حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, 12 اردیبهشت , 1400 21 رمضان 1442 Sunday, 2 May , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1693 تعداد دیدگاهها : 54×
کودکان و ورزش
10 آوریل 2021 - 9:30
شناسه : 12978
بازدید 8
1
فواید ورزش برای کودکان

از هر 10 کودک بین 5 تا 14 سال فقط شش نفر در خارج از مدرسه در ورزش شرکت می کنند. پسران (70 درصد) بیشتر از دختران (56 درصد) در ورزش شرکت می کنند. شواهد نشان می دهد که کودکان فعال جسمی به احتمال زیاد به بزرگسالی که از نظر جسمی فعال هستند بالغ می […]

ارسال توسط :
پ
پ

از هر 10 کودک بین 5 تا 14 سال فقط شش نفر در خارج از مدرسه در ورزش شرکت می کنند. پسران (70 درصد) بیشتر از دختران (56 درصد) در ورزش شرکت می کنند. شواهد نشان می دهد که کودکان فعال جسمی به احتمال زیاد به بزرگسالی که از نظر جسمی فعال هستند بالغ می شوند. کاهش بی تحرکی بدنی به همان اندازه افزایش فعالیت بدنی مهم است.
حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در هر روز و حداکثر دو ساعت در روز با استفاده از رسانه های الکترونیکی از جمله تلویزیون در نظر داشته باشید.

فواید ورزش برای کودکان

افرادی که فعال هستند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهند. ورزش منظم همچنین برای کاهش خطر مشکلات عاطفی مانند اضطراب و افسردگی شناخته شده است. عادت ها در اوایل زندگی ایجاد می شوند و شواهد نشان می دهد که کودکان فعال جسمی به احتمال زیاد به بزرگسالانی که از نظر جسمی فعال هستند بالغ می شوند.

فواید ورزش برای کودکان

برخی از بسیاری از مزایای مشارکت ورزشی برای کودکان عبارتند از:

  • کاهش خطر چاقی
  • آمادگی قلبی عروقی افزایش یافته است
  • رشد سالم استخوان ها ، عضلات ، رباط ها و تاندون ها
  • هماهنگی و تعادل بهتر
  • توانایی بیشتر در آرامش جسمی و در نتیجه جلوگیری از عوارض تنش عضلانی مزمن (مانند سردرد یا کمردرد)
  • خواب بهتر
  • مزایای بهداشت روان ، مانند اعتماد به نفس بیشتر
  • مهارتهای اجتماعی بهبود یافته
  • مهارتهای شخصی بهبود یافته ، از جمله همکاری و رهبری.

کاهش بی تحرکی ممکن است در دستیابی به افزایش کلی سطح انرژی در کودکان خردسال موثرتر از تأکید بر افزایش درگیری در فعالیت های ورزشی باشد. برداشتن گام هایی برای کاهش زمان کم تحرکی کودکان مهم است.

توصیه ها

کودکان و جوانان باید حداقل 60 دقیقه (و حداکثر تا چند ساعت) هر روز در یک فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​و شدید شرکت کنند. کودکان و جوانان نباید بیش از دو ساعت در روز با استفاده از رسانه های الکترونیکی برای سرگرمی (مانند بازی های رایانه ای ، اینترنت ، تلویزیون) به ویژه در ساعات روشنایی روز استفاده کنند.
این توصیه ها راهنمای حداقل سطح فعالیت بدنی مورد نیاز برای سلامتی است.

طبق اداره آمار ، طی 12 ماه قبل از آوریل 2012 در استرالیا ، 1.7 میلیون یا 60 درصد از کودکان 5 تا 14 سال حداقل در یک ورزش در خارج از ساعت مدرسه که توسط یک مدرسه ، یک باشگاه برگزار شده بود ، شرکت کردند یا انجمن مشارکت در میان پسران (949،000) بیش از دختران (727،000) بود ، هم در کل و هم در هر گروه گروه سنی. کودکان 9 تا 11 ساله به احتمال زیاد در ورزش شرکت می کنند (66 درصد).

سه ورزش سازمان یافته برای پسران در سال 2011 تا 2012 شامل فوتبال (22 درصد کل ورزش) ، شنا و فوتبال قوانین استرالیا بودند. برای دختران ، شنا / غواصی (19 درصد از کل) و نتبال غالب بود.

کودک خود را به فعالیت بدنی تشویق کنید. اطمینان حاصل کنید که برخی از سفرهای خانوادگی فرصت هایی برای فعالیت بدنی مانند ورزش با هم دارند. در سفرهای کوتاه فرزندتان را به پیاده روی یا دوچرخه سواری تشویق کنید ، نه اینکه برای رانندگی به او اعتماد کنید. از تلاش های فرزندتان در ورزش حمایت کنید. مطمئن شوید که در هر مسابقه آنجا هستید و آنها را از کنار زمین تشویق می کنید.
برای فعالیت های کم تحرک مانند بازی های رایانه ای و تلویزیون محدودیت زمانی تعیین کنید. در مورد راه های تشویق برای شرکت بیشتر در ورزش و فعالیت های بدنی با مدرسه کودک خود مشورت کنید.

مسائل ایمنی ورزشی

می توان از بسیاری از آسیب های ورزشی ناشی از کودکان جلوگیری کرد. پیشنهادات عبارتند از:
همیشه از وسایل محافظتی مناسب استفاده کنید. محافظ های دهان باید برای تمام ورزش های تماسی استفاده شوند. برای یک اتصالات حرفه ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید. از محافظ های زانو ، آرنج و مچ دست برای تمام ورزش هایی که خطر سقوط دارند مانند اسکیت روی خط یا اسکیت بورد استفاده کنید. برای ورزشهایی مانند هاکی ، سافت بال و کریکت که در آن آسیب دیدگی قسمت جلوی ساق پا وجود دارد ، از لنت استفاده کنید.

  • کلاه ایمنی می تواند خطر آسیب دیدگی چشم و صورت را کاهش دهد.
  • حتماً کاملاً گرم و خنک شوید.
  • برای اطمینان از تناسب اندام و قدرت کلی ، با سایر ورزش ها قطار قطار کنید.
  • از فرم و تکنیک خوبی استفاده کنید.
  • بین جلسات زمان بهبودی کافی را در نظر بگیرید.

منبع: betterhealth

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.