به نقل از دیجی مگ رسانه تخصصی آنلاین دیجی کالا: ششم دی ماه سال 1396 بود که محمدعلی نجفی، شهردار وقت تهران به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیسجمهور برای بازدید از دیجی کالا به مرکز پردازش دیجیکالا واقع در شهرک دانش رفتند.در این بازدید ، حمید و سعید محمدی مدیران و مؤسسان دیجیکالا و سعید رحمانی رئیس هیئت مدیره دیجیکالا حضور داشتند و در مورد دستاوردها، اهداف و چشمانداز دیجیکالا توضیحاتی ارائه دادند.
در جلسه برادران محمدی بنیان گذاران دیجی کالا با شهرداری که این روزها به دلیل قتل همسرش بر سر زبان ها است، آمار و ارقامی از فعالیت دیجی کالا در حوزه خرده فروشی آنلاین و درخواست هایی از دولت برای گسترش کسب و کارهایشان بیان شد حرف هایی که اکنون پس از گذشت بیش از دو سال از آن بازدید و رد و بدل شدن شان قابلیت فهم و تحلیل به مراتب بهتری نسب به زمان طرح شان دارد.
آمار و اطلاعاتی از دیجی کالا در سال 1396
در ابتدا آمار و اطلاعاتی از دیجی کالا که در جلسه دی ماه 1396 مطرح شد را به صورت خیلی خلاصه با هم مرور می کنیم:
- بازدید روزانه بیش از ۲ میلیون کاربر از دیجیکالا
- حضور بیش از 4000 تولید کننده و فروشنده در دیجی کالا
- فعالیت ۱۶۰ نفر از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر کشور در حوزه هایی مانند یادگیری ماشین و کلان دادهها.
- فروش 100 هزار کالای صنایع دستی از ابتدای سال 95 تا دی ماه 96
- حمایت دیجیکالا از ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی
- عرضه ی بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ساخت داخل در دیجیکالا
وعده های مدیران دیجی کالا:
- ایجاد ۱۰.۰۰۰ شغل مستقیم در طی سه سال (منتهی به سال 1399)
- حضور در کشورهای همسایه
درخواست های مدیران دیجی کالا از دولتمردان :
- مبارزه با کالای قاچاق
- اجرای کامل طرح رجیستری
- درخواست ایجاد کوریدورهای صادراتی ویژه تجارت الکترونیک
البته در همین جلسه مطالبی پیرامون دیجی استایل و فیدیبو نیز از سوی برادران محمدی به معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و شهردار تهران ارائه شد.
صحت سنجی آمار و اطلاعات ارائه شده و عملکرد دیجی کالا
دو سال پس از برگزاری آن جلسه با توجه به نتایج محقق شده خیلی راحت می توانیم به صحت سنجی اطلاعات و آمار و ارقام ارائه شده دیجی کالا در آن جلسه بپردازیم.
امروز دوشنبه مورخه 13 خردادماه 1398 بعد از گذشت بیش از دو سال از آن جلسه که شرایط اقتصادی و سیاسی و بازار کشورمان شدیدا متفاوت از آن روزها ست شاهد هستیم که بامیلو ( تنها رقیب جدی دیجی کالا) از صحنه رقابت کنار رفته است و دیجی کالا همچنان با قدرت روز افزون به فعالیتش ادامه می دهد البته نوساناتی که به تبع اعلام خروج امریکا از برجام و کمبود کالا ناشی از تحریم در بازار بوجود آمد دیجی کالا را نیز متأثر ساخت اما پشتکار و ابتکار برداران محمدی فراتر از مشکلات حادث شده از این حوادث بود.
ثبت دیدگاه