حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کار را بسپار به کاردان: تجربه خرید اینترنتی از شرکت امرسان
09 می 2019 - 12:32
شناسه : 5820
بازدید 272
11

ضرورت اداره یک فروشگاه اینترنتی رصد بازار مجازی یکی از کارهای ضروری تامین و فروش فروشگاه اینترنتی است. طی گشت و گذاری که هفته گذشته انجام می دادم با سایت شرکت و کارخانه امرسان و تغییراتی که در این سایت صورت گرفته بود؛ روبرو شدم و متعاقب کسب و پایش اطلاعات در هفته جاری اقدام […]

ارسال توسط :
پ
پ

ضرورت اداره یک فروشگاه اینترنتی

رصد بازار مجازی یکی از کارهای ضروری تامین و فروش فروشگاه اینترنتی است. طی گشت و گذاری که هفته گذشته انجام می دادم با سایت شرکت و کارخانه امرسان و تغییراتی که در این سایت صورت گرفته بود؛ روبرو شدم و متعاقب کسب و پایش اطلاعات در هفته جاری اقدام به خرید تستی از این کارخانه کردم.

تست خرید از فروشگاه اینترنتی امرسان

دوشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری (98) بود که از دپارتمان فروش اینترنتی سایت کارخانه امرسان اقدام به خرید یک دستگاه یخچال فریزر سیلور نمودم، واریز صورت گرفت و همچنان امروز پنجشنبه بعد از گذشت 48 ساعت از زمان انتظار اعلامی و مندرج در سایت درگیر دریافت سفارش هستم.
اما آنچه مرا بیش از هر موردی راغب به نگارش این خبر کرد؛ پاسخی است که در پی سئوالت ذهنی ام به آن رسیدم و نکته ای که برای ارتقاء و پیشرفت کاری یک سازمان و جامعه مان آن را حیاتی دیدم که در سطور آتی برایتان شرح می دهم.
جی میل سازمانی را چک کردم علیرغم ارسال سه رایانامه اولیه به هنگام ثبت کاربری در سایت فروشگاه اینترنتی امرسان؛ هیچگونه ایمیلی در مورد سفارش ثبت شده به من داده نشده است. به سایت خود شرکت جایی که خرید را کرده بودم رفتم؛ در بخش کاربری ام در پاسخ به فرآیند خریدم فقط یک عبارت درج شده است : « در انتظار بررسی»!؟
پیش تر، قبل از خرید هم؛ سایت را زیر و رو کرده بودم در مورد نحوه سفارش گیری و تحویل کالا اطلاعات لازم را کسب کردم اینماد را هم دیدم تا با اطمینان خاطر واریز را انجام دهم.با همه این اوصاف؛ با بیش از 5 سال کار در فروشگاه اینترنتی به تجربه دریافته بودم که مسائل فراوانی می تواند خرید اینترنتی را تحت الشعاع خودش قرار دهد که تا از سوی فروشگاه اینترنتی تجربه نشود؛ غیر قابل درک و حتی پیش بینی است.
حالا هم همان اتفاقی که نباید بیافتد افتاده بود و باید تا شنبه صبر کنم ببینم بالاخره شرکت امرسان کالای سفارش داده شده را به من تحویل می دهد یا خیر؟

کار را به کاردان بسپار

با خروج برندهای لوازم خانگی از ایران و تآکید م<کد مسئولین بر حمایت از تولیدکنندگان؛ بهتر است که امرسان بیش از دپارتمان فروش به «تعریف همکاری های مشترک» و «تمرکز و عمق بخشی به تولید محصولاتش» روی بیاورد. این دو عامل است که در شرایط فعلی می تواند شرکتها و کارخانجات ایرانی را بیش از پیش به موفقیت در تسخیر بازارهای داخلی و خارج از کشور نزدیک سازد. مطالعه بیشتر : مقاله راهبرد تقویت تولید در ایران

بهتر است که کارخانجات و تولیدکنندگان، فروش به مصرف کننده را به بازار و شبکه توزیع محول کنند و تیم فروششان را با اندازه و حجم لازم و ضروری تعریف کنند. در تعریف شرح وظایف پرسنلی و تیم فروش و دپارتمان فروش مواردی را لحاظ کنند که امکان همکاری بیشتر و تنگاتنگ بازار و تولیدکننده برای حصول اهداف مشترک و حتی ملی فراهم شود.

امرسان و قولش !؟

در حین نگارش این مقاله ی خبری بودم که از شرکت امرسان زنگ زدند و گفتند تا ساعت 17 امروز پنجشنبه کالا را تحویل می دهند و عملا مسیر مقاله را تغییر دادند. البته من دفتر نیستم و همکارانم قرار کالا را تحویل بگیرند شنبه در مورد نحوه کار امرسان و قولش میشود به قطعیت نظر داد. باید صبر کنیم و ببینیم قول امرسان چقدر قول !؟

الحاق شده به متن اصلی به مورخه 98/02/22 : در پایان بایستی منذکر شوم که اواخر روز پنجشنبه بود که امرسان به قولش عمل کرد و کالا را حوالی ساعت 16-17 به همکاران ما در دیدبازار تحویل داد.

سخن آخر با تولید کنندگان کشورم

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای یک کارخانه خالی از مزیت نیست اما باید مالکیت و اداره این فروشگاه به نحوی باشد که فروشگاه اینترنتی کارخانه در خدمت «تولید» باشد نه «فروش»!؟
این موضوع نیازمند کمی تفصیل است که ان شاء الله در آینده به آن خواهیم پرداخت. در پایان این گزارش خبری فقط خواستم یک مورد ضروری را خاطر نشان کنم و آن اینست که تولیدکنندگان بایستی بپذیرند که نقش اقتصادی که در جامعه عهده دار شده اند، توید است نه توزیع و مادامی که کالاهای تولیدی داخلی در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی به لحاظ کیفیت پایین، قیمت تمام شده بالا، فناوری به کارگرفته پایین

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.