حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
درمان امراض مختلف با عسل!
31 دسامبر 2019 - 18:00
شناسه : 11078
بازدید 230
9

درمان بسیاری از بیماری ها به صورت طبیعی و ارگانیک صورت می پذیرد همین امر سبب رونق طب ستنی و استفاده عموم مردم از راهکارهای طبیعی شده است. عسل ارمغان مفید طبیعیت به بشر،موارد مصرف فراوانی دارد.این محصول شیرین و لذید توسط زنبورهای عسل پرکار در کندو تهیه می شود که این ارگان بزرگ را […]

ارسال توسط :
پ
پ

درمان بسیاری از بیماری ها به صورت طبیعی و ارگانیک صورت می پذیرد همین امر سبب رونق طب ستنی و استفاده عموم مردم از راهکارهای طبیعی شده است.

عسل ارمغان مفید طبیعیت به بشر،موارد مصرف فراوانی دارد.این محصول شیرین و لذید توسط زنبورهای عسل پرکار در کندو تهیه می شود که این ارگان بزرگ را ملکه کندو اداره می کند.

در کشور ما ایران مزارع تولید عسل فراونی در نقاط مختلف با ویژگی ها و خواص متنوع انجام می پذیرد که ارزش این ماده طبیعی را در بخش های درمانی،غذایی،دارویی و… میتوان مشاهده کرد.

با ورود به فصل سرما،میزان ابتلا شدن افراد بخصوص کودکان به بیماری هایی همچون سرماخوردگی،آنفولانزا و… افزایش یافته و مقاومت بدن آن ها در برابر میکروب ها و یروس ها کمتر می کند که باید با مصرف مواد مغذی همچون عسل،سیستم دفاعی بدن آن ها را تقویت کرد.

عسل درمانی

برخی از بیماری هایی که با مصرف عسل درمان می شوند را در اینجا شرح خواهیم داد:

  • تکسین گلو درد

با این حال شما به راحتی و به سادگی می‌توانید با عسل از گلودرد جلوگیری و یا آن را درمان کنید. بدین ترتیب که یا همین طوری به صورت ساده دو قاشق عسل را به آرامی قورت دهید یا این که آن را به فنجان چایتان بیفزایید.

علاوه بر این، توصیه می‌شود به جای قند، یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان چای لیمو حل کرده و میل کنید. معمولاً کودکان عسل دوست دارند؛ از مایعات طلایی برای از بین بردن علائم سرماخوردگی‌شان استفاده کنید (البته برای کودکان بالای یک سال)

  • تقویت ایمنی سیستم بدن

اگر تصمیم دارید ایمنی خود را تقویت کنید، زمان آن فرا رسیده است که عسل خالص و اصلی را از بازار تهیه کنید. استفاده از عسل یک راه بسیار ساده برای محافظت در برابر سرماخوردگی، سرفه، آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی است.

  • درمان انواع زخم

اگر زمانی دچار سوختگی شدید می‌توانید روی عسل به عنوان یک پوشاننده‌ی طبیعی زخم حساب کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود بدن باور کند که ناحیه‌ی سوخته، پوشیده از پوست سالم است، بلکه باعث کاهش بسیار زیاد درد نیز می‌شود.

این روش، با پیشگیری از ورود عفونت از بیرون به داخل، یک روش موثر برای بهبودی زخم است. عسل همچنین باعث می‌شود زخم‌های بدن از داخل به بیرون نیز التیام پیدا کنند.

عسل را روی سوختگی بریزید و آن را به آرامی با گاز استریل بپوشانید. هر 5 تا 6 ساعت یک‌بار نیاز است که پانسمانتان را تعویض کنید.

  • جلوگیری از خشکی پوست و ترک خوردن پوست لب

عسل بهترین محافظ در برابر خشکی پوست و ترک لب‌ها است. این اتفاق معمولاً در شرایطی رخ می‌دهد که پوست در معرض بادهای شدیدی قرار بگیرد و همان‌طور که می‌دانید این بادها در فصل زمستان رواج بیشتری دارد.

  • مناسب برای افراد سرد مزاج

افراد سردمزاج در هوای سرد باید بیشتر مراقب خورد و خوراکشان باشند. یکی از توصیه‌ها برای این افراد اضافه کردن یک قاشق عسل به فنجان شیر شبانه‌شان است که به عنوان مصلح آن به کار می‌رود و باعث تعدیل مزاج و آرامش می‌شود.

  • درمان سرفه

سرفه یکی از مشکلات شایع در فصل زمستان است که افراد بسیاری با آن روبرو می‌شوند و یکی از راه‌های رهایی از آن مصرف عسل است. از عسل می‌توان به روش‌های مختلفی برای درمان سرفه استفاده کرد:

  1. عسل را به چای خود اضافه کنید. به راحتی می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به چای گیاهی خود اضافه کنید. این می‌تواند یک ترکیب عالی با چای لیمو، چای زنجبیل، چای بابونه یا چای سبز باشد.
  2. همچنین می‌توانید برای درمان سرفه، معجونی را با زنجبیل و عسل تهیه کنید. این یک داروی بسیار قدرتمند برای سرفه است که می‌توان به راحتی آن را در خانه تهیه کرد. بدین ترتیب که شما باید یک‌چهارم قاشق غذاخوری آب زنجبیل را استخراج کرده و آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  3. قبل از خواب یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را مصرف کنید. اگر سرفه‌تان خیلی شدید است، دو بار در روز مصرف کنید.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.