حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
23 دسامبر 2019 - 12:37
شناسه : 10996
بازدید 214
5

آلودگی هوا و اجرای طرح زوج و فرد با توجه به اجرای طرح زوج و فرد سابق و تعطیلی مدارس باز هم میزاان آلاینده ها نه تنها کم نشده است بلکه رو به افزایش است و عده ای شکایت کرده اند که چرا برای تردد کامیون ها ممنوعیت و سختگیری وجود ندارد و در خیابان […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلودگی هوا و اجرای طرح زوج و فرد

با توجه به اجرای طرح زوج و فرد سابق و تعطیلی مدارس باز هم میزاان آلاینده ها نه تنها کم نشده است بلکه رو به افزایش است و عده ای شکایت کرده اند که چرا برای تردد کامیون ها ممنوعیت و سختگیری وجود ندارد و در خیابان شهر شاهد عبور و مرور کامیون ها هستیم و همچنین طرح آلودگی که مطرح شده است، مربوط به خودروهایی است که 20 روز عبور مرور خود را در ماه دارند و این طرح، طرحی منطقی نیست زیرا در اول فصل اجرای این طرح انجام شده و مخالفت هایی با این طرح صورت گرفته است و مبلغ جریمه خودروهای متخلف 200000 ریال میباشد.
و طبق شاخص آلودگی هوا و نمودارهای مربوطه آلودگی به حدی است که نه تنها مدارس بلکه همه ی ادارات و دانشگاه ها باید تعطیل میشدند و طبق گفته ی شورای شهر تهران تصمیم بر تعطیلی همه ی دستگاه ها بوده است ولی با مخالفت وزارت علوم و دانشگاه آزاد و تکذیب کردن خبر مربوطه باعث شده است عبور و مرور خودروهای شخصی در شهر افزایش پیدا کند و باعث بالا رفتن شاخص آلودگی هوا شود. در حال حاضر هوا برای تمامی افراد ناسالم میباشد و افراد باید از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

آلودگی هوا و پژوهش های صورت گرفته

با توجه به پژوهش های صورت گرفته هر ساله 20 هزار تن ذرات معلق در هوا وارد ریه تهرانی ها میشود ولی متاسفانه از نتایج این پژوهش ها استفاده های لازم صورت نمیگیرد.
طبق صحبت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعطیلی مدارس کمتر از 20% در آلودگی هوا تاثیر دارد و 90 تا 95 درصد آلودگی هوا مربوط به آلاینده ها و متحرک ها است.
ایشان اشاره ای به به کیفیت بد بنزین و خودروهای اسقاطی کرد و مقصر اصلی را این عوامل دانست و گفت در بعضی مناطق تهران بنزین 200 برابر حد مجاز وارد هوا میشود که مشکلات جدی را به وجود می آورد و همچنین روی نسل آینده اثر منفی دارد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.