حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 8 اردیبهشت , 1403 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چگونه میله های اجاق گاز را به خوبی پاک کنیم؟
12 مارس 2021 - 22:40
شناسه : 12783
بازدید 208
7
تمیز کردن میله های اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز و خصوصا میله های آن یکی از دردسر های همیشگی در آشپزخانه هاست. در این پست آموزشی، به شما دیدبازاری ها اموزش میدهیم که چطور به بهترین روش اجاق خود را تمیز کنید.  بسیاری از مردم با روش های تمیز کردن به گاز خود آسیب می رسانند اما موادی وجود دارد که […]

ارسال توسط :
پ
پ

تمیز کردن اجاق گاز و خصوصا میله های آن یکی از دردسر های همیشگی در آشپزخانه هاست. در این پست آموزشی، به شما دیدبازاری ها اموزش میدهیم که چطور به بهترین روش اجاق خود را تمیز کنید. 

بسیاری از مردم با روش های تمیز کردن به گاز خود آسیب می رسانند اما موادی وجود دارد که برای تمیز کردن این لکه ها بی نظیر است.

آمونیاک

میله ها را پس از سرد شدن از روی اجاق گاز بردارید و در طشت بزرگی حاوی آب قرار دهید تا کاملا روی آن را آب بپوشاند. سپس یک چهارم پیمانه آمونیاک به آن اضافه نموده و اجازه دهید 3ساعت خیس بخورد.سپس آنها را در آورده و با اسکاچ و مایع ظرفشویی شسته و آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود. هنگام استفاده از آمونیاک حتماً دستکش بپوشید، و در هوای آزاد اینکار را انجام دهید تا آسیبی به شما وارد نشود.

برای مشاهده برگه اطلاعات ایمنی امونیاک اینجا کلیک کنید.

سرکه

درون ظرفی بزرگ آب جوش و مایع ظرف شویی و سرکه بریزید و 2 الی 3 ساعت میله ها و شعله های گاز را در این مخلوط قرار دهید. سپس با یک اسکاچ زبر یا سیم ظرف شویی چربی ها و سوختگی آن ها را پاک کنید. این روش بیشتر برای پاکسازی روزانه و در مورد چربی های سبک و کم حجم کاربرد دارد.

شما می توانید مقداری سرکه را درون اسپری ریخته و هر روز برای پاک کردن چدن های گاز ، روی آنها اسپری کنید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه باقی بماند. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز گاز را پاک کنید.

مواد تمیز کننده صنعتی گاز

تمیز کننده های گاز به خوبی عمل می کنند. قسمت های جدا شدنی گاز را بردارید و در جایی با تهویه خوب قرار دهید و با پاک کننده تجاری رویش اسپری کنید و بگذارید آن ها برای چند ساعت یا یک شب بمانند سپس، در آب داغ بشورید.

خمیر جوش شیرین

برای حذف لکه های روغنی میله های گاز 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 یا 2 قاشق چایخوری آب را مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید و این خمیر را 15 دقیقه روی لکه قرار دهید. سپس میله ها را آب گرم بشویید و با یک پارچه ی تمیز خشک کنید.

آب جوش

اگر شما محصولات اضافی در اطراف خانه نداشته باشید, اما قطعا باید آب جوش خود را داشته باشید و این را امتحان کنید. آرام و با احتیاط قطعات گاز را درون ظرفی که روی گاز است و آب در آن در حال جوش است، بگذارید تا چند دقیقه بجوشد. سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید بماند تا خنک شود, چیزهای سخت به سادگی محو می شوند و اگر لازم شد, با یک تکه صابون روی اسفنج کار کنید این یک راه حل ساده و دوست دار محیط زیست است، چون از عناصر کاملاً طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده می کند. 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.