حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
بامیلو رفت اما چرا!؟
16 می 2019 - 11:57
شناسه : 5872
بازدید 279
12

چند ماهی بود که فعالیتش کم شده بود و شایعاتی بر سر زبان ها بود تا اینکه دو-سه روز گذشته خبرش منتشر شد: بامیلو رفت!؟ مردم فروشگاه اینترنتی بامیلو به عنوان دومین فروشگاه اینترنتی کشور را پیش تر با بنرهای گسترده سطح شهر تهران و دیگر شهرهای کلان می شناختند. هم اکنون اگر به سراغ […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند ماهی بود که فعالیتش کم شده بود و شایعاتی بر سر زبان ها بود تا اینکه دو-سه روز گذشته خبرش منتشر شد: بامیلو رفت!؟
مردم فروشگاه اینترنتی بامیلو به عنوان دومین فروشگاه اینترنتی کشور را پیش تر با بنرهای گسترده سطح شهر تهران و دیگر شهرهای کلان می شناختند. هم اکنون اگر به سراغ دامنه https: //www.bamilo.com بروید خواهید دید که این دامنه به دامنه اسنپ مارکت منتقل می شود.

بامیلو که با ایده مارکت پلیس (Market place) وارد حوزه استارت آپی کشور شده بود در بخش پوشاک و البسه به شدت فعال بود و با حراجمعه هایش شناخته می شد.

پرسش از چرایی حذف بامیلو

اگر ذهن تان درگیر این موضوع شده است که چرا بامیلو حذف شد و به یکباره این کسب و کار از صحنه رقابت استارت آپی کشور کنار رفت باید کمی تامل کنید از بامیلو و شرایط ترقی و رشد و توسعه اش بدانید بعد مجددا بر گردیم و به این پرسش پاسخ دهیم.

بامیلو چگونه بامیلو شد؟

بامیلو در سال ۲۰۱۳ توسط رامتین منزهیان جوانی با تحصیلات دکترای امور مالی از دانشگاه کلن آلمان بنیان‌گذاری و
تاسیس شد. این کار آن چنان بزرگ بود که پس از چند ماه بعد فعالیت بامیلو دو سرمایه گذار عمده وارد همکاری با منزهیان شدند. گروه MTN (ایرانسل) شریک ایرانی بامیلو و راکت اینترنت همکار برزیلی بامیلو شدند و بامیلو قله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد.
متعاقب همکاری منزهیان، ایرانسل و راکت اینترنت درسازمان دهی بامیلو؛ گروه اینترنتی ایران (IIG) شکل می گیرد. بامیلو به عنوان اولین حلقه ی پروژه های گروه اینترنتی ایران (IIG) شناخته می شود. این گروه پروژه های دیگری همچون اسنپ، اسنپ‌فود، اسنپ مارکت، اسنپ تریپ، اسنپ کیو، اسنپ هیت و اسکانو را نیز پیاده سازی می کنند.
در مورد فراز و فرود بامیلو حرف بسیار است و جایش اینجا نیست و در آینده نزدیک به طور مفصل پیرامونش صحبت خواهیم کرد. اما به پرسش پیشین بر می گردیم: چرا بامیلو رفت؟

بامیلو مارکت پلیسی بر مبنای واردات

برجام که امضاء شد بازار ایران بی در و پیکر در اختیار واردات قرار گرفت. هم سرمایه های خارجی آمد و هم سرمایه های خرد و کلان داخلی به سمت و سوی بازار واردات رفت. بازار مملو شد از برندهایی که نو به نو در داخل کشور ثبت می شدند و کالاهایشان را در چین تولید می کردند و راهی بازار ایران می شدند. بامیلو هم بر همین مبنا شروع به راه اندازی مارکت پلیسی مبتنی بر کالاهای وارداتی کرد. کالاهای دیجیتال هم عمدتا و بلا استثنا وارداتی بوند البته بامیلو در این نقطه با دیجی کالا مشترک بود. پس طبیعی بود که این بخش در هر دو فروشگاه ضعیف شود.دیجی کالا خودش را با گسترش به هنگام سایر دسته lمحصولات و البته با برنامه ریزی بومی که بیشتر داشت با شرایط جدید منطبق کرد. البته انصافا نباید از هزینه های گزاف اداره یک شرکت اینترنتی در حد دیجی کالا و بامیلو گذشت.

اما به هر جهت تامین کنندگان بامیلو بیش از آنکه تولید کنندگان داخلی باشند به تبع فضای عمومی اقتصاد کشور واردکنندگانی خرد و کلان بودند که کالاهایشان برای عرضه در کل کشور در بامیلو به معرض نمایش و فروش می گذاشتند.  از حدود یکسال پیش که بنابه دلایل کاملا مشخص واردات دچار مشکل شد دیگر از آن طیف وسیع تامین کنندگان کالای بامیلو خبری نبود البته فقط بامیلو نبود که دچار مشکل شده بود بازار هم با کمبود کالا دچار شده بود اما چون حیات و ممات بامیلو با این تامین کنندگان خرد گره خورده بود خیلی زود خودش را در کاهش فعالیت بامیلو نشان داد تا اینکه بالاخره در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ دامنه این وبگاه به اسنپ مارکت تغییرمسیر داد و رسانه‌ها از تعطیلی کامل این فروشگاه اینترنتی خبر دادند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.