همانطور که در اخبار چند روز گذشته اعلام کردیم که شرکت ایکس ویژن مسابقه ای را در قاب تلویزیونی خود در بام تهران برگزار کرده،امروز شاهد استقبال بیست میلیونی از این رویداد در سراسر کشور بوده ایم.
کمپینی که با شعار ” کیفیت را در این قاب ببینید ” آغاز شد و حالا خود به قاب با کیفیتی برای عرصه بازاریابی تبدیل شده است.
وبسایت خبری دنیای کسب و کار (MBA News ) که به طور تخصصی به بررسی کمپین های تبلیغاتی میپردازد، درباره این کمپین نوشت: کمپین قاب ایکس ویژن با جذب بازخورد میلیونها کاربر در فضای مجازی، توانسته است مشارکت افراد زیادی را در فعالیتهای BTLخود جلب کند. مادیران از ابتدای تابستان امسال کمپین تبلیغاتی را با کلید واژه “چطور می بینی ؟ ” شروع کرده است که در فضای تبلیغات بسیار موثر بوده است .
استفاده از فضاهای باز عمومی در شهرها و مناطق تاریخی و دیدنی ایران از جمله مختصات این کمپین تبلیغاتی بوده است که مورد توجه کارشناسان بازاریابی و مارکتینگ قرار گرفته است.
اما این همه ماجرا نیست ، آن چه بیش از همه در این کمپین جلوه داشته و دیده شده است نحوه استفاده این شرکت تولید کننده لوازم خانگی از پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است .
آمارها نشان میدهد در ۴۰ روز نخست این کمپین ، فیلم ها و کلیپهای تبلیغاتی برند ایکس ویژن در صفحات اینستاگرامی ، دست کم ۲۰ میلیون بازدید داشته است. این رقم در نوع خود یک رکورد شکنی جالب در حوزه برندینگ به شمار می آید. به نظر میرسد این تجربه موفق، توانسته راه تازه ای را پیش روی متخصصان برندینگ در ایران باز کند.
بررسیها نشان میدهد: کمپینی که اواخر سال گذشته اکران شد، با هدف معرفی سفیر برند ایکس ویژن؛ کریم انصاری فرد طراحی شده بود. کریم انصاری فرد، چهرهی شناخته شده است که به دلیل عملکرد مثبتش مخاطبان نسبت به آن واکنش خوبی نشان دادند. علاوه بر عامه مردم، جامعه ورزشی نیز بازخوردهای مثبتی را نسبت به انتخاب ایکس ویژن ابراز کردند. در مجموع میتوان گفت؛ کمپین سال گذشته، شروعی برای فعالیتهای جدید تبلیغاتی ایکس ویژن بود. فعالیتهایی که برای شروع دستاورد خوبی داشت و ایکس ویژن را به اهداف تعریف شده رساند. تحقیقات کارشناسان بازاریابی نشان میدهد که مخاطبان با سفیر برند ارتباط برقرار کرده و در ذهنشان کریم انصاری فرد به عنوان سفیر ایکس ویژن ثبت شده است.
دلایل موفقیت این کمپین را میتوان در تغییر رویکرد مادیران پیدا کرد. در کمپین جدید ایکسویژن، جوانها به عنوان گروه مخاطبان اصلی که تصمیم گیرندگان نهایی خرید تلویزیون هستند هدف قرارگرفت. تغییر رویکرد در انتخاب گروه مخاطبان باعث شد مادیران در کمپین برندینگ ایکس ویژن بیش از پیش بر شبکههای اجتماعی ، متمرکز شود.
به نظر میرسد ایکس ویژن در کمپین اخیر خود ، فروش محصول را هدفگذاری نکرده بلکه این برند قصد دارد، میزان آگاهی مخاطبان را نسبت به برند ایکس ویژن افزایش دهد. فعالان عرصه بازاریابی ضمن تحلیل کمپین مادیران میگویند : کمپین مورد نظر ۳۶۰ درجه بوده یعنی در آن از تمام رسانههای تبلیغاتی بهره برداری شده است. ویژگی خاص این کمپین استفاده از ماکت قاب ایکس ویژن در فضاهای مختلف شهری از جمله بام تهران، پارک آب و آتش و باملند در تهران ، سی و سه پل در اصفهان ، کوه سنگی در مشهد و ائل گلی تبریز بوده است که با دعوت از مراجعین برای عکاسی بهمراه قاب ایکس ویژن و شرکت در مسابقه اینستاگرامی قاب زندگی، میزان همراهی مردم با برند را افزایش داده است.
همچنین نوآوری کمپین یادشده در این بوده که مادیران همراه با رسانههای محیطی، وارد فضای مجازی نیز شد و تعدادی از اینفلوئنسرها به انتقال پیام کمپین کمک کردند. به این صورت که هر کدام از اینفلوئنسرهای همراه ، محتوای پیشنهادی خودشان را تولید و برای گروه مخاطبانشان منتشر کردند همه آنها در محتواهای خود حول محور قاب حرکت میکردند.
با کمپین اخیر، توقعات در فضای برندینگ از مادیران بالا رفته و فعالان این حوزه منتظرند ببینند این شرکت در کمپین بعدی خود چه طرح و نوآوری دیگری را ارائه میدهد.
ثبت دیدگاه