حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
750 چنار جایگزین  درخت های  خیابان ولی عصر می شود
02 مارس 2018 - 21:26
شناسه : 2737
بازدید 231
8

محمدعلی نجفی: حفظ پوشش گیاهی تهران از جمله درختان آن اهمیت و ارزش بالایی دارد و شهرداری تهران در این زمینه بسیار جدی است که برخورد قانونی و قضایی با یکی از کسبه خیابان ولیعصر(عج) که اقدام به خشکاندن درخت برای بهتر دیده شدن تابلوی مغازه خود کرده بود و به طبع آن شهردار ناحیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

محمدعلی نجفی: حفظ پوشش گیاهی تهران از جمله درختان آن اهمیت و ارزش بالایی دارد و شهرداری تهران در این زمینه بسیار جدی است که برخورد قانونی و قضایی با یکی از کسبه خیابان ولیعصر(عج) که اقدام به خشکاندن درخت برای بهتر دیده شدن تابلوی مغازه خود کرده بود و به طبع آن شهردار ناحیه برکنار شد از مصادیق این اهتمام است.

محمد علی نجفی روز جمعه در مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) اظهار کرد: این درختان از شهرهای دیگر ایران از جمله مشهد و اصفهان به خیابان ولیعصر(عج) که از خیابان های قدیمی تهران است منتقل شده و به جای درختان بیمار کاشته می شود.
وی با بیان اینکه مراسم کاشت این درختان امروز(جمعه) همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی آغاز می شود، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حفظ سرمایه های گیاهی شهر تهران است. نجفی پیاده راه سازی در خیابان ولیعصر، سیمان کردن جداول و تعرض برخی ساختمان سازی ها به پیاده روها و درختان را که مانع رسیدن آب به ریشه درختان چنار شده است را از جمله عوامل این بیماری ذکر کرد.
وی گفت: حفظ پوشش گیاهی تهران از جمله درختان آن اهمیت و ارزش بالایی دارد و شهرداری تهران در این زمینه بسیار جدی است که برخورد قانونی و قضایی با یکی از کسبه خیابان ولیعصر(عج) که اقدام به خشکاندن درخت برای بهتر دیده شدن تابلوی مغازه خود کرده بود و به طبع آن شهردار ناحیه برکنار شد از مصادیق این اهتمام است.
وی خواستار همراهی و همگامی همه شهروندان تهرانی برای حفظ و توسعه بافت گیاهی تهران شد و گفت: اقدامات شهرداری به تنهایی کفایت نمی کند و نیازمند حمایت همه جانبه مردم هستیم.
شهردار تهران ادامه داد: شهرداری تهران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه جابجایی درختان چنار قدیمی و ماشین آلات خود را در اختیار شهرداری ها شهرهای دیگر ایران قرار دهد.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای‌سبز شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه در مسیر 36 کیلومتری رفت و برگشت خیابان ولیعصر(عج) حدودا 18هزار اصله درخت چنار وجود دارد،افزود: کاشت درخت در این خیابان از سال 1308 آغاز شد.
علی محمد مختاری گفت: تعدادی از درختان این خیابان به دلایل مختلف از جمله عدم آبرسانی به ریشه و سیمان کاری دچار سرطان رنگی شدند و این درختان با درختانی سالم که از مناطق دیگر منتقل شده است، تعویض می شوند.
وی گفت: درختان منتقل شده از نظر تطبیق با شرایط آب و هوایی تهران بررسی کامل شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
مختاری از درختکاری در یکهزارو 200 هکتار از اراضی دامنه جنوبی البرز که در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است خبر داد و افزود: این درختکاری از ابتدای مهرماه سالجاری آغاز شده است و به صورت آبیاری قطره ای سیراب می شود.
وی همچنین از برگزاری و کاشت درخت با عناوین غرس درخت نفس، درخت دانش، درخت ایثار و درخت صلح و دوستی همزمان با هفته درختکاری خبر داد.
مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل بزرگمهر تا طالقانی با شعار هر خانواده یک درخت با هدف کاشت 750 درخت سالم به جای 750 درخت بیمار چنار که به بیماری سرطان رنگی مبتلا شده اند برگزار شد.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.