حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
۵ ترفند خانگی برای داشتن پوستی صاف
17 جولای 2019 - 9:25
شناسه : 6222
بازدید 220
9

پوست هر فرد نمود اولیه ظاهرش است. افراد با نگاه به پوست یکدیگر حتی ممکن است در مورد شخصیت هم نیز اظهار نظر کنند که آیا فرد به پوست خود رسیدگی می کند یا نه؛ پس فرد مسئولی است! و نمونه هایی از این دست. در این مطلب به شما ۵ ترفند خانگی برای داشتن پوستی […]

ارسال توسط :
پ
پ

پوست هر فرد نمود اولیه ظاهرش است. افراد با نگاه به پوست یکدیگر حتی ممکن است در مورد شخصیت هم نیز اظهار نظر کنند که آیا فرد به پوست خود رسیدگی می کند یا نه؛ پس فرد مسئولی است! و نمونه هایی از این دست. در این مطلب به شما ۵ ترفند خانگی برای داشتن پوستی صاف و شفاف برای هر چه بهتر به نظر آمدن آموزش می دهیم.

آکنه مشکلی است که تقریبا ۸۰ درصد افراد در سنین بین ۱۱ تا ۳۰ سالگی با آن مواجه می‌شوند؛ آکنه شدید عارضه پوستی است که به‌طورمعمول با تورم و ضایعاتی دردناک همراه شده و درمان آن مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.

در این بین درمان‌هایی متعدد و موثر برای مقابله با آکنه وجود دارد که از التهاب بیشتر و اثرات بعدی این عارضه جلوگیری می‌کند.

در ادامه برخی از راهکارهایی را که برای مقابله با جوش‌های پوستی وجود دارد، بررسی می‌کنیم.

پوست صورت را تمیز نگه داریم

پاکیزگی پوست کلید جلوگیری از آثار مخرب و ناهنجاری‌های پوستی است؛ برای این منظور صورت خود را ۲ بار در روز شست و شو دهید و از برای این منظور از صابون معمولی و آب گرم استفاده کنید.

هنگامی که صورت شما عرق کرد، صورت را بشویید زیرا تعریق بر التهاب آکنه اثر دارد، همچنین پس از آرایش و پیش از خواب پوستتان را پاک کنید.

از آفتاب غافل نباشید

پوست برخی افراد در مواجهه کم با نور خورشید حساس شده و آکنه در آن ایجاد می‌شود البته برخی از داروهای آکنه هم حساسیت نسبت به اشعه‌های مضر را افزایش می‌دهد.

برای مقابله با اشعه خورشید، از نوع پوست خود آگاه باشید و چنانچه نسبت به نور خورشید حساس هستید، از آن دور شوید؛ استفاده از ابزارهای حفاظتی مانند کلاه و دستکش برای مقابله با نور خورشید کمک کننده است، همچنین کرم‌های ضدآفتاب باید جزء ضروریات باشد.

از دستمال زبر استفاده نکنید

بعد از شست و شوی صورت با پوست خود با ملایمت برخورد کنید و از دستمال‌های زبر استفاده نکنید زیرا به تحریک پوست منجر خواهد شد، همچنین از لوازم آرایشی و بهداشتی همچون الکل، پنهان کننده‌های آکنه، محصولات چرب آرایشی و بهداشتی، عطر و تونرها استفاده نکنید.

از هر نوع محصول آرایشی بهداشتی استفاده نکنید

ادعاهایی مختلف نسبت به معجزه گری محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد بنابراین در انتخاب این محصولات باید هوشیار عمل کرد و هر محصولی را برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار نداد چرا که گاهی محصولات به اصطلاح درمانی می‌تواند بر سلامت پوست عوارض داشته باشد.

محصولات OTC فراموش نکنید

داروهای OTC (بدون نسخه) نسخه متعددی برای مقابله با آکنه وجود دارد که به صورت کرم، لوسیون، ژل، صابون و دستمال مرطوب در دسترس قرار می‌گیرد. محصولات OTC به دلیل وجود عناصری همچون سالیسیلیک اسید و سولفور می‌توانند برای پوست موثر واقع شوند، همچنین دستورالعمل استفاده از محصولات لحاظ شده است بنابراین می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت پوست داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.