حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
لوازم صوتی کدام برند را بخریم؟
13 اکتبر 2019 - 16:57
شناسه : 9013
بازدید 250
10

سالهاست که برندهای محبوب کره ای در تولید لوازم دیجیتال باهم رقابت میکنند اما برند معروف ژاپنی در تلاش است تا خود را به سطح این دو برند پرفروش برساند. این شرکت های تولیدی همواره سعی میکنند با بهره گیری از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا بهترین محصولات را به بازار جهانی عرضه […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالهاست که برندهای محبوب کره ای در تولید لوازم دیجیتال باهم رقابت میکنند اما برند معروف ژاپنی در تلاش است تا خود را به سطح این دو برند پرفروش برساند. این شرکت های تولیدی همواره سعی میکنند با بهره گیری از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا بهترین محصولات را به بازار جهانی عرضه و معرفی کنند.

سامسونگ – سونی و ال جی سه تا غول سازنده سیستم های صوتی و تصویری هستند که تقریبا کسی نیست که اسمشون رو نشنیده باشه . این سه برند، برندهای  اصلی سازنده تلویزیون هستند که بیشتر در ایران فعالیت و فروش دارند و ما هم بیشتر روی این سه برند کار میکنیم و در مورد اون ها برای شما توضیح خواهیم داد.ما همچنین سعی کردیم تفاوت میان سه برند : الجی ، سونی و سامسونگ رو برای شما توضیح بدیم. و شما میتونید برای مشاوره و خرید با شماره های بالا تماس بگیرید. البته قرار نیست در این مطلب به تلویزیونی بیش از حد بها بدیم و یا ویژگی های مثبت برندی را نادیده بگیریم، و مطمئن باشید که معرفی ویژگی های مثبت و منفی این برندها شما را در بهترین انتخاب یاری خواهد داد. با انتخاب بهترین برند تلویزیون، 50 درصد از مشکلات خرید تلویزیون حل می‌شود و پس از آن نوبت انتخاب بهترین مدل برند انتخاب شده میرسد.

اگر شما میخواهید بهترین انتخاب رو برای خرید یک تلویزیون مناسب داشته باشید لازمه تا نیازهای خودتون رو در مورد یک تلویزیون دسته بندی کنید . و بر روی یک کاغذ بنویسید . هر کدام از برند ها دارای یک سری خصوصیات می باشند که به اختصار در پایین شرح میدهیم. البته ما به شما توصیه می کنیم زیاد درگیر جزئیات نشوید چرا که در بیشتر موارد تلویزیون های هم رده تفاوت های زیادی با هم ندارند مگر اینکه شما با دقت زیاد به دنبال ان ها باشید.

میزان بودجه تون و تعیین کنید یعنی چقدر می خواهید برای خرید تلویزیون هزینه کنید.

ویژگی هایی که در تلویزیون اهمیت بیشتری رو دارند (مثلا کیفیت تصویر یا کیفیت صدا و …) را بنویسید و سپس برای انتخاب بهترین برند تلویزیون به خواسته هایتان امتیاز بدهید.

با توجه به فضایی که دارید اندازه تلویزیون را انتخاب کنید یعنی مشخص کنید تلویزیون چند اینچ نیاز دارید.

تلویزیون شما چه امکاناتی باید داشته باشه . ایا می خواهید تلویزیونتون اسمارت باشه و از اون برای وب گردی استفاده می کنید. یا گیمر هستید و از اون بیشتر برای بازی استفاده می کنید ؟ . همه این موارد رو در نظر بگیرید و اون ها رو اولویت بندی کنید.

تلویزیون های سه برند ال جی ، سونی و سامسونگ را میتوان از سه وجه مقایسه کرد .

کیفیت تصویر

کارایی و اپشن ها و خصوصیات بیشتر

تکنولوژی های بکار رفته در ساخت محصول

تلویزیون های ال جی و سونی و سامسونگ جزو تلویزیون هایی هستند که حال حاضر در ایران بیشترین میزان فروش رو دارند و اکثر کاربران از این محصولات راضی هستند. در کل باید بگم که این سه برند تقریبا شبیه به هم هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند و میتوان یکی از سه برند رو به عنوان برند لوازم خانه خود انتخاب کنید . اما شما ابتدا باید مشخص کنید که چه انتظاری از تلویزیونتون دارید . زیرا شما بعضی وقت ها به سایز هایی از تلویزیون احتیاج دارید که بعنوان مثال در ال جی وجود داره اما در سونی خیر . و یا بعضی کارایی ها رو در اون سایزی که مد نظر شماست، در برند خاص شما جود نداره و مجبورید برند خودتون رو تغییر بدید.

قبل از خرید تلویزیون حتما به نکات زیر دقت کنید

اگه علاقه زیادی به اینترنت و استفاده از امکانات تلویزیون هوشمند خود دارید مناسب ترین گزینه برای شما در اولویت اول ال جی ، دوم سامسونگ و سوم سونی است.

 کنترل جادویی تلویزیون های ال جی کارایی بیشتر و بهتری نسبت به کنترل جادویی تلویزیون های سامسونگ دارند و در حال حاضر تلویزیون های سونی فاقد کنترل جادویی هستند ولی میتونید اون رو جدا برای تلویزیون سونیتون خریداری کنید .

توجه کنید که مقایسه باید بین یک رده از تلویزیون ها انجام بشه یعنی اینکه شما نمیتونید سری هشت سامسونگ رو با سری پنج ال جی مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که پس سامسونگ بهتره .

در حالت کلی کاربرد قابلیت های تلویزیون اسمارت بیشتر از ویژگی سه بعدیه و سه بعدی کاربرد چندانی نداره .

زیاد خودتون رو درگیر اعداد و ارقام و پنل 500 هرتز و 800 هرتز نکنید. این اعداد در بیشتر موارد جنبه تبلیغات دارند .

در مورد سایز صفحه تلویزیون دقت کنید که در حال حاضر سایزهای موجود در بازار برای تلویزیون های ال ای دی سامسونگ 32 40 43 49 50 48 55 و 65 اینچ بوده و برای ال جی سایزهای 32 40 42 43 49 55 58 60 65 75 79 اینچ بوده و تلویزیون های سونی در حال حاضر در سایز 32 40 43 48 49 50 55 60 65 75 85 اینچ موجود است.

ترتیب بهترین برند تلویزیون از لحاظ طراحی و ظاهر

بهترین برند تلویزیون از لحاظ طراحی یا همان تلویزیون های سامسونگ جزئیات ریزی را در طراحی به کار برده اند، این کمپانی برخی از تولیداتش را با طراحی منحنی تولید کرده است که به عنوان برگ برنده ای در اختیار سامسونگ می باشد.

1- سامسونگ

2- ال جی

3- سونی

ترتیب بهترین برند تلویزیون ها از لحاظ کیفیت ساخت

1- سونی

2- سامسونگ

3- ال جی

ترتیب بهترین برند تلویزیون ها از لحاظ قیمت

قیمت تلویزیون ال‌جی در مقایسه با قیمت تلویزیون سامسونگ در مدل‌های مشابه کمی بیشتر است. برای مثال قیمت یک تلویزیون ال‌جی ۴۹ اینچ، در مقایسه با یک مدل مشابه از برند سامسونگ با امکانات کاملا مشابه بیشتر است.

1- ال جی

2- سامسونگ

3- سونی

ترتیب بهترین برند تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر

در میان تلویزیون های با برندهای مختلف، نام سونی در مورد کیفیت تصویر عالی خودنمایی می کند، تلویزیون های سونی برترین کیفیت تصویر را به نسبت برندهای ال جی و سامسونگ ارائه خواهند داد. اگر چه نبض بازار را برندهای کره‌ای ال جی و سامسونگ در دست گرفته‌اند اما به دلیل کیفیت بالا، برند سونی نیز هنوز هم اصالت و جایگاه خاص خود را دارد و انتخاب این برند به مشتریانی که به لحاظ بودجه مشکلی ندارند و کیفیت را به عنوان فاکتور اصلی خرید تلویزیون تعیین کرده‌اند توصیه می شود.

1- سونی

2- ال جی

3- سامسونگ

ترتیب بهترین برند تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا

 اگر بخواهید کیفیت صوتی قدرتمندی را به هنگام مشاهده محتویات تجربه کنید، با پرداخت هزینه ای اضافی می‌توانید نسبت به خرید یک سیستم صوتی جداگانه برای تلویزیون اقدام کنید و با تنظیم آن کیفیت و توان خروجی بلندگوهای تعبیه شده در تلویزیون را جبران کنید. اما اگر قصد خرید سیستم صوتی ندارید باید بگویم که اکثر بالارده های ال جی با داشتن اسپیکرهای ساخت کمپانی مشهور هارمن کاردن به نسبت سونی و سامسونگ عملکرد صوتی بهتری دارند.

1- ال جی

2- سونی

3- سامسونگ

ترتیب بهترین برند تلویزیون از لحاظ امکانات و قابلیت ها و لوازم جانبی

در واقع از لحاظ اینترنت و امکانات هوشمند تلویزیون‌های ال جی به دلیل سیستم عامل قدرتمند webOS، ریموت کنترل جادویی و حضور دکمه‌های نت فلیکس و آمازون دسترسی بر روی ریموت و عدم نیاز به سخت افزاری قدرتمند در رتبه‌ی بالاتری به نسبت تلویزیون‌های هوشمند سونی و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ قرار دارند

1- ال جی

2- سامسونگ

3- سونی

ترتیب بهترین برند تلویزیون از لحاظ کارایی و استفاده راحت

1- سونی

2- ال جی

3- سامسونگ

برند ال جی 

الجی یکی از اولین تولید کنندگان تلویزیون است که تلویزیون های OLED را تولید کرد که می تواند رنگ مشکی عمیق را تولید کند و کیفیت تصویر را افزایش می دهد.  به غیر از OLED ها، الجی تعداد زیادی از تلویزیون های ال سی دی را تولید می کند که عمدتا از پانل های IPS استفاده می کنند و از نظر نسبت کنتراست و زاویه دید گسترده، بهتر از پانل های VA هستند. تلویزیون های پایین رده ال جی گران نیستند اما عملکرد چشمگیری هم ندارند .

 مقایسه دو تلویزیون سونی X8000G با X8500G

در یک مقایسه نسبت به سایر مارک ها، تلویزیون های LG با توجه به پانل IPS که در اون ها استفاده شده، دارای تا خیر ورودی پایین و زاویه دید گسترده تر هستند. این ویژگی ها آنها را به انتخاب خوبی برای استفاده به عنوان مانیتور، تبدیل کرده است، چراکه اون ها بسیار پاسخگو هستند و این احتمال را که مشکلات یکنواختی را در لبه ها تجربه کنید به حداقل می رسانند. متاسفانه، زاویه دید گسترده همزمان با پایین امدن نسبت کنتراست بومی پایین می اید و این بیشتر در یک اتاق تاریک که در آن رنگ مشکی به صورت خاکستری ضاهر میشود، قابل توجه است. تلویزیون های ال جی دارای LG WebOS، که یکی از بهترین سیستم عامل های موجود در تلویزیون ها است، هستند. این پلت فرم سریع است و استفاده از اون راحت است. و به شما امکان دسترسی به یکی از بزرگترین مجموعه برنامه ها را می دهد. ال جی با یکی از پیشرفته ترین ریموت ها به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی از استفاده از تلویزیون لذت ببرید.

اگر چه الجی به خاطر تلویزیون های OLED برتر خود شناخته شده است، اما اون دارای مجموعه ای بسیار متنوع تلویزیون با قیمت ها و ویژگی های متفاوت است. اکثر این تلویزیون ها دارای پنل IPS هستند اما آنها در یک اتاق عملکرد خوبی ندارند. تلویزیون های ال ج که کیفیت مطلوبی را ارائه می دهند، عبارتند از تلویزیون OLED 2018، LG C8 و LG E8. آنها دارای کیفیت تصویر برجسته ، عملکرد حرکتی عالی و تاخیر ورودی کم برای گیمرها هستند. E8 دارای یک نوار صوتی اختصاصی است. در رده رده متوسط، SK9000 یک تلویزیون 4K LED IPS با زاویه دید وسیع، تاخیر ورودی کم است اما متاسفانه عملکرد اون تنها در اتاق با نور کم عالی است. بهترین تلویزیون رده پایین ال جی UK6300 است. اون یک ساختار پیکسل RGBW، با دقت کم است که ممکن است برخی افراد را ناراحت کند اما عملکرد کلی خوب با تاخیر ورودی کمی دارد.

اگر بخواهیم بر اساس برند دسته‌بندی کنیم، تلویزیون‌های ال‌جی گزینه‌ی بهتری برای تماشای فوتبال یا حتی سایر ورزش‌ها هستند. باتوجه به نقدوبررسی‌های طولانی‌مدت انجام‌شده، تلویزیون اولد به‌دلیل تفکیک رنگ بسیار دقیق و سرعت انطباق‌ تصویر بالایی که دارد برای نمایش لحظات سریع ورزشی بسیار مناسب است.

مزیت ها :

زاویه دید بزرگ و وسیع در هر دو تلویزیون های LED و OLED

پلت فرم بسیار هوشمند WebOS 3.5 و بالاتر – قابلیت های هوشمند زیاد

طراحی زیبا

معایب :

کنتراست ضعیف در LED ها

یکنواخت خاکستری در LED ها

کیفیت ساخت متوسط نسبت به سونی

برند سامسونگ

سامسونگ در صنعت تلویزیون به خوبی شناخته شده است. تلویزیون های اون از کیفیت پایین یعنی 720p تا بالاترین کیفیت یعنی 4k را شامل می شود . و اخیرا تلویزیون های با کیفیت 8K را نیز وارد بازار کرده است. اکثر مدل های اون دارای کیفیت تصویر عالی و ویژگی های بسیار خوبی هستند، چراکه سامسونگ تحقیقات زیادی را برای بهبود بیشتر در این زمینه انجام می دهد. سیستم عامل Tizen، پلتفرم هوشمند سامسونگ، یکی از بهترین ها در بازار است. سامسونگ شامل ویژگی های جدید و طرح های نوآورانه در مدل های خود است که باعث محبوبیت ان ها شده است. علاوه بر این، حالت “Ambient Mode” در اون ها تلویزیون شما را به یک اثر هنری تبدیل می کند.

مدل های جدید معمولا تغییرات کمی نسبت به سال قبل داشته اند، اما این بدان معنا نیست که آنها در پیشرفت و فناوری های جدید کند هستند. تلویزیون های QLED که برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شدند و رنگ های برجسته ای را عرضه می کنند، تا کنون با نام برند دیگری تولید نشده اند، برای اولین بار در سال 2017 به بازار عرضه شدند. در سال 2018، سامسونگ Q900R، اولین تلویزیون 8K را به بازار عرضه کرد . سامسونگ اولین تولید کننده تلویزیون است که پشتیبانی از فن آوری های نوظهور مانند FreeSync VRR، تعامل حرکت با تاخیر کم و حالت خودکار بازی را در تلویزیون های رده بالا خود ارائه داد. در عین حال، آنها دوست دارند مشتریان خود را با ارائه به روز رسانی مدل های موجود، خوشحال کنند. به تازگی، آنها سیستم عامل بسیاری از مدل های 2018 خود را به روز کرده اند که شامل پشتیبانی از فن آوری های نوظهور است.

اگر شما طرفدار صفحه های بزرگ هستید یا فقط یک تلویزیون ساده کوچک لازم دارید، بهرحال سامسونگ مدلی برای هر اتاقی با هر اندازه ای و در قیمت های مختلف به شما ارائه میدهد . سامسونگ Q9FN گل سرسبد این شرکت با کیفیت تصویر عالی و رنگ های چشمگیر است. در میان رده های متوسط، سامسونگ NU8000 یکی از محبوب ترین تلویزیون های موجود در بازار است. و در رده های پایین مدل سامسونگ NU7100، با وجود قیمت مناسب، همچنان کیفیت تصویری مناسبی را ارائه می دهد و همان سیستم عامل موجود در مدل های گران قیمت را ارائه می دهد.

مزیت ها :

قابلیت UpScaling بسیار عالی

تاخیر ورودی خوب حتی در محتوای HDR که این تلویزیون ها رو به گزینه مناسبی برای گیم تبدیل کرده است.

داشتن مدل های متنوع که در استفاده های مختلف متوسط هستند.

طراحی بسیار زیبا

معایب :

کیفیت ساخت متوسط

وجود Judder یا پرش تصویر در این تلویزیون ها

فاقد صفحه نمایش OLED

برند سونی

سونی یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون از سال 1960 بوده است، زمانی با اولین تلویزیون ترانزیستور، معرفی شد. اون همیشه تکنولوژی های جدید را ارائه داده و محصولات اون در کل بازارها موجود بوده است. سونی محصولی برای نیازهای متفاوت دارد، از تلویزیون بسیار پیشرفته 4K گرفته تا تلویزیون های OLED با تکنولوژی های پیشرفته برای علاقه مندان تلویزیون.

در مقایسه با سایر تولید کنندگان، سونی جایگاه بالاتری را در کیفیت ساخت و دقت تصویر دارد. تلویزیون های سونوی عملکرد حرکتی خوبی دارند و می توانند محتوای با کیفیت پایین را به کیفیت بالاتر ارتقا دهند. در جدیدترین تلویزیون های سونی نسخه Android TV 8.0 استفاده شده است که علاوه بر دسترسی به فروشگاه Google Play با برنامه های متنوع، خیلی سریع تر هم شده و یکی از عیب های سونی یعنی پاسخگویی به سیستم، را حل کرده است.

سونی های 2018 بیشتر تلویزیون های 4K را شامل می شوند و مدل های کوچک تر از سایز 55، کم هستند و این شاید نشان دهنده روند جدید باشد که این شرکت می خواهد در پیش بگیرد. بهترین و جدیدترین مدل اون ، A9F OLED است که کیفیت تصویر برجسته و تجربه HDR عالی را ارائه می دهد، و می تواند به طور کامل هدف سازندگان را ارائه دهد. اما اگر نمی خواهید با خطر سوزش که در تمام OLED ها، احتمال دارد مواجه نشوید، شما می توانید سونی مدل Z9F که بهترین تلویزیون LED / ال سی دی سونی است را انتخاب کنید، اون تقریبا برای هر استفاده ای بهترین عملکرد را دارد. تلویزیون سونی X9000F، تلویزیون عالی، در رده متوسط سونی است که اکثر مردم از عملکرد آن راضی خواهند بود. در نهایت، از پایین رده های سونی، مدل X7500F، که یک تلویزیون IPS با زاویه دید گسترده و کیفیت تصویر مناسب است را پیشنهاد می کنیم.

مزیت ها :

 کیفیت ساخت عالی و دوام و طول عمر بالا

مدیریت خوب حرکت و موشن

کیفیت تصویر عالی حتی در مدل های میان رده

معایب :

قیمت بالا

طراحی خیلی ساده در LED ها

کندی عملکرد پلت فرم اندروید نسبت به دیگر برندها

زاویه دید کمی ضعیف تر است نسبت به دیگر برندها

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.