودکش دار برای ساختمان های زیر ۵۰ متر مربع در محیط بسته، بخاری بدون دودکش برای زیر ۵۰ متر مربع در محیط نیمه بسته، بخاری ۸ تا ۱۲ هزار برای بین ۵۰ تا ۷۰ متر مربع و از بخاری ۱۲ هزار به بالا برای بالاتر از ۷۰ متر مربع و همچنین از بخاری های طرح شومینه برای سالن استفاده شود.

بنا گزارش به نقل از دوهفته نامه تاسیسات ، برای اینکه بفهمید عددی که به عنوان میزان تولید حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب است یا نه، می توانید این عدد را ( که واحدش کالری است ) بر عدد ۲۴ تقسیم کنید. از طرف دیگر متراژ خانه تان را در عدد سه ضرب کنید. حاصل ضرب این دو عدد باید با حاصل تقسیم اولی برابر یا نزدیک به آن باشد. برای مثال؛ اگر متراژ سالن منزل تان ۷۰ متر است، حاصل ضرب آن در سه می شود ۲۱۰، حالا اگر بخاری ای که می خواهید بخرید ۴۸۰۰ کیلو کالری گرما تولید می کند، حاصل تقسیم این عدد بر ۲۴ می شود ۲۰۰ که با ۲۱۰ اختلاف چندانی ندارد، پس  این بخاری، مورد مطلوبی برای منزل شماست. اگر متراژ سالن شما بزرگتر است، می توانید بخاری هایی با بر چسب تولید حرارت ۸ تا ۹ هزار کالری تهیه کنید.

رده انرژی بخاری

مشخص بودن میزان مصرف انرژی بخاری در سال های اخیر در کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته است تا از این طریق در میزان مصرف انرژی و پرداخت هزینه ها صرفه جویی شود. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، به صورت مرتب از خط تولید محصولاتی که مصرف انرژی دارند – حتی یخچال – نمونه برداری می کند تا میزان مصرف و به ویژه درصد مصرف بهینه و بازده انرژی را در آنها مشخص کند.

موقع خرید بخاری باید به برخی نکات توجه کنید که یکی از آنها رده انرژی بخاری و بازده خالص تولید گرمای آن است. رده انرژی بخاری با یک برچسب شفاف روی آن مشخص می شود. روی این برچسب رده انرژی را با حروف انگلیسی نشان می دهند که هرچه به ابتدای الفبای انگلیسی نزدیک تر باشد، بازده خالص بخاری بیشتر و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیک باشد، بازده خالص آن کمتر است. پس بهتر است بخاری هایی با رده انرژی A,B,C,D,E,F,G تهیه کنید.

با دود یا بی دود؟

از قدیم گفته اند؛ دود نشانه آتش است ولی مهم این است که این آتش کجا و چگونه اتفاق می افتد. در مورد بخاری گازی دقت کنید که اگرچه دود حاصل از احتراق اندک و بدون رنگ است ولی به مراتب خطرناک و مرگ آور می باشد.دودکش را برای همین منظور اختراع کرده اند تا به ایمنی ریه های شما کمک شود. بنابراین چشم بسته گول تبلیغات اولیه شرکت ها را نخورید. بخاری بدون دودکش فقط در سالن های نیمه بسته و به شرایط داشتن سیستم ایمنی ODS امکان پذیر است. این سیستم به محض اینکه – به هر دلیل – اکسیژن محیط به ۱۸ درصد و پایین تر برسد، جریان گاز ورودی به بخاری را قطع می کند و تا زمانی که ترکیب هوا مناسب نشده و روشن شدن بخاری خطرناک باشد، اجازه روشن کردن آن را هم نمی دهد.

معروف ترین برندها

اگر همه موارد بالا در نظر گرفتید، نوبت به خرید بخاری می رسد. بهتر است بدانید؛ قیمت بخاری در بازار بر اساس چند منطق مشخص تغییر می کند که اصلی ترین آنها، حجم بخاری و به نوعی قدرت تولید حرارت است. به طور طبیعی هر چه بخاری بزرگ تر و قوی تر باشد، ورقه های فلزی به کار رفته و ضخامت رنگ نسوز در آن بیشتر بوده و به همین نسبت هم گران تر می شود. غیر از این، اغلب پول طراحی قشنگ و متفاوت تر را هم روی قیمت بخاری محاسبه می کنند، اما با پذیرفتن یک اختلاف حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومانی – بدون توجه به مارک شرکت تولید کننده بخاری گازی – می شود بخاری های گازی را بر اساس قدرت شان ( ۱۴،۱۲،۱۰،۸،۶هزار و بیشتر) از لحاظ قیمت دسته بندی کرد. در پایان شما را با چند نمونه از مهمترین برندهای بخاری گازی در کشور آشنا می  کنیم.

الف) نیک کالا : کیفیت بخاری های گازی نیک کالا امروزه فقط به ظاهر آراسته و طراحی صنعتی آن نیست. در این بخاری ها با ارتقای بازدهی حرارتی حدود ۲۰ درصد مصرف گاز کاهش یافته و مبلغی که برای خرید بخاری پرداخت شده است از طریق صرفه جویی به شما باز می گردد. طراحی بخاری زیبا بوده و استاندارد ملی ایران، استاندارد CE و TSE کیفیت محصول را تایید کرده اند.

ب) لورچ : شرکت لورچ در سال ۱۳۵۶ با تولید آبگرمکن مخزنی نفتی و بخاری نفتی تاسیس و شروع به کار کرد. بعد از آن بلافاصله تولید آبگرمکن گازی را شروع و در سال ۱۳۶۴ بخاری گازی را بر تولیدات خود افزود و در حال حاضر با تولید ۱۶ نوع کالا مشغول به کار می باشد. این شرکت از بهترین مواد اولیه جهت بالا بردن کیفیت خود استفاده نموده و می توان ادعا کرد که تولیدات این شرکت از بهترین مواد اولیه جهت بالا بردن کیفیت خود استفاده نموده و می توان ادعا کرد که تولیدات این شرکت از بالاترین سطح کیفی در مقابل کالای مشابه برخوردار می باشد.

پ) آبسال : بخاری دیواری آبسال مدل ۴۶۳  قابل استفاده با گاز طبیعی می باشد. این بخاری علاوه بر مصرف کم سوخت بازدهی بسیار زیادی دارد و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. این بخاری تنها می تواند به صورت دیواری نصب شود و به دلیل حجم و وزن کم به راحتی بر روی دیوار نصب شده و فضای کمی را اشغال می کند. بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ کوره ای می باشد که روش الکتروستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود.

ت ) هایلان : این بخاری دارای بازده ۹۹ درصدی بوده و به علت دارا بودن پایه جدا شونده نصب و استفاده آن آسان است، نیازی به برق ندارد و بدون نیاز به جریان برق و با فشار یک دکمه روشن می شود. همچنین مجهز به سیستم  ایمنی ODS و سیستم ایمنی نظارت بر شعله است و دارای جرقه زن الکتریکی، شیر کنترل و رفلکتور مقعر جهت انتقال حداکثر گرما می باشد. حداکثر قدرت حرارتی بخاری ۵ هزار کیلوکالری بر ساعت است. همچنین دارای ابعادی به طول ۱/۵۸، عمق ۲/۴۹ و ارتفاع ۶۴ سانتی متر می باشد که فشار گاز ورودی آن ۱۷۸ mmH۲O است. این بخاری ۱۰ کیلو گرم وزن دارد و ضمانت خرید آن یک سال است.

ث )  آزمایش : محصولات آزمایش با مدرن ترین ماشین آلات، زیر نظر کارشناسان خبره و با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی توسط افراد مجرب تولید و عرضه می گردد. این محصول تحت لیسانس شرکت LAMINOX ایتالیا و منطبق بر استاندارد اروپایی EN۴۴۹ تولید می گردد. حسگر OSD در این بخاری با کنترل میزان اکسیژن محیط، در صورتی که میزان اکسیژن به مقدار کمتر از ۱۸درصد کاهش یابد – که معادل با افزایش گاز منواکسید کربن می باشد – باعث خاموش شدن بخاری خواهد شد.

اشکان گاز : شرکت اشکان گاز با استفاده از مواد اولیه و تکنولوژی تولید، تلاش می کند تا رضایت مشتریان عزیز را برآورده سازد. این شومینه دارای هیزم چدنی با ماندگاری و دوام بیشتر می باشد. مواد اولیه و لوازم استفاده شده در بخاری از مرغوب ترین نوع بوده و شیر گاز دستگاه BM با لوازم اسپانیایی است.

چ ) برفاب : بخاری شومینه برفاب دارای طرحی زیبا، مطابق با انواع دکوراسیون و دارای قدرت می باشد. بخاری به همراه یک سینی زیر جهت قرار دادن مناسب بر روی زمین عرضه می گردد. این محصول در دو رنگ مسی و نقره ای تولید شده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “کدام بخاری و کدام برند را بخریم؟!”
  1. اموزنده و مفید

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.