حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
28 ژانویه 2020 - 12:58
شناسه : 11333
بازدید 216
8

شرکت صفابازار پارس در سال 94 با هدف توسعه کسب و کار خود در زمینه ی بازرگانی و فروش اینترنتی و همچنین اخذ نمایندگی برندهای معتبر در حوزه ی لوازم خانگی و عرضه ی آن به صورت عمده و تک به بازار تاسیس شد. من کارمند نیمه وقت این شرکت و در قسمت سئو و […]

ارسال توسط :
پ
پ

شرکت صفابازار پارس در سال 94 با هدف توسعه کسب و کار خود در زمینه ی بازرگانی و فروش اینترنتی و همچنین اخذ نمایندگی برندهای معتبر در حوزه ی لوازم خانگی و عرضه ی آن به صورت عمده و تک به بازار تاسیس شد.

من کارمند نیمه وقت این شرکت و در قسمت سئو و تولید محتوا  مشغول به کار می باشم.

این شرکت ابتدا با چهار عضو اصلی که سرمایه گذاران آن بودند تشکیل شد ولی طی سه یا چهار سال به مرور گسترش یافت و در حال حاضر شانزده کارمند دارد که عده ای به صورت تمام وقت و عده ای دیگر مانند من نیمه وقت مشغول به کار هستند.

میخواهم شغل های مختلف با مسئولیت های متفاوت را در این مجموعه برایتان شرح دهم.

برای ایجاد سایت و محیط اینترنتی که این امکان را فراهم کند تا محصولات را به فروش برسانیم نیازمند دامنه و سروری هستیم که این دامنه و سرور نیز نیازمند پشتیبان می باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل و قطعی با آن ها تماس حاصل شود.

بعضی از این دامنه و سرورها  داخل کشور و بعضی دیگر در کشورهای دیگر هستند، پس این فرد و یا افرادی که پشتیبانی میکنند قطعا باید آدم های مسئولیت پذیری باشند چون در صورت عدم پاسخگویی به موقع تعدادی از کارمندان را بیکار میکنند.

برنامه نویس فردی است که برای تغییراتی درون محیط سایت استخدام میشود.

گاهی یک تیم برای این کار در نظر گرفته میشود که این افراد به صورت جداگانه سایت را اختصاصی طراحی میکنند. ولی گاهی سایت به صورت پیش فرض و آماده وجود دارد و تنها فرد تغییراتی را روی آن اعمال میکند که سبب بهتر شدن فضای داخلی سایت میشود.

گرافیست: همانطور که مستحضر هستید این افراد محیط گرافیکی سایت را تغییر داده و جلوه بصری برای بیننده ایجاد میکنند و این کار مانند ویترین چیدن برای یک فروشگاه است که میتواند یک خریدار ر به خرید ترغیب کند.

سئو و تولیدمحتوا: افرادی در این بخش فعالیت میکنند که هدف اصلی و مهم آنها دیده شدن سایت در گوگل و رقابت با سایت های دیگر است. کار این افراد تولید محتوا برای محصولات موجود درون سایت و پوشش دهی اطلاعات مورد نیاز خریدار یک محصول است.

ورود محصول: این بخش شامل وارد کردن اجناس  و محصولات جدید می باشد و همچنین  بروزرسانی محصولات گذشنه از جمله کارهای این گروه است.

بخش تامین: نیروهایی وجود دارند که پاسخگو تلفن ها هستند و همچنین مسئول تامین اجناس مورد درخواست مشتریان از بازار هستند.

این افراد باید شخصیتی کاملا اجتماعی با روابط عومی بالا و آشنا به محیط بازار باشند به دلیل اینکه این شرکت تنها، نماینده تعدادی از برندهای موجود می باشد. مانند: الکتررواستیل، گرمان گاز، پاکشوما، ایکس ویژن که میتواند این اجناس را با کمترین قیمت به بازار عرضه کند ولی به دلیل اینکه اینترنت وسیله همگانی و همه گیری میباشد و تنوع محصولات لوازم خانگی زیاد است  و هدف اصلی و مهم این شرکت تامین نیازهای مردم بدون حضور آنها در بازار است به همین علت این کارمندان در این بخش مسئولیتی در قبال مردم دارند که اجناس اصل با کمترین قیمت برای آنها تامین کنند.

در این بخش نیاز به تحصیلات بالا و دانشگاهی نیست بلکه نیازمند افرادی است که بتوانند محیط را شناخته و به قول معروف بازاری باشند.

مدیر بخش اینترنتی مسئولیت سنگین تری را نسبت به کارمندهای دیگر به عهده دارد چون باید به کارهای همه نظارت کند و همچنین سررشته ای از همه رشته های مورد نیاز داشته باشد. این نیرو قطعا باید تحصیلات تکمیلی داشته تا بتواند از پس همه ی کارها برآید.

حسابداران ر این موسسه نقش مهمی را ایفا میکنند. یک حسابدار در بخش بازرگانی و یک حسابدار در بخش اینترنتی شرکت وجود دارد که این دو نفر در آخرباید برای ارائه ی گزارش به مدیران و حقوق و دستمزد با یکدیگر هماهنگ شوند. که این افراد معمولا تحصیلکرده هستند و قابل ذکر است که مسئولیت خیلی سنگینی بر دوششان می باشد و کار آنها پر از استرس و تنش است.

حمل بار: این قسمت نیز برعکس اسم و برداشتی که ما از آن داریم شاید کار ساده ای باشد ولی مسئولیت های سنگینی را شامل میشود. باید در هنگام  بار زدن  محصول از انبار اجناس را به خوبی مشاهده کنند که خوردگی و ضرب دیدگی نداشته باشد و صحیح و سالم آنرا به دست مشتری برسانند ک کالا برگشت نخورد. پول را به موقع و به اندازه تحویل گرفته و یه شرکت بدهند تا بتوانند کرایه حمل خود را دریافت کنند.

همانطور که ذکر شد بخش دیگری در این شرک وجود دارد به نام بخش بازرگانی که کار آنها فروش کالا به صورت عمده و فیزیکی میباشد و باید کالا را از کارخانه تحویل بگیرند و به انبارها توزیع کنند، که در این قسمت مسئولیتت نسبتا بزرگی متحمل این کارمندان است ولی همانطور که گفتم باز هم این افراد نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند و تننها روابط عمومی آنها در کار مهم است.

بخش خبری: قسمت کوچکی از سایت دیدبازار به جدیدترین اخبار روز اختصاص یافته است که فردی خبرهای به روز را بازنویسی و منتشر میکند.

مدیران کل این شرکت مانند مدیران هر مجموعه دیگری در رشته های خاصی که مربوط به این کار میشود تبهر دارند و بر کارهای انجام شده کارکنان و روند سایت نظارت میکنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.