حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
گوگل اسیستنت
10 می 2021 - 0:52
شناسه : 13077
بازدید 185
4
به روز رسانی گوگل اسیستنت

به روز رسانی گوگل اسیستنت گوگل اعلام کرد چندین به‌روزرسانی در گوگل اسیستنت (Google Assistant) اعمال شده است تا این دستیار صوتی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی از این پس نام مردم را به‌اشتباه تلفظ نکند، به‌خصوص نام های که کمتر رواج دارند، همچنین، گوگل اسیستنت به‌ لطف تغییرات جدید می‌تواند بهتر از قبل مفهوم مکالمه‌ها را […]

ارسال توسط :
پ
پ

به روز رسانی گوگل اسیستنت

گوگل اعلام کرد چندین به‌روزرسانی در گوگل اسیستنت (Google Assistant) اعمال شده است تا این دستیار صوتی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی از این پس نام مردم را به‌اشتباه تلفظ نکند، به‌خصوص نام های که کمتر رواج دارند، همچنین، گوگل اسیستنت به‌ لطف تغییرات جدید می‌تواند بهتر از قبل مفهوم مکالمه‌ها را بفهمد.

کاربران اکنون می‌توانند به گوگل اسیستنت آموزش بدهند که نام مخاطبان گوشی را تلفظ کند و بشناسد. گوگل اسیستنت برای یادگیری نام مخاطبان به صدای کاربر متکی می‌شود. گوگل می‌گوید دستیار صوتی هوشمندش صدایی که کاربر برای تلفظ درست اسامی ضبط می‌کند، نگه نمی‌دارد. قابلت جدید به‌صورت اولیه برای کاربران انگلیسی‌زبان ارائه شده و گوگل می‌گوید که «به‌زودی» آن را به زبان‌های دیگر گسترش خواهد داد.

گوگل مدل‌های یادگیری زبان طبیعی گوگل اسیستنت را بازسازی کرده است و دقت مرجع این دستیار را با استفاده از مدل یادگیری ماشین BERT بهبود داده است. به‌ لطف این تغییر، گوگل اسیستنت می‌تواند به‌جای پردازش یک‌به‌یک و ترتیبی، کلمات مرتبط‌ به هم را در یک جمله بخواند.

گوگل می‌گوید اعمال تغییرات بدین معنی است که اسیستنت اکنون می‌تواند به شکلی تقریبا ۱۰۰ درصد متن را درک کند و به آن پاسخ دهد. نخستین قابلیت‌هایی که بهبودهای گوگل اسیستنت روی آن‌ها اعمال می‌شود، آلارم و تایمر در اسپیکرهای هوشمند گوگل در اروپا و ایالات متحده هستند. گوگل برنامه دارد این بهبودها را به قابلیت‌های دیگری اضافه کند و آن را در دسترس کاربران گوشی‌ و نمایشگر هوشمند نیز قرار بدهد.

تلفظ گوگل اسیستنت

همچنین هنگام جستجوی تلفظ واژه، کاربر می تواند با استفاده از آیکون میکروفون گوگل، واژه را هجا کرده و در ادامه گوگل از هوش مصنوعی برای تحلیل کیفیت تلفظ وی استفاده می‌کند. سپس کاربر تلفظ انجام شده توسط گوگل را تحلیل میکند و میزان مطابقت هر هجا با تلفظ موردنظر گوگل به وی نشان داده می شود تا در نهایت تلفظ صحیح واژه را یاد بگیرد.

گوگل همچنین اعلام کرد که اگرچه این ویژگی امروز معرفی شده اما فعلا فقط به صورت آزمایشی اجرا شده و برای شروع روی نسخه‌های موبایل در دسترس قرار می‌گیرد. و این ویژگی جدید فقط برای واژگان انگلیسی و به لهجه‌ی امریکایی کاربرد دارند. با این حال، گوگل می گوید تلفظ واژه‌های اسپانیایی را هم به زودی به آن اضافه می‌کند.

گوگل همچنین ترجمه و تعریف واژگان را با اعلان‌های بصری بهبود بخشیده است. به عنوان مثال، اگر بخواهید واژه‌یarancia  را از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه کنید تصاویر پرتقال را هم به همراه ترجمه مشاهده می­کنید.

یا اگر به دنبال معنی کلمه feuerzeug  باشید، تصاویر فندک نشان داده می­شود و دیگر برای ترجمه کردن کلمه گیج نمی­شوید.

گوگل اضافه می­کند که ابتدا این ترجمه‌ها فقط به زبان انگلیسی و برای بصری ترین نوع واژگان یعنی اسم ها به کار می‌رود. اما قصد دارد که در آینده دامنه‌ی پوشش واژه‌گان و زبان‌ها را گسترش دهد. به این ترتیب، گوگل از یک ابزار ساده جستجو به یک مربی زبان بزرگ تغییر نقش دهد. در نهایت، به احتمال زیاد گوگل با جمع‌آوری داده‌‌های کاربرانی که از این ویژگی استفاده می‌کنند و با کمک فناوری یادگیری ماشینی این ویژگی را در آینده بهتر و جذاب تر خواهد کرد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.