حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
130 نمونه طرح لباس برای ورزشکاران المپیک و پارالمپیک ایران
03 اکتبر 2019 - 9:59
شناسه : 8015
بازدید 251
4

به گفته مسئول ستاد فرهنگی کاروان المپیک توکیو، ۱۳۰ نمونه طراحی شده برای لباس کاروان ایران در این دوره المپیک در اختیار ریاست کمیته ملی المپیک قرار گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک روز گذشته میزبان دومین نشست مشترک میان مسئولان این کمیته و کارگروه طراحی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گفته مسئول ستاد فرهنگی کاروان المپیک توکیو، ۱۳۰ نمونه طراحی شده برای لباس کاروان ایران در این دوره المپیک در اختیار ریاست کمیته ملی المپیک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک روز گذشته میزبان دومین نشست مشترک میان مسئولان این کمیته و کارگروه طراحی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود تا موضوعات مرتبط با لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیگیری شود.

مسیر طراحی و ارائه لباس اعضای کاروان ایران در المپیک سال آینده از ۲۸ تیرماه با دستور رسمی و مکتوب صالحی امیری، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط کارگروه طراحی مد و لباس دنبال می شود. این کارگروه بر اساس نامه دریافتی از رئیس کمیته ملی المپیک، فراخوانی برای ارائه نمونه های پیشنهادی توسط طراحان کشور اعلام و بازه زمانی مشخصی را برای ارسال آنها تعیین کرد.

نتیجه این فراخوان و استقبال صورت گرفته از آن – بر اساس ارزیابی های اولیه و انتخاب نمونه های قابل بررسی – ۱۵۰ اثر بود که در نشست روز گذشته نمونه آنها در اختیار کمیته ملی المپیک و ریاست این کمیته قرار گرفت.

در این نشست که با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید مجتبی حسینی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش، نصرالله سجادی سرپرست کاروان المپیک توکیو و امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری فراخوان و بررسی اولیه آثار واصله، مرور اجمالی هم بر روی نمونه های واصله انجام شد.

امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در میان ۱۵۰ طرح واصله که در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفت، نمونه طراحی شده توسط طراحان سرشناس کشور وجود دارد و این نشان از اهمیت موضوع لباس کاروان المپیک برای جامعه طراحی مد و لباس کشور است، گفت: بر اساس گزارش کارگروه مد و لباس به زودی تعداد دیگری از نمونه های طراحی شده نیز در اختیار این کارگروه قرار می گیرد تا از میان مجموع نمونه های دریافتی (با لحاظ کردن ۱۵۰ اثر ارائه شده به کمیته) به جمع بندی نهایی برسیم.

وی با یادآوری اینکه در همین زمینه هفته آینده نیز نشستی دیگر برگزار خواهد شد، در مورد فاکتورهای لحاظ شده در نمونه های طراحی شده توضیح داد و تاکید کرد که بعضا طراحان بر اساس رنگ و جامی که توسط ستاد فرهنگی برای کاروان المپیک پیش بینی کرده است، اقدام به طراحی کرده اند.

مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو در این زمینه ادامه داد: در میان ۱۳۰ اثری که در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته، نمونه هایی با اعمال ارزش های هنری به چشم می خورد. بسیاری از طرح ها با رنگ فیروزه ای که رنگ منتخب برای کاروان ایران است، طراحی شده است. در برخی طرح ها نیز نمادی از جام ارجان دیده می شود. این جام نیز جزو موارد پیش بینی شده ستاد فرهنگی برای کاروان المپیک است.

عارف نیا در بخشی از این گفتگو با تاکید بر اینکه «کمیته انتخاب» تصمیم گیری و انتخاب نهایی کاروان ایران را انجام می دهد، در مورد چرایی ارائه نمونه های طراحی شده به کمیته ملی المپیک اینگونه توضیح داد: به هر حال کمیته ملی المپیک به عنوان متولی کاروان و اعزام آن به المپیک باید در جریان همه امور باشد اگرچه انتخاب نهایی در کمیته انتخاب انجام می شود. البته هنوز ترکیب این کمیته مشخص نشده اما آنچه مسلم است اینکه در انتخاب نهایی باید تمام ملاحظات رعایت شود.

به گفته این مقام مسئول در کاروان المپیک فرآیند انتخاب لباس کاروان المپیک حداقل تا ۲ ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

عارف نیا در این زمینه گفت: برای ارائه طرح نهایی باید گام به گام پیش رفت و در هر مرحله نمونه هایی را نهایی کرد. طرح های دریافتی باید نمونه دوزی شوند تا انتخاب بر اساس آنها انجام شود. در واقع طرح اجرا شده ملاک تصمیم گیری خواهد بود نه طرح اولیه.

 

منبع : مهرنیوز

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.