حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
خاویار بورداس برای جذب نیمار وارد مذاکره شد
12 سپتامبر 2019 - 11:51
شناسه : 7172
بازدید 276
8

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور ،ستاره برزیلی فوتبالیست حرفه ای برزیلی است که به عنوان مهاجم باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن شناخته می شود. و تیم ملی برزیل او به عنوان دریبل زن تمام عیار و با مهارت و سرعت و توانایی بازی با هر دو پا شناخته شده است. نیمار در سنین جوانی در سانتوس […]

ارسال توسط :
پ
پ

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور ،ستاره برزیلی فوتبالیست حرفه ای برزیلی است که به عنوان مهاجم باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن شناخته می شود. و تیم ملی برزیل او به عنوان دریبل زن تمام عیار و با مهارت و سرعت و توانایی بازی با هر دو پا شناخته شده است. نیمار در سنین جوانی در سانتوس به شهرت رسید و در 17 سالگی اولین بازی حرفه ای خود را انجام داد. وی به باشگاه کمک کرد تا دو قهرمانی پیاپی کامپوناتو پائولیستا ، یک کوپا برزیل و سال 2011 کوپا لیبرتادورس را کسب کند ، و اولین بار سانتوس را از سال 1963 به دست آورد. نیمار دو بار در سال 2011 و 2012 دو بار به عنوان فوتبالیست سال آمریکای جنوبی معرفی شد و به زودی برای پیوستن به بارسلونا راهی اروپا شد.

در بخشی از سه‌گانه تهاجمی بارسا با لیونل مسی و لوئیس سوارز ، او سه برابری قاره‌ای لالیگا ، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان یوفا را به دست آورد و در سال 2015 برای فیفا توپ طلا را به دست آورد. وی سپس در فصل 2015-166 به یک دوبل داخلی رسید. در سال 2017 ، نیمار با اقدامی 222 میلیون یورویی از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شد و او را به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ جهان تبدیل کرد.

در فرانسه ، وی موفق به کسب دو عنوان لیگ ، یک کوپه فرانسه و یک کوپهLa Ligue شد.  ،  و به عنوان  بهترین بازی کن لیگ معرفی شد نیمار با داشتن 61 گل در 99 بازی برای برزیل از 18 سالگی ، سومین گلزن برتر تیم ملی خود است و فقط پله و رونالدو را پشت سر می گذارد. وی در مسابقات پیروزی برزیل در مسابقات قهرمانی جوانان 2011 آمریکا ، یک بازیکننده اصلی بود و در آنجا به عنوان گلزن برتر به پایان رسید .
اما اکنون دوباره خاویار بورداس در تلاش است تا نیمار را به نیو کمپ باز گرداند واین در حالی است که در طول تابستان تلاشهای باشگاه کاتالان برای به خدمت گرفتن ستاره برزیلی ناکام ماند.

نیمار مایل بود پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی PSG را ترک کرده و راهی بارسلونا شود و بر اساس گزارش‌ها بی‌صبرانه منتظر این انتقال بود ولی در نهایت انتقال او به بلوگرانا انجام نشد. این اتفاقات دو سال پس از آن رخ داد که نیمار بارسلونا را به مقصد پاریس ترک کرده و با قراردادی که رکورد دنیا را شکست و 222 میلیون یورو ارزش داشت به پاری سن ژرمن پیوست.خاویر بورداس، مدیر باشگاه بارسلونا اما درها را برای بازگشت نیمار در آینده باز گذاشته و در این باره گفت:” نیمار می‌خواهد به بارسا بیاید و ما برای بازگرداندن او هر کاری بتوانیم خواهیم کرد”.

مدیر بارسا در ادامه گفت:” هر اتفاقی که قرار باشد بیفتد، خواهد افتاد. در فوتبال همه چیز دائم در حال تغییر است ولی  نیمار است. قضیه نیمار، مورد خاصی است. او یک فوتبالیست استثنایی است که می‌خواهد به بارسلونا بیاید. او نتوانسته خودش را با پاریس تطبیق بدهد و رفتنش به آنجا از اول اشتباه بوده. او خودش این را به زبان آورده”.

بورداس درباره مسی هم گفت:” مسی از آن بارسلونا است. مسی خود بارسا است. خیلی‌ها نگران بند قرارداد او هستند ولی مسی در این باشگاه می‌ماند چون اینجا خانه او است و نسبت به آن احساس دارد. مسی از لاماسیا آمده. کافی است وقتی بارسا در یک مسابقه می‌بازد مسی را ببینید”.

منبع : ویکی پدیا, ورزش سه

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.