حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ماسک را ضد عفونی نکنید!
22 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11646
بازدید 258
6

این روزها بازار خرید و فروش ماسک در سراسر دنیا بسیار داغ است که همین امر سبب افزایش قیمت شدید ماسک و دستکش به علت وجود اپیدمی کرونا شده است. نگرانی هایی در جهت استفاده و ضد عفونی کردن انواع آن وجود دارد که اندکی قابل تامل اند. ضد عفونی کردن ماسک نمی‌تواند راهکاری قابل […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها بازار خرید و فروش ماسک در سراسر دنیا بسیار داغ است که همین امر سبب افزایش قیمت شدید ماسک و دستکش به علت وجود اپیدمی کرونا شده است.

نگرانی هایی در جهت استفاده و ضد عفونی کردن انواع آن وجود دارد که اندکی قابل تامل اند.

ضد عفونی کردن ماسک نمی‌تواند راهکاری قابل قبول برای استفاده مجدد از آن باشد و این کار توصیه نمی‌ شود.
ممکن از زمان استفاده از این وسیله، مورد آغشته شدن به انواع باکتری یا ویروس کند که همین امر موجب خواهد شد که شما اگر دچار کرونا ویروس نشوید ممکن است دچار بیماری ها و ویروس های دیگر شوید که این موضوع سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت.

پس نتیجه میگیریم که ضد عفونی کردن و تمیز کردن این محافظ نمی تواند به ما کمکی کند یا اینکه ما را از ابتلا به ویروس های مختلف مصون دارد.

در ادامه به توضیح علت این موضوع در جهت آگاهی شما خواهیم پرداخت:

 علت ضدعفونی نکردن ماسک

یک متخصص بیماری های عفونی روز سه شنبه افزود: بسیاری از افراد ماسک را برای استفاده مجدد ضدعفونی می کنند در حالیکه این کار مناسب نبوده و خود عامل انتقال ویروس کرونا است.

مینو محرمی توضیح داد: مشاهده می شود که افراد ماسک ها را با استفاده از دمای خشک (گرما دادن به ماسک با دمای ۷۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه)، تابش پرتوی فرابنفش، اسپری الکل، دما و فشار بالا، و گرمای خشک و مرطوب ضدعفونی می کنند، در حالیکه سازمان جهانی بهداشت این روش ها را تایید نکرده است.
وی ادامه داد: ماسک های مورد استفاده در برابر ویروس کرونا یکبار مصرف هستند و هیچ راهی برای ضدعفونی کردن آنها وجود ندارد.

این متحصص بیماری های عفونی تصریح کرد: ضدعفونی کردن ماسک ها، راهکاری منطقی در برابر کمبود این مورد نیست زیرا ممکن است باعث باز شدن منافذ  و تغییر در ساختار فیزیکی آن شود و بر نحوه تصفیه و همچنین کیفیت فیلتر کردن  اثر بگذارد.

به گفته محرمی، امکان باقی ماندن آلودگی های ویروسی و باکتریایی بر سطح ماسک نیز وجود دارد به همین دلیل ضدعفونی کردن  برای استفاده مجدد توصیه نمی شود.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.