حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تهران خفه شد!!!
15 دسامبر 2019 - 11:33
شناسه : 10842
بازدید 172
8

تهران این روزها ،پایتخت ایران روزهای نا به سامانی را سپری می کند.هوای آلوده در اواخر روزهای سرد پاییزی باعث شده تا تردد برای شهروندان مشکل ساز شود. تهران،این روزها در وضعیت بدی به سر می برد به طوری که آمار ها نشان می دهد پایتخت از اوایل سال تا کنون 52 روز آلوده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

تهران این روزها ،پایتخت ایران روزهای نا به سامانی را سپری می کند.هوای آلوده در اواخر روزهای سرد پاییزی باعث شده تا تردد برای شهروندان مشکل ساز شود.

تهران،این روزها در وضعیت بدی به سر می برد به طوری که آمار ها نشان می دهد پایتخت از اوایل سال تا کنون 52 روز آلوده و ناسالم را تجربه کرده است.

هوای آلوده بیشترین ضرر را هم برای محیط زیست و هم برای سلامت افراد دارد.درهوای ناسالم تردد در سطح شهر برای گروه های سنی حساس یعنی کودکان و سالمندان بسیار خطرناک است و عوارض بدی را برای آن ها در پی دارد.

بنابر گزارش های به دست آمده،شاخص آلودگی هوا در تهران به 144 رسیده است که این امر موجب نگرانی مسئولین و همچنین شهروندان شده است.

این شاخص در طی 24 ساعت گذشته عدد 122 را نشان می داد که این امر بسیار نگران کننده و حائز اهمیت است.

راهکارهای مدیریتی در تهران

ستاد مدیریت بحران تهران در روزهای بحرانی تمهیداتی اندیشده اند که مقداری از این آلودگی را کم کنند،یکی از این راهکارها تعطیلی مدارس در شهر تهران جهت کاهش تردد افراد و ماشین ها در سطح شهر است.

خبرها حاکی از آن است که تهران از ابتدای سال 1398 ،تعداد روزهای پاک آن 25 روز،192 روز هوای سالم،50 روز هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس (سالمندان و کودکان) و 2 روز هوای ناسالم برای تمامی افراد را تجربه کرده است.

این اخبار به دست آمده نشان دهنده خطرات جدی برای شهروندان تهرانی به خصوص کودکان و افراد سالمند،خانم های باردار می باشد که رفت و آمد می تواند سبب بروز مشکلاتی برای سلامتی آن ها شود .

تعطیلی مدارس در پایتخت یکی از راهکارهای تقریبا موثر در روند کاهش آلودگی هوا می باشد که علاوه بر تاثیر در آلودگی می تواند عواقبی در تحصیل دانش آموزان به خصوص در وضعیت درسی آن ها داشته باشد.

امروز نیز در تهران به علت ناسالم بودن هوا مدارس تعطیل و دانش آموزان خانه نشین شدند.دمای هوا در سردترین زمان به 4 درجه و در گرمترین ساعات روز به دمای 10 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.