حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کرونا ؛ عامل کسادی کسب و کار در ایران
04 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11458
بازدید 177
8

کرونا ویروس : چندی است که جهانیان درگیر ویروسی بنام کوید 19 یا همان کرونا ویروس می باشند که باعث مختل شدن زندگی روزمره افراد شده است. در ایران نیز کسب و کارهای فراوانی دچار مشکل شده و اقتصاد تمامی واحد های صنفی را مورد تغیراتی قرار داده که خوشایند فروشندگان و عرضه کنندگان نمی […]

ارسال توسط :
پ
پ

کرونا ویروس : چندی است که جهانیان درگیر ویروسی بنام کوید 19 یا همان کرونا ویروس می باشند که باعث مختل شدن زندگی روزمره افراد شده است.

در ایران نیز کسب و کارهای فراوانی دچار مشکل شده و اقتصاد تمامی واحد های صنفی را مورد تغیراتی قرار داده که خوشایند فروشندگان و عرضه کنندگان نمی باشد.

اما تعطیلی یا بازگشایی واحد های صنفی و تولیدی پس از ایام تعطیلات عید، یکی از دغدغه‌ های کارکنان این واحدها و مردم بوده که نظرات و اخبار متناقض باعث سردرگمی آن ها شده است.

در چند روز گذشته نامه ای از طرف حسین مدرس خیابانی ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با موضوع «عدم وقفه در کار و تولید کشور» منتشر شد که ابهام کارمندان برای حضور در محل کار خود را بیشتر کرد. در این نامه تاکید شده بود که موضع رسمی وزارت صنعت، جلوگیری از ایجاد هرگونه وقفه در فعالیت واحدهای تولیدی کشور در تمام بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است.

اعتراض وزیر بهداشت در پی بازگشایی کسب و کارها و افزایش کرونا ویروس

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران در پی انتشار این خبر واکنش تندی را نسبت به مسئولان این دستورات داشته است که اخبار ضد و نقیضی را در میان مردم ایجاد کرده است.

او نیز در نامه‌ای گلایه‌ آمیز خطاب به رئیس ‌جمهوری نوشت: “اخیراً بدون اطلاع ستاد، نامه‌ای توسط قائم‌ مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی به کلیه استان‌ ها ابلاغ شده که عملاً دستورالعمل اداری برای بازگشایی کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسؤولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد”.

وزیر بهداشت هشدار داده است: “لذا ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر کشور و دیگر همکاران به کمک هر چه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه اعلام می‌ کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله ‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصادی کشور را خواهد گرفت”.

پس از آن وزارت صنعت تاکید کرد که نامه قائم مقام این وزارتخانه برای تولید اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای مورد نیاز مردم بوده و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی و کسبه نیست.

مدرس خیابانی همچنین گفته است که نامه مذکور بر اساس دستور صریح ریاست جمهوری و بر اساس سیاست ستاد کرونا تنظیم شده و صرفاً بر اساس رعایت پروتکل ‌های بهداشتی ستاد کرونا ابلاغ شده است.

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.