حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
Antbo، رباتی هوشمند که هر کسی می‌تواند آن را برنامه‌ریزی کند
17 سپتامبر 2019 - 9:48
شناسه : 7415
بازدید 165
6

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که از طرفداران ربات‌ها بوده و به برنامه‌ریزی آنها علاقه دارند؟ در این صورت می‌توانید Antbo را امتحان کنید. در واقع Antbo یک کیت رده‌پایین برای افرادی می‌باشد که در دنیای رباتیک تجربه زیادی نداشته و می‌خواهند استعدادهای خویش به برنامه‌ریزی ربات‌ها و این دسته از محصولات را […]

ارسال توسط :
پ
پ

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که از طرفداران ربات‌ها بوده و به برنامه‌ریزی آنها علاقه دارند؟ در این صورت می‌توانید Antbo را امتحان کنید. در واقع Antbo یک کیت رده‌پایین برای افرادی می‌باشد که در دنیای رباتیک تجربه زیادی نداشته و می‌خواهند استعدادهای خویش به برنامه‌ریزی ربات‌ها و این دسته از محصولات را شکوفا نمایند.

این ربات هوشمند که توسط شرکت DFRobot طراحی و تولید شده، با هدف استفاده شدن توسط کودکان و نوجوانان طراحی شده و توانایی‌های بالایی همچون حرکت در مسیرها مارپیچی و حتی مبارزه با دیگر ربات‌های Antbo را دارد.

برای برنامه‌ریزی کردن ربات Antbo، منابع مختلفی پیش روی کاربران قرار دارد که از میان آنها می‌توان به Scratch و Arduino IDE و همچنین نرم‌افزار اختصاصی شرکت DFRobot با نام WhenDo اشاره نمود. کاربران به کمک Scratch قادر خواهند بود تا دستورات پیشرفته و حرفه‌ای تر را وارد سیستم Antbo نمایند، در صورتی که به کمک Arduino IDE، کاربران می‌توانند دستورات ساده‌تر را در این نرم‌افزار وارد نمایند. در واقع این نرم‌افزار بیشتر مناسب افرادیست که تازه با دنیای رباتیک ارتباط برقرار کرده و در این صورت می‌توانند ساده‌تر ربات خویش را برنامه‌ریزی کنند.

بهتر است کمی هم در مورد توانایی‌های این ربات صحبت کنیم. یکی از مورادی که باعث شده ربات Antbo مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، توانایی این ربات در یادگیری می‌باشد. Antbo قادر خواهد بود تا با آنالیز کردن محیط اطراف خویش، بیاموزد و حتی با دیگر ربات‌های مرتبط با خود نیز ارتباط برقرار نماید. در کنار یادگیری، امکان پاسخ دادن به احساسات نیز توسط این ربات وجود دارد که البته چیز جدیدی نیست، اما ترکیب شدن با آن با وحشت زده شدن به هنگام مشاهده یک چیز ترسناک، می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

سازندگان امیدوار هستند تا کودکان بتوانند با مشاهده‌ی این ربات‌ها، با این ربات‌ها برقرار کرده و روش استفاده کردن از آن را بیاموزند. البته تنها بازی کردن یا استفاده ساده از این ربات نباید مد نظر کاربران قرار داشته باشد بلکه برنامه‌ریزی نمودن آن، یکی از مواردیست که کاربران باید توجه کافی نیز به آن داشته باشند در طولانی مدت، مشکلی از این بابت وجود نداشته و امکان افزایش دادن توانایی‌های Antbo وجود داشته باشد.

هم‌اکنون طرح مربوط به این ربات در وب‌سایت Indiegogo موجود بوده و کاربران برای داشتن یکی از این ربات‌ها می‌توانند با پرداخت 59 دلار، آن را عملی نمایند.

منبع : Tech-news.ir

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.