حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چربی های قهوه ای را تحریک کنید و لاغر شوید!
25 ژوئن 2019 - 22:55
شناسه : 6188
بازدید 249
7

لاغر شدن رازهای مختلفی دارد. کدام راز و رمز با بدن شما سازگار است؟ شما کدام روش را تا به حال عملی کرده اید؟ این بار برای تان از نوشیدنی فراگیری که طرفدار زیادی هم دارد صحبت کرده ایم. قهوه بنوشید و چربی های قهوه ای را تحریک کنید و لاغر شوید! گروهی از متخصصان علوم […]

ارسال توسط :
پ
پ

لاغر شدن رازهای مختلفی دارد. کدام راز و رمز با بدن شما سازگار است؟ شما کدام روش را تا به حال عملی کرده اید؟ این بار برای تان از نوشیدنی فراگیری که طرفدار زیادی هم دارد صحبت کرده ایم. قهوه بنوشید و چربی های قهوه ای را تحریک کنید و لاغر شوید!

گروهی از متخصصان علوم تغذیه در انگلیس با انجام آزمایش‌های تازه‌ای دریافتند که نوشیدن قهوه چربی‌ قهوه‌ای را تحریک می‌کند که می‌تواند عامل کلیدی در مقابله با چاقی و دیابت باشد.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: این مطالعه اولین مورد بررسی انجام شده روی نمونه‌های انسانی بوده که به دنبال ترکیب‌ها و عناصری است که تاثیر مستقیمی بر عملکرد چربی قهوه‌ای دارند. چربی قهوه‌ای بخش مهمی از بدن انسان به حساب می‌آید که در سرعت کالری سوزی نقش کلیدی بازی می‌کند.

چربی قهوه‌ای یکی از دو نوع چربی موجود در بدن انسان و دیگر پستانداران است. در گذشته این چربی تنها به نوزادان و برخی از پستانداران نسبت داده می‌شد اما در سال‌های اخیر مشخص شد که چربی قهوه‌ای در بدن بزرگسالان نیز وجود دارد. عملکرد اصلی این نوع چربی تولید حرارت در بدن از طریق سوزاندن کالری است.

بنابر این، افرادی با شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از میزان بالاتری چربی قهوه‌ای برخوردارند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه ناتینگهام گفت: چربی قهوه‌ای به شکل‌ متفاوتی نسبت به چربی دیگر در بدن عمل می‌کند و از طریق چربی و قند سوزی گرما تولید می‌کند. افزایش فعالیت این چربی کنترل قند خون  و همچنین سطح لیپید خون را تقویت کرده و به از بین رفتن کالری مازاد و کمک به کاهش وزن کمک می‌کند. هرچند، تاکنون محققان به شیوه قابل قبولی که فعالیت این چربی را در بدن تحریک می‌کند، دست پیدا نکرده بودند.

محققان اظهار داشتند: این اولین مطالعه روی نمونه انسانی است که نشان می‌دهد چیزی شبیه به یک فنجان قهوه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد چربی قهوه‌ای داشته باشد. تاثیر بالقوه یافته‌ای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که چاقی نگرانی حائز اهمیتی در جوامع است و شیوع دیابت نگران کننده است به همین دلیل چربی قهوه‌ای می‌تواند بخشی از راهکار مقابله با این دو عارضه باشد.

این تیم تحقیقاتی از تکنیک تصویربرداری حرارتی استفاده کرده تا ذخایر چربی قهوه‌ای بدن را ردیابی کنند. این روش غیر تهاجمی به این تیم تحقیقاتی کمک کرد تا چربی قهوه‌ای را موقعیت یابی کرده و ظرفیت آن را در تولی حرارت ارزیابی کنند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان انگلیسی یافته‌های بدست آمده مثبت بوده و لازم است به طور دقیق مشخص شود کافئین یا چه ترکیب دیگر موجود در قهوه تاثیر تحریک کنندگی بر عملکرد چربی قهوه‌ای دارند. با تایید شدن ترکیب موثر می‌توان تغییرات لازم را در رژیم کنترل وزن و پیشگیری از دیابت اعمال کرد.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.