حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
10جای مهم از خانه که معمولا تمیز نمی کنید!
11 فوریه 2019 - 8:49
شناسه : 5098
بازدید 326
7

همه ما عادت داریم برای تمیز کردن خانه از نقطه ای شروع می کنیم و در نقطه ای به پایان می رسانیم. اما مسئله اینجاست که بعضی از جاهایی که در خانه مهم هستند و کثیف ماندن آنها می تواند موجب بیماری ما شود را ممکن است  فراموش کنیم، در نتیجه این مطلب را دنبال […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه ما عادت داریم برای تمیز کردن خانه از نقطه ای شروع می کنیم و در نقطه ای به پایان می رسانیم. اما مسئله اینجاست که بعضی از جاهایی که در خانه مهم هستند و کثیف ماندن آنها می تواند موجب بیماری ما شود را ممکن است  فراموش کنیم، در نتیجه این مطلب را دنبال کنید تا ۱۰ موردی که تمیز نمی‌کنید را بشناسید!

١ – هنگام نظافت خانه به همه وسایل توجه داشته باشید، بخصوص وسایلی را تمیز کنید که فکر نمی کنید نیاز به تمیز کردن داشته باشند. مثلاً گلدان مصنوعی ای که به نظر شما تمیز است، می تواند آنقدر گرد و خاک در خودش ذخیره کرده باشد که برایتان ایجاد حساسیت کند.

 

٢ – تمیز کردن تلفن ، کیبرد و موس کامپیوتر  را از یاد نبرید چرا که محققان دریافته اند این وسایل می تواند باعث انتقال ویروس یا باکتری شود؛ و همین عوامل بیماری زا با دستان و لب های شما برخورد می کنند و در نهایت به دهانتان راه می یابند.

 

3- سینک های ظرفشویی، تخته گوشت، چاقو و … به علت در تماس بودن با مواد غذایی خام و یا خیس بودن به مدت طولانی بیشتر در معرض آلودگی هستند. تمیز کردن آنها هر از چند گاهی ضروریست.

4- مبلمان خانه را حتما گردگیری کنید چون یک ضربه آهسته به مبل می تواند ذرات گرد و غبار را به هوای خانه انتقال دهد و برای تنفس مشکل ساز شود.

 

5- پرده حمام نیز احتیاج به نظافت دارد. این به دلیل آن است که پرده ها در فضای مرطوب قرار دارند و بیشتر اوقات نمناک هستند، از این رو می توانند به محل خوبی برای رشد میکروب بدل شوند.

 

6 – اگر در خانه تان ماشین ظرفشویی دارید، نظافت آن را از یاد نبرید. این وسیله نیاز دارد که هر چند وقت یک بار کاملاً شسته، جرم زدایی شده و ضد عفونی گردد.

سینک های ظرفشویی، تخته گوشت، چاقو و … به علت در تماس بودن با مواد غذایی خام و یا خیس بودن به مدت طولانی بیشتر در معرض آلودگی هستند. تمیز کردن آنها هر از چند گاهی ضروریست.

7 – الان که نزدیک فصل سرما است، نظافت شومینه را فراموش نکنید . شومینه و دریچه خروج هوای آن را خوب تمیز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر لوله خروج هوای شومینه گرفته باشد، گازهای مضر نمی توانند خارج بشوند و در نتیجه در فضای خانه باقی مانده و برایمان خطرآفرین می شوند.

 

8 – نظافت سطل زباله بخصوص سطل های آشپزخانه و دستشویی نیز اهمیت بسیاری دارند. به این نکته توجه داشته باشید خالی کردن زباله به معنای تمیز شدن سطل آن نیست پس نیاز است تا خود سطل نیزهر از گاهی کاملاً شسته و عاری از آلودگی شود.

9 – از بالش و لحاف خانه هم غافل نشوید. هر چند وقت یکبار آنها را بشویید و در صورت امکان در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار دهید .

 

10 – ظروف دکور را گردگیری کنید تا از انباشته شدن گرد و خاک که می تواند تولید حساسیت کند پیشگیری نمایید.

 

منبع: شهرداری تهران با تغییر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.