حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تعطیلی مدارس تهران
21 دسامبر 2019 - 11:05
شناسه : 10937
بازدید 210
8

تعطیلی مدارس دوباره خبرساز شد. طی روزهای گذشته از آغاز فصل سرما و شروع پاییز،در آخرین روزهای پاییزی شاهد شنیدن اخبارهایی در خصوص تعطیلی مدارس و مهد کودک ها بوده ایم که می تواند جز خوشحالی دانش آموزان خطر جدی و مهمی را دی پی داشته باشد. آلودگی هوا همواره جز بزرگترین معضلات جوامع بزرگ […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعطیلی مدارس دوباره خبرساز شد.

طی روزهای گذشته از آغاز فصل سرما و شروع پاییز،در آخرین روزهای پاییزی شاهد شنیدن اخبارهایی در خصوص تعطیلی مدارس و مهد کودک ها بوده ایم که می تواند جز خوشحالی دانش آموزان خطر جدی و مهمی را دی پی داشته باشد.

آلودگی هوا همواره جز بزرگترین معضلات جوامع بزرگ بوده و هنوز چاره و راهکار عملی خاصی در رابطه با رفع و یا کاهش اساسی این مشکل بزرگ به دست نیامده است.

طبق تصمیماتی که در ستاد بحران و کمیته اضطرار تهران اتخاذ شده است قرار بر این شد که مدارس در طی روزهای شنبه 30/9/98 و روز یکشنبه 1/10/98 در دو نوبت صبح و عصر تعطیل باشند تا شاید کمی از حجم ترافیک و آلودگی هوا کاسته شده و در نهایت از میزان آلاینده ها در شهر کاسته شود.

تعطیلی مدارس راه چاره است؟

در طول سال تحصیلی 98-99 شاهد روزهای تعطیل فراوانی برای مدارس در تهران و کلان شهر های دیگر همچون اصفهان بوده ایم.

گاها بجز مدارس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز تعطیل شده اند تا شاید از حجم این آلودگی در هوا کاسته شود و تا حدی میزان ذرات معلق در هوا در اثر عدم تردد ماشین ها در شهر کمتر شده و هوا تا مقداری به درجه سالم نزدیک شود.

اما راه چاره برای آلودگی هوا در کلان شهر ها همچون تهران تعطیلی مدارس نیست.

این راهکار موقتی است و فقط در کوتاه مدت می تواند جوابگوی این نیاز باشد.ولی این راهکار می تواند پیامدهایی نیز در تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

تعطیلی مدارس برای دانش آموزان شاید خوشایند باشد اما می تواند باعث لطمه به تحصیل و روند آموزشی آن ها شود که با توجه به زمان به هدر رفته جهت آموزش بهینه،زمان کمتری در اختیار مربیان و معلمان خواهد بود که ارائه مطالب درسی را می تواند مشکل ساز کند و دانش آموزان در یادگیری مطالب درسی با مشکلاتی مواجه شوند.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.