حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
وزیر ارتباطات:پوشش کامل نسل سوم و چهارم اینترنت
21 مارس 2018 - 0:00
شناسه : 2900
بازدید 177
4

آذری جهرمی سه شنبه شب با تبریک به هم میهنان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان صنعت ICT افزود: در سالی گذشت با تلاش ها و با سرمایه گذاری های بسیار مناسبی که صورت گرفت نتایج قابل توجهی بدست آمد. وی گفت: همچنین برای مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی که هزینه […]

ارسال توسط :
پ
پ

آذری جهرمی سه شنبه شب با تبریک به هم میهنان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان صنعت ICT افزود:
در سالی گذشت با تلاش ها و با سرمایه گذاری های بسیار مناسبی که صورت گرفت نتایج قابل توجهی بدست آمد.
وی گفت: همچنین برای مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی که هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی در سال های گذشته صورت گرفته بود برای پوشش 27هزار روستای کشور که بالای 20 خانوار جمعیت داشتند، با انجام رومینگ ملی خدمات نسل سوم و چهارم در این روستاها در دسترس قرار گرفت و مردم مناطق کمتر برخوردار ما نیز توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فن آوری تصریح کرد: سال 96 شاهد توسعه نرم افزارهای موبایل محور در کشورمان بودیم و جوانان ما با استفاده از زیرساخت هایی که می توانستند توسعه دهند، توسعه های خوبی را انجام دادند و می شود گفت که حدود صدهزار اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات حاصل شد و جوانان ما توانستند ایده و خلاقیت خود را تبدیل به اقتصاد جاری کنند که از منافع آن خودو مردم بهره مند شدند.
وی ادامه داد: سال 1396 این وزارتخانه در حوزه ترانزیت ارتباطات بین الملل نیز دستاوردهای شایان توجهی داشت هرچند تا ایده آل فاصله دارد اما موفق شدیم قراردادهای بین المللی خوبی را به امضا برسانیم و با افزایش بیش از 300 گیگابیت در ثانیه ظرفیت 550 گیگی سابق ارتباطات بین الملل را به حدود 800 گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهیم که این دستاورد مهمی در عرصه ارتباطات است.
او تصریح کرد: وعده اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنت ثابت اصلاح شود که این اتفاق افتاد و تاکنون بیش از 50 درصد مردم سرویس هایشان را بر اساس تعرفه های جدید منتقل کردند که رضایت عمومی بدست آمد و با این مدل تعرفه حجم ترافیک داخلی بیش از 60 درصد رشد کرده و عدد قابل قبول و جهش مناسبی در عرصه تولید محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده است.
آذری جهرمی خاطرنشان شد: در سالی که گذشت بازار اقتصادی ما رشد خوبی را تجربه کرد و رشد مورد انتظارش را برای رسیدن به حجم 2.5 برابری بازار ICT کشور در برنامه ششم توسعه کشور را به درستی تجربه کرد.
وی گفت: اقدامات اساسی برای توسعه دولت همراه با تلاش‌های دستگاه‌های مختلف انجام شد و امیدوارم در اوایل سال97 این دستاوردها رونمایی شود تا بتوانیم خدمات دولت را همراه مردم را بر روی گوشی های همراه ارایه و عرضه کنیم.
وزیر ارتباطات و فن آوری اظهار کرد: گام های موثری در راستای آزادسازی کسب و کارها و تصدی گری های دولتی در سال 1396 برداشته شد وبخش پست که پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مجلس محترم شورای اسلامی رخ داد آزادسازی شد و دو شرکت از بخش خصوصی مجوز و پروانه فعالیت گرفتند که در سال 1397 از این دو شرکت خصوصی که خدمات پستی را ارایه خواهند کرد در فضای رقابتی و در فضای بهتر، خدمات مناسب تری را به شهروندان ارایه خواهند کرد، بیشتر خواهیم شنید.
وی یاد آور شد: اقدامات زیادی مانده که در سال 1397 باید صورت بگیرد. از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد استفاده از فناوری اطلاعات در سایر بخش های اجرایی بدنه حاکمیت و دولت است و فناوری اطلاعات راهکار بهبود بهره وری در کشور می باشد هرچند فاصله زیادی با استانداردهای بهره وری در دنیا داریم.
آذری جهرمی افزود: برای رشد و بهره وری در کشور زمینه مناسب،پتانسیل و فضای لازم را در اختیار داریم، که با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در خدمات، کشاورزی، صنعت برق و انرژی و حوزه سلامت، جوانان ما می توانند خدمات جدیدی را خلق کنند و باعث رشد بهره وری در کشور گرددند و زمینه سازی تحول دیجیتال در درون کشور شوند.
وی گفت: در سال 1397 ما از شهرهای هوشمند و از تحول دیجیتال بیشتر خواهیم شنید و آمارهای خوبی در حوزه اشتغال ارائه خواهد شد چراکه اقدامی که در طول دولت تدبیر و امید انجام شده زمینه ساز ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد کشور است.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.