حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
در عید اهدای خون را فراموش نکنید
23 مارس 2019 - 13:18
شناسه : 5478
بازدید 263
2

در ایام عید به دلیل افزایش حجم مسافرت ها و بالا رفتن احتمال تصادفات و جراحات، نیاز به خون اهدایی بیشتر می شود که زمانی بیماری به آن نیاز پیدا نکند. به همین دلیل سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از مردم خواهش کرده که به مراکز مراجعه کنند و اهدای خون داشته باشند. سخنگوی سازمان انتقال […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ایام عید به دلیل افزایش حجم مسافرت ها و بالا رفتن احتمال تصادفات و جراحات، نیاز به خون اهدایی بیشتر می شود که زمانی بیماری به آن نیاز پیدا نکند. به همین دلیل سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از مردم خواهش کرده که به مراکز مراجعه کنند و اهدای خون داشته باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و در ایام نوروز به دلیل افزایش مسافرت ها و احتمال حوادث رانندگی نسبت به دیگر ایام سال این نیاز بیشتر می شود؛ بنابراین بهتر است اهدای خون در نوروز نیز ادامه یابد.

بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با خبرنگار افزود: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز پذیرای هموطنان نیک اندیش و نوع دوست برای اهدای خون هستند.
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال تمام و حداکثر سن 60 سال تمام است.
حاجی بیگی ادامه داد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.
حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.
وی اضافه کرد: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند به خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی به شمار می روند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از دیگر بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.
وی ادامه داد: در سال 1397 بیش از 2 میلیون 600 هزار داوطلب در سراسر کشور برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کننده 2 میلیون و 100هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. استان های تهران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.
حاجی بیگی اعلام کرد: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز به منظور پذیرش هموطنان نوع دوست برای اهدای خون فعال هستند.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.