حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
قیمت لوازم خانگی پس از بازگشایی بازار صعودی شد؟!
05 می 2020 - 18:00
شناسه : 11815
بازدید 180
4

خبرهای زیادی مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار ایران به گوش می رسد که اخبار مربوط به بازار لوازم خانگی را بشدت داغ کرده است. در نخستین روز‌های بعد از گشایش فروشگاه های لوازم خانگی و بعد از ۲ ماه تعطیلی، نخستین خبری بود که بازار این کالا را کانون توجه قرار داد. رشد قیمت […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبرهای زیادی مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار ایران به گوش می رسد که اخبار مربوط به بازار لوازم خانگی را بشدت داغ کرده است.

در نخستین روز‌های بعد از گشایش فروشگاه های لوازم خانگی و بعد از ۲ ماه تعطیلی، نخستین خبری بود که بازار این کالا را کانون توجه قرار داد.

رشد قیمت ارز در کنار ممنوعیت واردات، ازجمله دلایلی بود که فعالان صنفی برای این افزایش قیمت برشمردند.

 پس از آن خبر حذف ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی بار دیگر موجب نگرانی تولیدکنندگان و فروشندگانی شد که امیدوار بودند با گشایش فروشگاه های لوازم خانگی و کسب و کار ها بتوانند بخشی از زیانی را که کرونا به بازار وارد کرد جبران کنند.

خبر حذف ارز نیمایی در بخش قطعات لوازم خانگی فردای اعلام این خبر تکذیب شد؛ چون وزارت صنعت اعلام کرد در گروه‌های کالایی هیچ تغییری داده نشده و قطعات لوازم خانگی همچون گذشته با ارز نیمایی وارد کشور شود.

دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار داخلی

در سال جدید دو بار با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صحبت کرده‌ام، چون اگر قرار باشد جنسی افزایش قیمت داشته باشد حتما باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شود.

 تا این لحظه در این سامانه هیچ افزایش قیمتی ثبت نشده، اما با این حال شاهد افزایش قیمت در بازار بعد از گشایش فروشگاه های لوازم خانگی هستیم.

 ما فهرستی از شرکت‌های مختلف لوازم‌خانگی داریم که همگی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اجناسشان را گران کرده‌اند، این فهرست را برای سازمان حمایت ارسال می‌کنیم و نظر ما این است که با توجه به تغییر قیمت ارز و افزایش دیگر هزینه‌های تولید مثل حقوق کارگر و کارمند، بیمه و مالیات، مجوز افزایش ۱۰ درصد قیمت تمام لوازم خانگی داده شود.

این میزان با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، معقول است، اما اگر شرکتی افزایش بیش از ۱۰ درصدی را درخواست داشت، مدارک آن را به سازمان حمایت ارائه دهد و مجوز دریافت کند. در غیراین صورت، شاهد گرانی بدون مجوزی هستیم که ناشی از افزایش اجتناب‌ناپذیر هزینه‌های تولید است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.