حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
فضای مجازی و کلاهبرداری های مختلف!
07 می 2020 - 10:00
شناسه : 11831
بازدید 204
11

فضای مجازی چند سالی است که بشدت مورد استفاده کاربران و افراد مختلف قرار می گیرد که از آن هرکس به نحوی استفاده می کند. در این میان افراد سودجویی نیز هستند که از این فضا بعنوان ابزاری جهت سو استفاده از کاربران خوش خیال و ناشی تبدیل کرده اند. این روز‌ها بسیاری از افراد […]

ارسال توسط :
پ
پ

فضای مجازی چند سالی است که بشدت مورد استفاده کاربران و افراد مختلف قرار می گیرد که از آن هرکس به نحوی استفاده می کند.

در این میان افراد سودجویی نیز هستند که از این فضا بعنوان ابزاری جهت سو استفاده از کاربران خوش خیال و ناشی تبدیل کرده اند.

این روز‌ها بسیاری از افراد بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می ‌گذرانند و در کنار آن این فضا به یک منبع درآمد برای برخی از سودجویان تبدیل شده است.

بسیاری از ما مشاهده کرده‌ ایم که در صفحه پیام رسان تلگرام ‌مان گروه‌هایی با عنوان «اَد بزن پول بگیر» ایجاد شده و بسیاری از مخاطبانمان در این گروه‌ها عضومان کرده‌اند.

حین ورود به گروه نه تنها تعدادی از مخاطبان در آن دیده می شوند، بلکه رباتی را در آن خواهید دید که به ازای اضافه شدن هر مخاطبی عنوان می‌کند که هر شخص چه تعداد عضو به این گروه اضافه کرده است.

 همچنین پیام‌هایی مبنی بر واریز پول نیز مشاهده می شود که همین امر وسوسه کننده، بسیاری از افراد را ترغیب می کند تا کاربران مخاطبان خود را در گروه‌ها عضو کنند.

تعداد عضویت زیاد در این گروه ها می تواند در اعتبار و محبوبیت کانال مورد نظر بسیار تأثیرگذار باشد٬ چراکه به واسطه این کار یک شبه بیش از ۵ هزار نفر در این گروه‌ها عضو می شوند.

کلاهبرداری در فضای مجازی

برای خرید اعضا و تبلیغات باید هزینه زیادی کرد.

 به عنوان مثال برای تبلیغ یک کانال تازه تأسیس در یک کانال با تعداد عضویت زیاد، برای هر پست باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرد٬ در صورتی که این گروه‌ها بدون هیچ پرداختی این کار را انجام می دهند.

مخاطبانی که در این گروه‌ها عضو هستند٬ امید به پرداخت مبلغ اعلام شده دارند، اما مدیران گروه‌ها پس از رسیدن به آن جای مدنظر نه‌ تنها مبلغی واریز نمی کنند، بلکه گروه را به کانال تبدیل می کنند.

بیشتر مواقع مشاهده شده که این گروه‌ها توسط ادمین‌هایشان بعد از تبدیل شدن به کانال، با مبالغ زیادی به فروش می رسند.

بررسی‌ها نشان داد که هیچ مبلغی به حساب‌ مخاطبان واریز نمی شود و هدف صاحبان این گروه ها تنها تبدیل گروه به کانال و فروش آن به مبالغ زیاد است.

این موضوع اولین نوع کلاهبرداری نیست که در فضای مجازی انجام می شود و بهتر است شهروندان هنگام مشاهده این گروه‌ها به مدیران آن‌ها برای عضویت مخاطب کمکی نکنند، تا از این نوع کلاهبرداری جلوگیری شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.