حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کودکان زیاد مسواک نزنند!
09 فوریه 2019 - 17:28
شناسه : 5085
بازدید 302
10

برای هر چیزی یک حد تعادلی وجود دارد حتی برای مسواک زدن آن هم برای کودکان در این مطلب متوجه می‌شوید که کودکانی که بیش از اندازه خمیردندان مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به فلوئوروزیس دندانی در سن بالا قرار دارند. طبق نتایج یک مطالعه جدید، بسیاری از کودکانی که بیش از اندازه خمیردندان مصرف […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای هر چیزی یک حد تعادلی وجود دارد حتی برای مسواک زدن آن هم برای کودکان در این مطلب متوجه می‌شوید که کودکانی که بیش از اندازه خمیردندان مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به فلوئوروزیس دندانی در سن بالا قرار دارند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید، بسیاری از کودکانی که بیش از اندازه خمیردندان مصرف می کنند در معرض ریسک بالا «فلوئوروزیس دندانی» در سنین بالاتر قرار دارند.

فلوئوروزیس دندانی، تغییررنگ شدید دندان ها به دلیل قرارگیری بیش از اندازه در معرض فلوراید در هشت سال اول زندگی است.

فلوراید ماده معدنی موجود در اب و خاک است. بیش از ۷۰ سال قبل، دانشمندان پی بردند افرادی که اب طبیعی حاوی فلوراید بیشتر مصرف می کردند دارای خرابی کمتر در دندان هایشان بودند. همین مسئله منجر به افزودن فلوراید به آب آشامیدنی، خمیردندان، دهان شویه ها و سایر محصولات شد.

حال مطالعه محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا نشان می دهد مصرف بیش از اندازه فلوراید در زمان تشکیل دندان ها می تواند منجر به پوسیدگی، بدشکلی یا فلوئوروزیس دندانی شود.

متخصصان توصیه می کنند کودکان باید به اندازه یک نخود خمیردندان بر روی مسواک شان گذاشته و مسواک بزنند.
منبع: سلامت نیوز

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.