حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کلید محافظ جان – سلسله مقالات کولر آبی
08 آوریل 2018 - 16:52
شناسه : 2961
بازدید 364
7

در سلسله مقالاتی پیرامون کولر آبی قصد داریم در مورد «خرید و نگهداری از کولر آبی» مطالب کمتر شنیده را منتشر کنیم تا خریداران و هموطنان عزیز بیش از گذشته در مورد کولر آبی در جریان قرار بگیرند. مخاطرات جانی در سرویس و استفاده از کولر آبی سرویس و نگهداری کولر آبی از  شایع ترین فعالیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سلسله مقالاتی پیرامون کولر آبی قصد داریم در مورد «خرید و نگهداری از کولر آبی» مطالب کمتر شنیده را منتشر کنیم تا خریداران و هموطنان عزیز بیش از گذشته در مورد کولر آبی در جریان قرار بگیرند.


مخاطرات جانی در سرویس و استفاده از کولر آبی

سرویس و نگهداری کولر آبی از  شایع ترین فعالیت هایی است که در نیمه اول سال به وفور مشاهده می شود. کاری که البته با مخاطراتی نیز همراه است. این مخاطرات از پرت شدن از بلندی ( به دلیل نصب کولر در محل  نامناسب) گرفته تا ضرب دیدگی سرویس کاران کولر به هنگام نصب کولر را در بر می گیرد.

اما قرار است در مورد یک مخاطره کمتر شنیده شده با شما سخن بگوییم:  برق گرفتگی با کولر!!؟؟

شاید برق گرفتگی توسط کولر کمی دور از ذهن باشد اما این موضوع واقعیت دارد.

 

علت برق گرفتگی در کولر آبی 

در دستگاه هایی همچون کولرهای آبی که « فلز، برق و آب » در  ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم قرار دارند ممکن است به دلیل رسانایی آب و البته نگهداری نادرست کولر؛ تعدادی از سیم ها و کابلها پوشش مناسبی نداشته باشند و برق با آب در جریان داخل کولر یا بدنه فلزی کولر در تماس مستقیم قرار بگیرد و موجب برق گرفتگی «سرویس کار» یا «شخصی» که برای سرویس و روغن کاری کولر آمده است؛ بشود.

 

نکات ایمنی برای جلوگیری از برق گرفتگی

1- استفاده از کلید محافظ جان در مدار برقی کولرهای آبی.

2- نصب کولر توسط سرویس کارهای مجاز.

3- توجه به پوشش سیم کشی ها و کابل های برقی درون محفظه کولر.

4- استفاده از پوشال استاندارد و مناسب بودن ابعاد و اندازه پوشال با مدل کولرهای آبی.

 

 کلید حافظ جان؛ راه حلی علمی برای همه

یک راه حل ساده برای جلوگیری از برق گرفتگی در کولرهای آبی استفاده سازندگان و تولید کنندگان کولر آبی از یک کلید مینیاتوری برای کنترل برق جریان یافته در بدنه کولر می باشد. کلیدی که به نحوی در مدار برقی بین کلید و کولر قرار می گیرد تا هر زمانی که برق در بدنه کولر به جریان افتاد؛ به طور خودکار برق کولر را قطع کند و پیش از بروز هرگونه حادثه ای هشدار لازم را بدهد.

 

استاندارد و شرکت های تولید کننده

دو-سه سال گذشته موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور وابسته به وزارت صنعت؛ شرکت ها و کارخانه های تولید کننده را به عرضه اجباری کلید محافظ جان در قالب یک پک و بسته کامل به مشتری و مصرف کننده نهایی  الزام و اجبار کرد که متاسفانه شرکت ها به دلیل افزایش قیمت ناچیزی که این وسیله ایمنی داشت از الزام قانونی استاندارد سرباز ردند و استاندارد هم که اهرم فشاری بر روی تولید کنندگان نداشت از موضعش عقب نشست اما در بن تولید کنندگان فقط دو برند مطرح «آبسال» و «سپهر الکتریک» به دلیل ارزشی که برای نام و نشان برندشان قائل بودند کلید محافظ جان را به همراه کولرهایشان به بازار عرضه می کنند.

 

 

دیدبازار حافظ منافع مشتری 

فروشگاه اینترنتی دیدبازار ضمن اطلاع رسانی پیرامون «کلید محافظ جان کولر آبی»  در این مقاله؛ شرایطی را برای فروش این محصول از طریق سایت ( خرید کلید محافظ جان کولر آبی و تحویل درب مزل) فراهم کرده است تا وظیفه ذاتی اش را به درستی ایفاء کند.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.