حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آیا سیستم یا لپتاپتان به آنتی ویروس نیاز دارد؟
10 می 2021 - 1:03
شناسه : 13091
بازدید 178
9
آنتی ویروس و لپتاپ

آیا سیستم یا لپتاپتان به آنتی ویروس نیاز دارد؟ ویروس نوعی برنامه رایانه ای است که در هنگام اجرای برنامه، با اصلاح سایر برنامه‌های رایانه ای و وارد کردن کد مخصوص به خود، خود را تکرار می‌کند و باعث از بین رفتن اطلاعات و ایجاد هزینه برای کاربران می شوند. جالب است بدانید که آنتی ویروس ها برخلاف اسم […]

ارسال توسط :
پ
پ

آیا سیستم یا لپتاپتان به آنتی ویروس نیاز دارد؟

ویروس نوعی برنامه رایانه ای است که در هنگام اجرای برنامه، با اصلاح سایر برنامه‌های رایانه ای و وارد کردن کد مخصوص به خود، خود را تکرار می‌کند و باعث از بین رفتن اطلاعات و ایجاد هزینه برای کاربران می شوند. جالب است بدانید که آنتی ویروس ها برخلاف اسم آنها از شما تنها در برابر ویروس ها محافظت نمی کنند و درواقع یک آنتی ویروس قوی از شما در برابر مواردی دیگر که لیست آنها در ادامه می آید نیز محافظت می کند.

محافظت در برابر روت کیتها: روت کیت ها از طریق آسیب پذیری هایی که در سیستم عامل یا برنامه های کاربردی وجود دارد به سیستم شما نفوذ کرده و به مجرمان اجازه می دهد که دستگاه شما را از راه دور کنترل کنند آنهم بدون اینکه شما متوجه شوید.

محافظت در برابر کرم ها: کرم ها بیشتر از طریق شبکه ها تکثیر می شوند و عموماً با اشغال پهنای باند به شبکه آسیب می‌رسانند در حالی که ویروس‌ها در بیشتر اوقات باعث خرابی برنامه‌های موجود در کامپیوتر آلوده و از دست رفتن اطلاعات موجود در آن می‌شوند.

محافظت در برابر تروجانها: داستان اسب تروا را حتماً شنیده اید و نیاز به توضیح نیست. یک تروجان در میان برنامه‌های به ظاهر بی‌خطر پنهان می‌شود و یا تلاش می‌کند شما را فریب دهد تا آن را با دست خودتان روی سیستم نصب کنید وقتی یک تروجان وارد سیستم شما شود به سرعت بدافزار مورد نظر خود را نصب می کند و بدون اینکه شما متوجه باشید به مجرمان راه دسترسی و کنترل دستگاه را نشان می دهد.

آنتی ویروس

محافظت در برابر باج افزارها: باج افزارها همانطور که از نامشان مشخص است بدافزارهایی هستند که به واسطه آنها مجرمان از شما درخواست وجه نقد، واریز به حساب بانکی یا واریز به کیف پول رمزارزشان را می کنند. باج افزارها به محض ورود به دستگاه شما شروع به رمزنگاری فایلهای شما می کنند. عملاً شما دیگر قادر نیستید اسناد، فایلها، تصاویر و داده های مهم خود را استفاده کنید. مگر اینکه به طریقی بتوانید دوباره آنها را از حالت رمزنگاری شده خارج کنید که معمولاً بعید است. حتی پرداخت وجه نیز به سازنده آن باج افزار در بیشتر مواقع موجب از دست رفتن هزینه می شود. متاسفانه باج افزارها به سرعت در حال گسترش هستند.

محافظت در برابر جاسوس افزارها: جاسوس افزارها گونه ای دیگر از بدافزارها هستند که شروع به جمع آوری داده ها و اطلاعات مهم شما می کنند و آن ها را برای شخص ثالثی ارسال می کنند. جاسوس افزارها به شدت حریم خصوصی افراد را تهدید می کنند.

محافظت در برابر جاسوس افزارها

موارد فوق تنها بخشی از عوامل الوده کننده سیستم هستند، امروزه حتی اگر شما خواسته و یا ناخواسته وارد لینک آلوده شوید سیستم شما آلوده می­شود. حال با توجه به تمام این خطرات و زندگی امروزه ما که به دنیای دیجیتال گره خورده است چه باید کرد؟

ممکن است با خود فکر کنید زمانیکه آنلاین هستید شما دقت کافی را برای جلوگیری از آلودگی ها دارید. اما واقعیت این است که هرچقدر هم که شما با چشم باز و دقت تمام به فعالیتهای آنلاین بپردازید احتمال آلودگی دستگاه شما بالاست و نیاز به یک راه کار امنیتی قدرتمند دارید.

آیا ویندوز دفندری که توسط مایکروسافت در ویندوز تعبیه شده کافی است؟

جواب این سوال منفی است. بعضی از مردم فکر می کنند چون ویندوز توسط مایکروسافت منتشر شده است بنابراین ویندوز دیفندر آن بهترین گزینه است، ولی به دلایل زیر اینطور نیست :

قدرت کشف بدافزار آن بسیار پایین تر از آنتی ویروس های قدرتمند نظیر بیت دیفندر است.

رابط کاربری نامناسبی دارد و به راحتی نمی توان از آن استفاده کرد.

گزارشهایی که درباره سلامت دستگاه می دهد خیلی ابتدایی هستند.

ابزارهای جانبی کاربردی و لازم مثل مدیریت پسورد، ضد سرقت، ضد رهگیری، ضد ابزارهای تبلیغاتی، کنترل میکروفن، کنترل وب کم را در اختیار کاربر قرار نمی دهد.

 

راه انتخواب یک آنتی ویروس خوب چیست؟

برای اینکار باید سه فاکتور مدنظر قرار گیرد

کیفیت موتور آنتی ویروس

بخش اصلی هر راهکار امنیتی موتور آن است و هرچه موتور آن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بهتر می تواند از شما دربرابر بدافزارها محافظت کند.اما از کجا می توانیم بفهیم موتور کدام آنتی ویروس خوب است؟ بهترین راه، مشاهده نتایج تستهای آزمایشگاه های مستقل دنیا است که به بررسی آنتی ویروس ها می پردازند. اگر سری به وبگاه آزمایشگاه های AV-Comparative یاAV-Test  بزنید، این موضوع برای شما روشن تر می شود .

 آنتی ویروس رایگان یا پولی

یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید برای امنیت سیستم خود هزینه کنید یا نه؟

تعداد زیادی آنتی ویروس رایگان در دنیا موجود است که بدون پرداخت هزینه می توانند از شما در برابر بعضی از بدافزارها محافظت کنند. ممکن است بپرسید با این اوصاف چرا باید هزینه کنم؟ واضح است، با حضور آنتی ویروس های رایگان و دارای موتور ضعیف همچنان شما در معرض آسیب قرار دارید. وقتی هزینه می کنید، از تمام قابلیتهای یک راهکار امنیتی بهره مند خواهید شد.

 

امنیت کامل در کنار حفظ کارایی سیستم

ممکن است با خود بگویید که چه ارتباطی بین امنیت سیستم و کارایی آن وجود دارد؟ آیا وجود آنتی ویروس به تنهایی کفایت نمی کند؟ جالب است بدانید که همیشه امکان بیشترین محافظت سیستم به راحتی به دست نمی آید. حتماً شنیدید که نصب آنتی ویروس خاصی موجب کند شدن سیستم شده است. آنتی ویروس های پیشرفته برای جلوگیری از این مشکل تلاش زیادی کرده اند و بر اساس همان تست های آزمایشگاه های مستقل که پیشتر به آن اشاره شد یکی از پارامترهایی که در رتبه بندی آنتی ویروس ها موثر است، حفظ کارایی سیستم در کنار محافظت کامل است.

در اخر میتوان برای تصمیم گیری بهتر به سایت هایی مراجعه نمود که انتی ویروس ها را بر اساس کارایی رتبه بندی کرده اند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.