حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چرم
01 ژانویه 2020 - 15:27
شناسه : 11099
بازدید 233
10

تاریخچه چرم: چرم از اولین و پرکاربردترین کشفیات بشر بوده است، همانطور که شکار حیوانات به آنها کمک میکرد منابع غذایی خود را تامین کنند از پوست آن حیوانات که از قبیل گوسفند،، گاو، بز و غیره بودند در مسیر حفط خود از رویدادهای محیطی و طبیعی بهره میبردند که رفته رفته با توجه به […]

ارسال توسط :
پ
پ

تاریخچه چرم:

چرم از اولین و پرکاربردترین کشفیات بشر بوده است، همانطور که شکار حیوانات به آنها کمک میکرد منابع غذایی خود را تامین کنند از پوست آن حیوانات که از قبیل گوسفند،، گاو، بز و غیره بودند در مسیر حفط خود از رویدادهای محیطی و طبیعی بهره میبردند که رفته رفته با توجه به نیازهای روزمره خود تصمیم گرفتند از چرم برای تولید کفش، لباس، چادر استفاده کنند.

کشف چرم:

از 5000 سال قبل از میلاد از نقاشی های مصریان در غارها میتوان به این موضوع پی برد که آنها استفاده های متنوعی از چرم میکردند مانند:صندل، لباس، دستکش، سطل، بطری و تجهیزات نظامی وغیره.

تجارت اولیه چرم:

شروع تجارت چرم به 500 سال قبل از میلاد برمیگردد و اولین تاجران چرم نیاکان یونانیان بوده و به دباغی چرم معروفند، دباغی ار یونانیان باستان آغاز و تاکنون تکامل و ادامه پیدا کرده است.

رومیان نیز تخت تاثیر یونانیان از چرم نیز در صنایع دستی خود همچون: کفش، لباس، زین، تجهیزات نظامی بهره میبردند.

از آن پس چرم به دلیل مقاومت  بالا و ویژگی های منحصر به فردش مانند: سهولت در نگهداری و حفظ آن و همچنین ویژگی که چرم خالص بوی مواد غذایی را به خود نمیگیرد استفاده آن در جهان محبوب شد.

دباغی چرم:

چرم طی فرایندهای خاصی میتواند مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصرت به دلیل طبیعی بودن و استفاده نکردن از مواد نگهدارنده سریعا مورد  فساد قرار میگیرد.

دباغی سنتی:

در این روش استفاده از عصاره به دست آمده از برگ و چوب درختان و روغن های گیاهی و حیوانی و زاج سفید مورد استفاده قرار میگیرد.

دباغی نوین:

در این روش علاوه بر استفاده از شیوه های سنتی از نمک کروم و مواد دباغی سنتزی استفاده میشود.

 

چرم و تکنولوژی جدید:

ادغام علم گذشته با علم شیمی امروز به تولبد انبوه صنایع چرمی در دنیا به خصوص کشورهایی که دام در آنها زیاد میباشد منجر شده است.

و هم اکنون چرم علاوه بر کاربردی که در تولید کیف و کفش و همچنین پوشاک دارد در صنعت مانند وسایل نقلیه، حمل و نقل هوایی و دریایی نیز اسفاده میشود.

برای مشاهده  و خرید محصولات با کیفیت چرمی میتوانید به سایت معتبر گرین لدر مراجعه کنید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.