حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
علائم سوختن موتور یخچال
29 می 2021 - 13:22
شناسه : 13159
بازدید 235
9
سوختن موتور یخچال

علائم سوختن موتور یخچال درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق ممکن است اما اگر نتوان به درستی علائم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود. با شناخت علائم سوختن موتور یخچال می‌توان به موقع و سَر بزنگاه به داد یخچال رسید! درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق ممکن […]

ارسال توسط :
پ
پ

علائم سوختن موتور یخچال

درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق ممکن است اما اگر نتوان به درستی علائم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود.

با شناخت علائم سوختن موتور یخچال می‌توان به موقع و سَر بزنگاه به داد یخچال رسید! درست است که سوختن موتور یخچال بدترین اتفاق ممکن است اما اگر نتوان به درستی علائم این اتفاق را شناسایی کرد، باید منتظر مشکلات بعدی بود. پس اگر هر یک از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، باید بدانید که به احتمال زیاد موتور یخچال شما سوخته است .

داغ شدن کمپرسور از علائم سوختن موتور یخچال است

در زمان نیم سوز شدن کمپرسور یا موتور یخچال، قدرت مورد نیاز برای به چرخش درآوردن گاز مبرد در مدار ایجاد نمی‌شود، بنابراین یخچال سرمای مورد نیاز را تأمین نمی‌کند. در این میان، برد فرمان نمی‌تواند دستور قطع کار کمپرسور را ارسال کند و در نتیجه بیش از حد معمول کار می‌کند. کارکرد نامتعارف کمپرسور باعث داغ شدن و تولید گرما می‌شود.

علائم سوختن موتور یخچال

عدم شنیدن صدای کارکرد یخچال باید جدی گرفته شود

اگر صدای کارکرد یخچال را نشنیده‌اید، پس با یکی از مهم‌ترین علائم سوختن موتور یخچال مواجه هستید. در حالت عادی از یخچال صدایی مبنی بر کارکردش شنیده می‌شود اما اگر احساس کردید یخچال هیچ‌گونه صدایی ندارد! مشکل از کمپرسور است. گاهی اوقات نیز عکس این قضیه وجود دارد، به جای عدم وجود صدا، صداهایی بلندی به گوش می‌رسد، در این مواقع مشکل از عدم کارکرد صحیح کمپرسور است.

علائم سوختن موتور یخچال

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، شنیدن سرو صدای زیاد نیز از مشکلات مربوط به سوختن موتور یخچال است. در هنگامی که موتور توان رسیدن به درجه حرارت تعیین شده توسط ترموستات را نداشته باشد به فَن فشار وارد می‌کند. به این ترتیب، فَن یخچال باعث تولید سر و صدای زیاد می‌شود. دلیل دیگر صدای زیادی یخچال می‌تواند مربوط به جمع شدن گرد و غبار اضافی در داخل کمپرسور باشد.

گرمای غیر معمول داخلی از علائم سوختن موتور یخچال است

مهم‌ترین وظیفه کمپرسور یخچال، فراهم آوردن سرمای مورد نیاز است هم برای یخچال و هم فریزر است. اما اگر احساس کردید داخل یخچال سرد نیست یا اینکه دمای یخچال با دمایی که تنظیم کردید مطابق ندارد، مشکل را باید مربوط به موتور دانست. مهم‌ترین نشانه از گرم شدن داخل یخچال، آب شدن مواد غذایی منجمد است. در این‌گونه موارد لازم است سریعاً به یک مرکز تعمیر یخچال مراجعه کنید.

علائم سوختن موتور یخچال

بلند شدن بوی سوختگی از نشانه‌ای از خرابی موتور یخچال است

در صورت عدم کارکرد صحیح بخش‌های مختلف یخچال مانند یاتاقان‌ها، پیستون‌ها و رینگ‌ها، از یخچال سر و صدای زیادی شنیده می‌شود. این اتفاق باعث تولید گرمای بیش از حد می‌شود، در نتیجه بوی سوختگی سیم‌ها احساس می‌شود. در حقیقت، هر وقت احساس کردید از یخچال بوی غیر معمول روغن یا سوختگی بلند شده است، باید این احتمال را بدهید که موتور یخچال سوخته است.

علائم سوختن موتور یخچال

اگر بلافاصله با روشن کردن یخچال و شروع به کار موتور، احساس کردید دستگاه خاموش شد! باید سریعاً مشکل را ارزیابی کنید. در اغلب موارد، این مشکل ناشی از خرابی رله استارت، سوختن موتور یخچال، عدم عملکرد صحیح ترموستات و بُرد معیوب است. در صورت بروز این موراد، یخچال دچار اختلال در کارکرد شده است که در صورت جدی نگرفتن باعث بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.

خرابی فن از علائم سوختن موتور یخچال است

موتور در پشت یخچال قرار دارد و فن نیز در زیر موتور جای گرفته است که فرآیند خنک سازی را انجام دهد. از این جهت که هر دستگاهی طول عمر مشخصی دارد، ممکن است بعد از مدتی فن یخچال عملکرد معمول خود را از دست بدهد. در نتیجه موتور گرم شده و در طی استفاده مداوم به سمت سوختگی پیش می‌رود. در این‌گونه موارد باید یک متخصص از شرایط فن بازدید به عمل آورد.

در پشت یخچال گرمای خیلی زیادی احساس می‌شود

به طور معمول، پشت یخچال گرمای زیادی دارد اما اگر گرما در این قسمت بیش از حد معمول بود! احتمال سوختگی موتور یخچال وجود دارد. مشکلاتی مانند کثیفی کندانسور، مسائل مربوط به سیم پیچ‌ها و سیستم تهویه می‌توانند دلایلی برای گرم شدن بیش از حد موتور باشند. اگر برطرف کردن این مشکلات باعث کاهش گرما نشد، به احتمال زیاد موتور یخچال سوخته است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.