حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کیمیای محیط زیست در دستان شماست
29 آگوست 2019 - 13:19
شناسه : 6831
بازدید 248
12

زمانی که ماده های آلوده کننده در محیط زیست به مقدار کثیر و مدت زمان طولانی باشند، تعادل طبیعی محیط را برهم میزنند که سبب می شود سلامت موجودات زنده وانسان ها به خطر بیافتد. آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک، آلودگی حرارتی، آلودگی نفتی، آلودگی رادیواکتیو و آلودگی صدا از جمله آلودگی های زیست […]

ارسال توسط :
پ
پ

زمانی که ماده های آلوده کننده در محیط زیست به مقدار کثیر و مدت زمان طولانی باشند، تعادل طبیعی محیط را برهم میزنند که سبب می شود سلامت موجودات زنده وانسان ها به خطر بیافتد.

آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک، آلودگی حرارتی، آلودگی نفتی، آلودگی رادیواکتیو و آلودگی صدا از جمله آلودگی های زیست محیطی محسوب می شوند.

آلودگی ها خور بر دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول آلودگی بیولوژیکی است که شامل مواد قابل تجزیه می باشد مانند: تفاله هی مواد غذایی و کودها و لاشه های حیوانات و کیاهان.

نوع دیگر آلودگی محیط زیست با مواد غیر قابل تجزیه است. این آلودگی ها باعث ایجاد رویدادهای طبیعی مانند: زمین لرزه، انفجارات آتشنشانی، سیل ها و غیره می شوند.

از جمله مهمترین پیامدی که این آلودگی ها به کره زمین وارد میکند آسیب رسیدن به لایه اوزون میباشد که تاثیر چشمگیری در زندگی موجودات زنده دارد. اوزون به علت اینکه یک اکسید کننده قوی است در اتمسفر با مواد مختلفی ترکیب می شود که در صورت قرار گرفتن در لایه های نزدیک به زمین می تواند در تنفس موجودات زنده اثر گذاشته و ادامه ی حیات را برای آنها مشکل کند.

این روزها ارگان ها و کارخانه ها و حتی انسان های دوستدار محیط زیست درصدد آمده اند که برای حفظ این طبیعت ارزشمند گامی بردارند. از این رو شرکت چینی زرین ایران با سابقه درخشان خود در زمینه ی تولید ظروف چینی، به این فکر افتاده است که در حد توان آب مصرفی کارخانه را بازیافت کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهد، همچنین خروجی گازهای اگزوزها را مورد آنالیز شیمیایی قرار داده و آلاینده ها را پایینتر از حد استاندارد قرار می دهد.تا هم از میزان هزینه های خود کم کرده و هم کمک شایانی به محیط زیست و طبیعت کرده باشد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.