حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نکات مهم خرید جارو برقی که باید بدانید
18 فوریه 2019 - 14:53
شناسه : 5146
بازدید 283
6

همه ما یک بار به این نکته فکر کرده‌ایم که زمانی که جاروبرقی اختراع نشده بود چگونه خانه ها را جارو می زدند و تمیز می کردند! به هر حال ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم که به تبع آن خیلی از کارها برای ما آسان تر شده است. در این مطلب برای شما نکات […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه ما یک بار به این نکته فکر کرده‌ایم که زمانی که جاروبرقی اختراع نشده بود چگونه خانه ها را جارو می زدند و تمیز می کردند! به هر حال ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم که به تبع آن خیلی از کارها برای ما آسان تر شده است. در این مطلب برای شما نکات بسیار مهمی که قبل از خرید یک جاروبرقی باید بدانید را آورده ایم.

● خرید جاروبرقی

اگر این روزها قصد خرید جاروبرقی را دارید و نمی دانید که کدام مارک بهتر است، باید همین جا خیالتان را راحت کنیم که هنگام خرید جاروبرقی، خیلی در قید و بند مارک و شکل ظاهری آن نباشید و بیشتر به این نکات توجه کنید:

▪ قدرت جاروبرقی:

قدرت جاروبرقی که با نشان «وات» روی آن نوشته شده است، توان جاروبرقی در مکش زباله ها را به شما نشان می دهد. یعنی هر چقدر «وات» این وسیله بالاتر باشد، قدرت مکش آن هم بیشتر می شود. در حال حاضر، جاروبرقی هایی با قدرت ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ وات در بازار وجود دارند. البته شاید برخی از فروشگاه ها، جاروبرقی های ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ واتی هم دارا باشند که این نوع از جاروها با توجه به قدرت کم و سروصدای زیادشان، دیگر طرفدار چندانی ندارند. بد نیست بدانید که خوشبختانه، نمونه های جدیدی از جاروبرقی به بازار آمده اند که یک دکمه جداگانه روی آنها نصب شده است و شما می توانید با بالا و پایین کردن آن، توان مکش جاروبرقی را فاقد اینکه صدای آن کم و زیاد شود، از ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ وات تغییر بدهید. با این مزیت برای تمیز کردن فرش ها و مکان های آلوده تر از قدرت بیشتر و برای نظافت سنگ و سرامیک یا پارکت خانه، از قدرت کمتری استفاده می کنید.

▪ صدای گوشخراش: 

گاهی صدای جاروبرقی آنقدر آزاردهنده است که همسر یا فرزندتان از شما درخواست می کند در نبود آنها خانه را جارو کنید! اما تکلیف خودتان چیست؟ بهترین کار، پیشگیری از بروز چنین مشکلی است. یعنی جاروبرقی هایی با توان بالا بخرید. البته بعضی وقت ها، جاروبرقی های پرتوان و با نام و نشان معتبر هم سر و صدای زیادی دارند بنابراین بد نیست هنگام خرید از فروشنده بخواهید جارو را برایتان روشن کند تا شما ببینید تحمل شنیدن صدایش را دارید یا نه؟ اگر هم دیگر کار از کار گذشته و جاروبرقی را خریده اید، می توانید برای حفظ آرامش روانی خود، هنگام جارو، گوشتان را با یک پنبه بپوشانید تا کمتر اذیت بشوید!

 

▪ جنس جاروبرقی:

بهتر است جنس لوله های جاروبرقی، فلزی باشند تا در اثر افتادن یا برخورد با در و دیوار، نشکنند و زود از بین نروند. لوله های پلاستیکی، با کوچک ترین سرما و گرمایی ترک می خورند و همین ترک می تواند منبع تجمع انواع و اقسام ریزگردها و آلودگی های منزل باشد و از طریق تماس پوستی با دستتان باعث ایجاد حساسیت و حتی بیماری در بدن شما شود. هنگام خرید، حواستان به لوله خرطومی جاروبرقی هم باشد. لوله خرطومی باید کاملا نرم و انعطاف پذیر باشد و با هر چرخشی امکان شکستن یا ترک خوردن آن پیش نیاید.

▪ لوازم و امکانات جانبی جاروبرقی: 

بعضی از جاروبرقی ها، چند سَری مختلف برای نظافت مبل ها، گوشه های خانه، زیر یخچال و گاز، سرامیک و حتی گردگیری پرده ها دارند بنابراین اگر دوست دارید که با یک تیر، چند نشان بزنید، بهتر است که سراغ این نوع جاروبرقی ها بروید. به علاوه، در برخی از جاروبرقی ها امکان فشرده کردن زباله ها هم وجود دارد. یعنی خود جاروبرقی به صورت خودکار، زباله ها را مانند توپ کوچکی فشرده می کند و هنگام خالی کردن محفظه زباله جاروبرقی، مجبور نمی شوید کلی گرد و خاک را تحمل کنید. راستی! یادتان باشد که حتما جاروبرقی هایی را انتخاب کنید که دسته آنها قابلیت تنظیم ارتفاع برحسب قد و قامت شما را دارا باشند. شما می توانید با فشردن دکمه ای کوچک که روی دسته این جاروبرقی ها قرار دارد، ارتفاع دسته را با قد خودتان هماهنگ کنید تا هنگام جارو کشیدن، بیش از اندازه خم نشوید و کمردرد نگیرید.

 

▪ پاکت جاروبرقی یکبار مصرف باشد:

پاکت جاروبرقی ها هم که معمولا ۲ نوع هستند؛ پارچه ای و کاغذی. نظر تمام متخصصان آسم و آلرژی این است که برای پیشگیری از ورود گرد و خاک به گلویتان و ابتلا به حساسیت های احتمالی تنفسی یا حتی پوستی، از پاکت های جاروبرقی کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و دور پاکت های پارچه ای را خط بکشید.

▪ سیم جاروبرقی: 

معمولا اندازه سیم جاروبرقی ها بین ۵/۱ تا ۲ متر است اما اگر خانه شما بزرگ است و حوصله ندارید مدام دوشاخه جاروبرقی را از پریز برق بکشید، می توانید کمی بیشتر در بازار بگردید و جاروهایی با طول سیم ۳ متر هم پیدا کنید. اگر سیم جاروبرقی تان کوتاه است، می توانید یک سیم سیار ۲ یا ۳ متری هم بخرید تا با اتصال سیم جاروبرقی به آن، بتوانید تمام اتاق های خانه را با یک بار فرو کردن دوشاخه در پریز، جارو بکشید. البته هنگام جارو کشیدن باید حواستان باشد که سیم بلند آن به دسته مبل ها یا زیر دست وپای فرزند کوچکتان گیر نکند و شما را به دردسر نیندازد!

 

▪ مصرف انرژی جاروبرقی:

اگر شما هم دوستدار محیط زیست و حافظ منابع ملی مانند انرژی برق هستید، هنگام خرید جاروبرقی، به برچسب میزان مصرف انرژی آن دقت کنید و ببینید که فلش مصرف انرژی، روی کدام حرف قرار گرفته است. تمامی برچسب های مصرف انرژی، از حرف A تا G، تقسیم بندی شده اند و هر چقدر فلش میزان مصرف به حرف A نزدیک تر باشد، یعنی مصرف برق آن کالا کمتر و بازدهی اش بیشتر است و هرچقدر که این فلش به سمت حرف G برود، یعنی با روشن کردن آن کالای برقی، برق بیشتری را مصرف می کنید و بازدهی کمتری را هم از آن می بینید.

منبع: آکا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.