حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
زمین در سال 2020 گرمتر می شود!
30 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11736
بازدید 246
8

با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و قرار گرفتن در فصل تابستان شاهد گرم شدن هوا و همچنین گرم شدن کره ی زمین هستیم که بر طبق گزارش های اعلام شده در سال 2020 میلادی زمین گرم ترین سال خود را تجربه خواهد کرد. پیش بینی می شود در سال بعد نیز درجه […]

ارسال توسط :
پ
پ

با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و قرار گرفتن در فصل تابستان شاهد گرم شدن هوا و همچنین گرم شدن کره ی زمین هستیم که بر طبق گزارش های اعلام شده در سال 2020 میلادی زمین گرم ترین سال خود را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی می شود در سال بعد نیز درجه حرارت بیش از 1.1 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین پیش از انقلاب صنعتی باشد.

براساس برآوردهای دفتر Met، با پیش بینی دمای جهانی بیش از 1.1 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سال های پیش از انقلاب صنعتی، احتمالاً سال آینده یکی دیگر از گرمترین سال ها خواهد بود.

پیش بینی سال 2020 بر اساس مشاهدات روندهای سالهای اخیر است که دمای هوا سال ها بیش از ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از انقلاب صنعتی می باشد که اکنون قرار است در سال جدید دمای زمین نسبت به سال های گذشته خود گرم تر شود.

گرم شدن زمین چگونه است ؟!

براساس گزارش جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی، سال ۲۰۲۰ احتمالاً گرم ‌ترین سالی است که تاکنون ثبت شده است.

آژانس نظارت ایالات متحده ۷۵ درصد تخمین می‌زند که سال ۲۰۲۰ گرم‌ترین سالی باشد که تاکنون به ثبت رسیده است.

محققان می‌گویند، با وجود اینکه شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ منجر به کاهش تردد اجتماعی، قرنطینه و در پی آن کاهش قابل توجه آلودگی در اکثر مناطق جهان شده اما گرما رو به افزایش است.

دانشمندان باور دارند، این افزایش ناشی از گازهای انباشته شده گلخانه‌ای است که در حال حاضر در جو وجود دارد.

گزارش اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که سال گذشته گرم‌ترین سال اروپا با ثبت بالاترین دما در سراسر این قاره بود؛ سازمان جهانی هواشناسی نیز می‌گوید در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ کره زمین گرم‌ترین دوره را از زمان ثبت داده‌های هواشناسی تجربه کرده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی تأکید می‌ کند، حتی اگر سال ۲۰۲۰ رکورد گرم‌ ترین سال را به خود اختصاص ندهد، قطعا جزء پنج سال گرمی است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون به ثبت رسیده است.

کارستن هاوستاین، دانشمند دانشگاه هواشناسی آکسفورد به گاردین گفت: “تولید گازهای گلخانه‌ای امسال کاهش یافته، اما غلظت‌ها در حال افزایش است؛ بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم شاهد کاهش سرعت GHG سطح اتمسفر باشیم”

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.