حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آرایشی که خراب شد!
04 دسامبر 2019 - 11:42
شناسه : 10637
بازدید 248
12

مصرف بالای لوازم آرایشی در ایران به دلیل استفاده بالا خانم های ایرانی از لوازم آرایشی و گران بودن لوازم اورجینال و ارزان بودن محصولات قاچاق ، وضعیت بد اقتصادی جامعه باعث شده مردم به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق روی آوردند. قاچاق لوازم آرایشی مصرف کنندگان با این دیدگاه که این محصولات […]

ارسال توسط :
پ
پ

مصرف بالای لوازم آرایشی در ایران

به دلیل استفاده بالا خانم های ایرانی از لوازم آرایشی و گران بودن لوازم اورجینال و ارزان بودن محصولات قاچاق ، وضعیت بد اقتصادی جامعه باعث شده مردم به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق روی آوردند.

قاچاق لوازم آرایشی

مصرف کنندگان با این دیدگاه که این محصولات به صورت قاچاق وارد شده و هزینه گمرک به آنها تعلق نگرفته به همین دلیل سبب شده این محصولات با قیمت پایین تر به فروش برسد.

اما نکته حائز اهمیت این موضوع کیفیت آنهاست که ممکن است آنگونه که میگویند نباشد.

اگر در خیابان ها و مغازه های مختلف دیده باشید لوازم آرایشی به صورت فله ای و ارزان  به فروش میرسند که بینهایت مورد استقبال خانم ها قرار میگیرند اما آنها از عاقبت کار خود اطلاع ندارند که ممکن است چه آسیبی به پوست و موی خود وارد کنند که گاهی در اثر استفاده از این محصولات ارزان سبب میشود هزینه خیلی بیشتری صرف درمان شود و شاید دیگر نتوانند زیبایی خود را مانند گذشته به دست آورند.

دولت با جلوگیری از واردات لوازم آرایشی نه تنها کمکی به تولیدات داخلی نکرده است بلکه باعث شده است محصولات به صورت تقلبی وارد بازار شوند و همچنین قاچاقچیان از دادن عوارض فرار کنند.

به تازگی تصمیم گرفته شده بخشی از نیاز کشور که در داخل تولید نمیشود به صورت رسمی با ارز آزاد وارد کشور شود.

ما روزانه با این پدیده ای که لوازم آرایشی ارزان در مترو ها به فروش میرسند روبه رو هستیم و شاهد تقاضای بیشتر مصرف کنندگان و عرضه توسط سودجویان هستیم که همین عامل سبب شده است تا تولید کنندگان داخلی از ادامه ی تولید دلسرد شده و خود را از چرخه ی اقتصادی کشور خارج کنند.

مواد سرطان زا

 

ماده (بوتیل هیدروکسی) که روی محصولات آرایشی به صورت (Butylated Hydroxyanisole)  نوشته میشود این ماده نگهدارنده است ولی موسسه ملی سم شناسی آمریکا اعلام کرده است که این مواد میتواند انسان را درگیر سرطان کند. ولی در بسیاری از لوازم آرایشی به خصوص رژلب و خط چشم ها استفاده میشود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.