حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آشنایی با سایت های ارائه دهنده خدمات در فضای مجازی: بازار خدمت آنلاین
19 سپتامبر 2019 - 11:45
شناسه : 7516
بازدید 563
8

چند روزی است که بوی تعفن تمام محل کارمان در دیدبازار را برداشته است اول تصور کردیم یکی از کبوترهای روی سقف کاذب مرده است و لاشه اش مسبب این بوی بد شده است پس یکی پس از دیگری سقف های کاذب را برداشتیم تا ببینیم بو از کجا می آید؟ اولین پوشش و پد […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند روزی است که بوی تعفن تمام محل کارمان در دیدبازار را برداشته است اول تصور کردیم یکی از کبوترهای روی سقف کاذب مرده است و لاشه اش مسبب این بوی بد شده است پس یکی پس از دیگری سقف های کاذب را برداشتیم تا ببینیم بو از کجا می آید؟ اولین پوشش و پد سقف کاذب را که برداشتم شدت بو بیشتر شد متوجه شدیم درست آمدیم اما هر چه چشم انداختیم و نگاه کردیم چیزی پیدا نکردیم. با مالک دفتر تماس گرفتیم اول که منکر استشمام بویی می شد بعد هم با زبان بازی ما را رها کرد و رفت. اگر کولر گازی نبود و درب را باز نمی گذاشتیم که اصلا امکان کار وجود نداشت. تلاش های امروز هم به جایی نرسید امروز هم عین دیروز!؟

کلافه و مستأصل شدیم به آتش نشانی و 137 شهرداری متوسل شدیم و باز هم نتیجه ای نگرفتیم!؟

استیصال و درماندگی واژه مناسبی برای شرایطی است که در آن گرفتار شدیم چون حاضریم پول هم پرداخت کنیم اما مشکلمان برطرف شود! حتما شما هم دچار چنین شرایطی شده اید مثلا نیاز به برق کار خودرو یا تأسیساتی داشتید یا خودرویتان کنار بزرگراه خراب شده است یا حتی شب هنگام به یکباره فیوز برق پریده و برق منزل اتصالی کرده مانده اید چه کنید!؟ این موقع شب کجا برم به کی خبر بدهیم و … !؟

این مقدمه نسبتا طولانی درآمدی بود برای معرفی یک نسل از استارت آپ ها که در حوزه خدمات کار می کنند و تجربه ای که شخصا از آنها داشته ام.

بخش معرفی نرم افزار و اپلیکیشن این نوبت را اختصاص می دهیم به : سایت های حوزه خدمات آنلاین

 

تحول در بازار کسب و کار و اقتصاد با فناوری اطلاعات

برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه فناوری اطلاعات گرد هم آمده اند و سایتی دوسویه موسوم به «بازار آنلاین خدمات» راه اندازی کرده اند. در این قبیل سایت ها دو گروه حضور خواهد داشت و امکانی برای جمع آوری داده ها و فرآوری آنها به اطلاعات کاربردی هر دو قشر فراهم می شود تا این بازار به شکل ساختاریافته تری مبتنی بر اطلاعات و فناوری اطلاعات شکل بگیرد.

گروه اول افراد متخصصی هستند که در هر گوشه شهر سکنی دارند و به دنبال ارائه خدمات و مشتری می گردند و گروه دوم هم متقاضیان خرید خدمت و مشتریانی اند

متخصصان می توانند به سایت های بازار کار و خدمت آنلاین مراجعه کنند  به معرفی خودشان و تخصص شان  اقدام نمایند. با شکل گیری پایگاه داده ای از متخصصان زمان جمع اوری درخواست های مشتریان و متقاضیان خرید این خدمات می رسد که وارد این سایت ها شده و درخواست شان را ثبت کنند .

در  بدوی ترین مرحله و اولین گام از شکل گیری سایت های بازار خدمت آنلاین؛ متصل کردن دو گروه متخصصان و متقاضیان روی می دهد.

در گام بعدی کمیت و تعداد این قبیل سایت ها افزایش می یابد و با رقابتی شدن ماجرا؛ خدمات ارزش افزوده بیشتری به هر دو صنف از سوی کارگزارن سایت های بازار خدمات آنلاین ارائه می شود.

هم اکنون به لحاظ شکل گیری رقابت در حوزه کارگزاری در ابتدای مرحله دوم هستیم اما به لحاظ معرفی و گفتمان سازی  عمومی بهره گیری از این قبیل سایت ها و اپلیکیشن ها در جامعه هنوز در گیر و دار مقدمات و گام نخست مانده ایم.

 

معرفی برخی از سایت های بازار آنلاین خدمت

حال نوبت معرفی برخی از سایت های بازار آنلاین خدمت :

1- سایت استاد کار – این سایت با نشانی https://ostadkar.pro فعلا در شهرهای تهران شیراز و کرج فعال است. دارای اپلیکیشن تلفن همراه است و طیف متخصصانش از حوزه تأسیسات تا دامپزشکی و خدمات آموزشی را شامل می شود.

استادکار خودش را اینگونه معرفی می کند:  «استادکار» بازار آنلاین خدمات است؛ مکانی برای یافتن متخصصان خوش‌نام. استادکار دسترسی به متخصصان را آسان می‌کند و با شفافیت قیمت‌ها و بالا بردن کیفیت خدمات، موجب رضایت خاطر شما می‌شود. با سفارش آنلاین خدمات و دسترسی سریع به هزاران متخصص قابل اعتماد، تجربه متفاوت و هوشمندانه‌ای از دریافت صدها خدمت منزل و محل کار خواهید داشت. استادکار، انتخابی برای آسایش زندگی شماست.

این سایت به نام شرکت ابرداده گزاران کران سو دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر می باشد. این سایت بخش قوانین و مقررات مفصلی دارد که توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید

2- سایت خدمت از ما – این سایت با نشانی https://khedmatazma.com شهرهای بیشتری را علاوه بر شهرهای تهران، کرج و شیراز تحت پوشش دارد. خدمات ارائه شده در سایت خدمت از ما به نسبت استاد کار طیف محدودتری را شامل می شود و سعی کرده است در هر شهری که فعال می شود خدمات فعال آن شهر را معرفی کند.

این سایت به نام شرکت ایده گزین خدمت افزار مانا دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر می باشد.

 

3- سایت آچاره – این سایت با نشانی https://achareh.ir تقریبا تمامی مراکز استان به انضمام شهر کیش را پوشش داده است. «چــــاره‌ کـار … آچــــــــــاره » شعاری است که برای خودش انتخاب کرده است و بیش از ۳۵۰ سرویس مختلف برای زندگی آسوده را هدف گذاری کرده است.

آچاره در معرفی خودش می گوید: « آچــاره ایـن امـکان را به کـاربران خود می‌دهد تا هـر خـدمتی که مورد نیازشان است، اعم از نظافت، قالیشویی و خشکشویی، تعمیرات لوله کشی یا تعویض روغن ماشین، آرایشگاه و غیره را از طریق وبسایت و اپلیکیشن به سهولت و در هـر سـاعتی از شبانه‌روز سـفارش دهند. نـیروهــای خــدماتی دارای گـواهی عــدم سـوء پـیشینه و عــدم اعــتیاد بوده و از دیگر فیلترهای تأیید صلاحیت آچاره عبور کرده‌اند تا شـما بتوانید به آنها اعتماد کنید. این سایت متعلق به شرکت سانا گستر سبز دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر تا سال 1400 می باشد.

بنده تجربه شخصی از کاربری آچاره دارم. که بعدا مفصل در مورد آن خواهم گفت.

 

4- سایت پلاک – این سایت با نشانی https://www.pelak.com متعلق به شرکت پلاک (فناوران خدمت محور صبا) دارای نماد اعتماد الکترونیک معتبر می باشد. طیف خدمات ارائه شده از سوی این شرکت کمی متفاوت از سایر خدمات دهندگان قبلی است از فروش بنزین در پکیج های (۲۵ لیتر بنزین یورو ۴ + هزینه حمل تا  ۴۰ لیتر بنزین یورو ۴ + هزینه حمل ) گرفته تا خانه داری در قالب خانه داری ۴ یا 8 ساعته و ۸ ساعت برگزاری مراسم و جشن ها و حتی خدمات ماساژ را شامل می شود.

 

پلاک خودش را اینگونه معرفی می کند: « شرکت پلاک (فناوران خدمت محور صبا) برای شما؛ سادگی، آرامش خاطر، اطمینان و اعتماد، صرفه‌جویی در هزینه و زمان و قابلیت مقایسه کیفیت خدمات را به ارمغان آورده و به شما قابلیت برنامه ریزی یا دریافت خدمات فوری/اورژانسی و آن هم در محل شما را ارایه می‌دهد.» حیطه کاری و جغرافیایی سایت پلاک در کلان شهرهای تهران، کرج اصفهان شیراز و تبریز می باشد.

 

5- سایت هوم سرویز – سایت هوم سرویز با نشانی https://homeservize.com یک سایت شخصی و متعلق به یک هموطن به نام رامین بابائی همتی است که هنوز مجوزهای فعال ندارد. پس فعلا به همین معرفی بسنده می کنیم.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “آشنایی با سایت های ارائه دهنده خدمات در فضای مجازی: بازار خدمت آنلاین”
  1. چ مطلب کاربردی

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.