حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نکات مهم راهنمای خرید کولر گازی
05 جولای 2018 - 10:55
شناسه : 3449
بازدید 277
7

تابستان است و هوا هر روز گرم تر از دیروز می شود. این زمان شاید بهترین زمان خرید کولر یا کولرگازی نباشد چرا که وقتی تقاضا زیاد می شود، خود به خود هزینه ها هم بالاتر می رود. به هر حال برای خرید کولر باید یک سری نکات مهم را بدانید که در این مطلب […]

ارسال توسط :
پ
پ
تابستان است و هوا هر روز گرم تر از دیروز می شود. این زمان شاید بهترین زمان خرید کولر یا کولرگازی نباشد چرا که وقتی تقاضا زیاد می شود، خود به خود هزینه ها هم بالاتر می رود. به هر حال برای خرید کولر باید یک سری نکات مهم را بدانید که در این مطلب برای شما گفته ایم.

تهویه هوا و به خصوص کولر‌های گازی یکی از پر مصرف‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شوند. هر چند این وسایل در سال‌های اخیر با آمدن موتور‌های اینورتر بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و در بعضی مدل‌ها شاهد کاهش مصرف انرژی تا ۶۵ درصد هم هستیم، ولی با این حال همچنان مصرف این مدل‌ها بسیار زیاد است.
قبل از اینکه به سراغ جزئیات و امکانات برویم و انواع مدل‌های تهویه هوا را با یکدیگر مقایسه کنیم بهتر است در مورد قدرت این وسیله صحبت کنیم چرا که اگر کولری با قدرت زیاد بگیرید قبض برق دود از سرتان بلند کرده و اگر قدرتش کم باشد قبل از خنک شدن اتاق تبخیر می‌شوید و مجبورید برای مدت طولانی آن را روشن بگذارید.
قبل از هر چیز باید بدانید که قدرت خنک کنندگی چگونه سنجیده می‌شود. خنک کنندگی کولر گازی با واحد BTU اندازه گیری می‌شود و به صورت مضربی از هزار نشان داده می‌شود. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه گیری قدرت سرمادهی در بریتانیاست، ولی معمولا در معرفی کولر‌ها از عنوان کردن واحدش صرف نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر ۱۸ یا ۲۴ هزار میخواهیم. برای یک اتاق ۱۵ متری ما به کولرگازی با قدرت پنج هزار نیاز داریم.
به ازای هر ۱۰ متر می‌توانید هزار تا به قدرت کولر اضافه کنید. با این فرمول که شرکت انرژی استار منتشر کرده است کولر‌های ۲۴ هزار به درد اتاقی ۱۳۰ متری می‌خورد. این همه فرمول نیست. اگر اتاق در نور خورشید قرار ندارد ۱۰ درصد از این عدد کم کرده و اگر اتاق زیر نور خورشید است ۱۰ درصد اضافه کنید. اگر بیشتر از دو نفر در اتاق رفت و آمد دارند به ازای هر نفر  ۶۰۰
BTU روی انرژی مورد نیاز بگذارید.
همچنین اگر در محیط آشپزخانه قرار دارد باید چهار هزارتا به قدرت اضافه کنید. معمولا در وهله اول انتخاب اصلی بین تهویه هوا‌های مرکزی و کولر گازی‌های خانگی است. همینجا بگوییم که اگر این امکان وجود دارد که تهویه هوای مرکزی داشته باشید بی خیال هرگونه کولر گازی شوید.
اگر نه باید بین دو مدل اصلی کولر گازی یکی را انتخاب کنید؛ یکی کولرگازی‌های معروف به اسپیلت و دیگری کولرگازی‌های پنجره ای. مدل‌های اسپیلت یک واحد مکش هوا در بیرون داشته و خود در درون خانه نصب می‌شوند.
مدل‌های پنجره‌ای همانطور که از اسمش مشخص است درون پنجره قرار گرفته و هوای خارج را خنک کرده و به داخل می‌فرستد. به صورت کلی مدل‌های اسپیلت بسیار کم مصرف‌تر و البته گران‌تر هستند. به خصوص اگر به سراغ مدل‌های اینورتر بروید، ولی در مجموع توصیه می‌شود که قید مدل‌های پنجره‌ای را بزنید که دردسرشان بیشتر از هوای خنک شان است.
منبع: روزنامه هفت صبح
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.