حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
3 کشته و 900 مصدوم در سه شنبه آخر سال
13 مارس 2018 - 23:14
شناسه : 2813
بازدید 243
8

پیرحسین کولیوند ساعت 19 و 20 دقیقه سه شنبه – در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری افزود: از این تعداد تاکنون 24 مورد قطع عضو در کشور داشته ایم که 158 نفر از موارد سوختگی از نوع درجه متوسط و شدید( درجه دو و سه) بوده است و 157 نفر دچار آسیب در ناحیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیرحسین کولیوند ساعت 19 و 20 دقیقه سه شنبه – در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری افزود: از این تعداد تاکنون 24 مورد قطع عضو در کشور داشته ایم که 158 نفر از موارد سوختگی از نوع درجه متوسط و شدید( درجه دو و سه) بوده است و 157 نفر دچار آسیب در ناحیه چشم شده اند.
وی گفت: 65 درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری -امروز- در گروه سنی 6 تا 18 سال بوده اند.
کولیوند اضافه کرد: از مجموع 464 نفر مصدوم حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری که در چند روز گذشته ثبت شده است، 135 نفر از صبح امروز- سه شنبه- دچار آسیب شدند که 56 نفر از این تعداد دچار سوختگی درجه دو و سه شده اند.
وی توضیح داد: پنج نفر از آسیب دیدگان امروز دچار قطع عضو شده اند و چهار نفر از این افراد هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. 50 نفر این مصدومان نیز هم اکنون در بخش های عادی بیمارستان ها بستری هستند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین مصدومان حوادث امروز با تعداد 39 نفر در تهران بوده است که تقریبا مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: یکی از مصدومان بستری در بیمارستان مطهری تهران وضعیت خوبی ندارد.

*19:23- دستگیری سه نفر در تهران

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: تاکنون 3 نفر به دلیل هنجارشکنی و استفاده از موادمحترقه خطرناک در سطح شهر تهران بازداشت شده اند.

*19:30- دو کشته در حوادث چهارشنبه سوری

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز به خبرنگار ایرنا در مرکز عملیات بحران وزارت بهداشت گفت: حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت 17و و 30دقیقه سه شنبه دو کشته داشته که یکی از آنها دیروز در زنجان رخ داد و یک نفر نیز امروز در تهران به علت شدت سوختگی جان باخته است.
وی افزود: 40 درصد مصدومان عابران و افراد در حال تردد بوده اند.

*19:35- 9 مصدوم در بیمارستان مطهری

مصطفی ده مرده ای، رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در این بیمارستان گفت: از شب گذشته تا کنون 9 نفر که به دلیل استفاده از مواد محترقه غیر استاندارد دچار سوختگی و مصدومیت شده بودند برای مداوا به اورژانس و بخش های مختلف این بیمارستان منتقل شدند.
وی گفت: از این تعداد پنج نفر به علت مصدومیت شدید هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و چهار تن از مصدومان به علت مصدومیت سطحی به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده اند.
رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تصریح کرد: یکی از مصدومان که بالای 90 درصد دچار سوختگی شده در شرایط نامساعدی به سر می برند.
رئیس بیمارستان شهید مطهری گفت: این بیمارستان برای مداوای حادثه دیدگان احتمالی امشب در امادگی کامل است و هیچ کمبودی از نظر امکانات و تجهیرات درمانی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: سه تخت آی سی یو ، 34 تخت خالی و بخش ترمیمی به همراه پزشکان متخصص در آمادگی کامل بسر می برند.
وی گفت: کارکنان بیمارستان امشب نسبت به شب های عادی 30 درصد افزایش دارد و هم اکنون پزشکان جراح، بیهوشی، گوش و حلق و بینی و جراح مغز و اعصاب در اورژانس و همه بخش های بیمارستان آماده ارایه خدمت هستند.
وی با توصیه به مردم که سعی کنند تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند، گفت: سال گذشته 98 نفر در حوادث چهارشنبه سوری به این بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 80 نفر به صورت سرپایی مداوا و بقی بستری شدند.

* 19:40- تعداد مصدومان به 513 نفر رسید

پیر حسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان مطهری اعلام کرد: تعداد مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به 513 نفر رسید و تعداد موارد قطع عضو به 17 نفر رسید. 158 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه شده اند و 157 نفر دچار آسیب چشمی شده اند.

*19:45- قطع انگشتان جوان تبریزی

فرزاد حاتمی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی از مصدوم شدن سه نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد و گفت: اولین مصدوم ، جوانی در شهرستان مرند است که انفجار مواد محترقه منجر به قطع انگشتان دست چپ وی شد.همچنین بر اثر انفجار مواد محترقه در خسروشهر 2 جوان 20 ساله دچار سوختگی 50 درصدی شدند.

*20:15- 25 درصد مصدومان بستری شدند

پیرحسین کولیوند در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری اعلام کرد: از مجموع 513 نفر مصدومان حوادث چهارشنبه سوری که از اول اسفند گزارش شده است، 36 نفر خانم بوده اند، 166 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه، 18 مصدوم قطع عضو شده اند و 103 نفر از مصدومان عابر رهگذر بوده اند که هفت نفر از این تعداد امدادگر و خدمات رسان به مصدومان بوده اند.
وی افزود: از صبح امروز تاکنون 199 مصدوم، 68 فرد دچار سوختگی و شش نفر قطع عضو داشته ایم که از این تعداد 37 نفر عابر پیاده بوده اند.
کولیوند گفت: 25 درصد مصدومان در مراکز درمانی بستری شده اند که شش نفرشان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

*20:18- تعداد کشته ها به 3 نفر رسید

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به خبرنگار ایرنا مستقر در مرکز عملیات اورژانس کشور گفت: با مرگ نوجوان 15 ساله در کرج، تعداد کشته های حوادث چهارشنبه سوری به سه نفر رسید.

*20:28- انتقال دو مصدوم جدید به بیمارستان مطهری

مشاهدات خبرنگار ایرنا مستقر در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری حاکی است، لحظاتی پیش یک زن 30 ساله و یک جوان 32 ساله با سوختگی شدید به این بیمارستان منتقل شدند.

*20:48- دو نوجوان حادثه دیده به بیمارستان سوختگی منتقل شدند

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در بیمارستان شهید مطهری دو نوجوان حدود 15 ساله با آسیب سوختگی به این مرکز انتقال یافتند.

* 20:56- دستگیری 8 نفر در تهران

سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران در جمع خبرنگاران از دستگیری هشت نفر اخلالگر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در تهران خبر داد.

*21:15- تعداد مصدومان به 969 نفر رسید

حسن نوری، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور گفت: تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفند تاکنون به 969 نفر رسید و 159 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده اند.
وی افزود: 516 نفر از این مصدومان مربوط به امروز-سه شنبه- است و 90 نفر از مصدومان امروز در بیمارستان بستری شده اند.
وی افزود: 35 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری دچار آسیب چشمی شده اند، 26 نفر دچار سوختگی هستند، 10درصد این تعداد دچار سوختگی درجه سه (شدید) هستند و 70درصد مصدومان این حوادث در گروه سنی 8 تا 20 سال هستند.
به گفته معاون اورژانس کشور چهار نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری بدحال و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
نوری گفت: بیشترین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال به ترتیب مربوط به استان های تهران، آذربایجان غربی و کرمانشاه است.

*21:30- 11نفر قطع عضو شدند

پیرحسین کولیوند، در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تهران اعلام کرد: از صبح امروز-سه شنبه-تاکنون 516 نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور مصدوم شدند و به بیمارستان انتقال یافتند و از این تعداد 96 نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.
وی گفت: 120 مصدوم امروز تاکنون دچار سوختگی شده اند، 11 نفر قطع عضو شده و 15 نفر از نواحی مختلف دچار شکستگی شده اند و در مجموع 20 درصد از مصدومان بستری شده اند و 7 نفر نیز به علت شدت جراحت هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه هستند.
به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور 111 نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امروز عابر پیاده و رهگذر بوده اند.

*22:05- بستری 7 نفر در بیمارستان مطهری

مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری به خبرنگار ایرنا در محل این بیمارستان گفت: امشب30 مصدوم حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به این بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 23 نفر سرپایی مداوا و مرخص شدند و هفت نفر در بیمارستان بستری هستند.
وی افزود: از این تعداد 26نفر بر اثر انفجار مواد محترقه آسیب دیدند، چهار نفر نیز بر اثر سوختگی با بنزین مصدوم شدند.
به گفته رئیس بیمارستان مطهری، مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در سنین بین 7 تا 40 سال هستند.

*22:15- 88 مصدوم در بیمارستان بستری شدند

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از صبح امروز 930 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که از این تعداد 171 نفر زن و 759 نفر مرد هستند به عبارتی 18درصد مصدومان زن و 82درصد مرد هستند.
وی گفت: 21 نفر از مصدومان آسیب عضوی دیدند، 15 نفر دچار آسیب چشمی شدند و هم اکنون 88 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند که چهار نفرشان در بخش مراقبت های ویژه هستند.
به گفته وی، 241 نفر از مصدومان عابر پیاده بودند و دخالتی در بروز حادثه نداشتند.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.