حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کدام ماشین لباسشویی را بخرم؟
10 سپتامبر 2018 - 12:47
شناسه : 4014
بازدید 219
10

توصیه می‌کنیم ظرفیت ماشین لباسشویی را مطابق با تعداد افراد خانواده و مقدار لباس‌های کثیف در هر هفته انتخاب کنید. استاندارد بودن و برچسب انرژی اولین و مهمترین نکته در انتخاب ماشین لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. این دستگاه در هفته حدود یکی-دو بار استفاده می‌شود و حداکثر مصرف […]

ارسال توسط :
پ
پ

توصیه می‌کنیم ظرفیت ماشین لباسشویی را مطابق با تعداد افراد خانواده و مقدار لباس‌های کثیف در هر هفته انتخاب کنید.

استاندارد بودن و برچسب انرژی

اولین و مهمترین نکته در انتخاب ماشین لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. این دستگاه در هفته حدود یکی-دو بار استفاده می‌شود و حداکثر مصرف آن حدود ۳۵ کیلو وات ساعت است. بیشتر این انرژی برای گرم کردن آب مصرف می‌شود. به این ترتیب، هنگام خرید این وسیله توجه به برچسب انرژی بسیار مهم است.

ظرفیت و قیمت

با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان لباس‌های قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید. مسلما میزان پولی که برای خرید این دستگاه در نظر می‌گیرید یکی از عوامل مهم تعیین‌کننده در انتخاب آن است. اما باید توجه داشته باشید که با کمی بیشتر کردن این مبلغ، می‌توانید گزینه بهتری بدست آورید.

برنامه‌های شست‌وشو

وجود برنامه های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست‌وشو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. بعضی از دستگاه‌های جدید، مانند ماشین‌های لباسشویی ال‌جی، علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به دلخواه خود برنامه‌ای را برای شست‌وشو تنظیم یا دانلود کنید. در صورتی که توانایی و حوصله چنین کاری را دارید، بدانید که خرید این دستگاه‌ها خالی از لطف نیست.

ورودی‌های آب سرد و گرم

اگر محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی شما به شیر آب گرم نزدیک است، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های دارای دو ورودی آب (اصطلاحا دارای دو شیر) را بخرید. اگر برای شست‌وشو در این گونه ماشین‌ها دمای بالایی نیاز باشد، مقداری از آب گرم از طریق شیر تأمین و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود. در غیر این صورت، المنت دستگاه به تنهایی باید دمای مطلوب آب را تأمین کنید.

لباسشویی

سرعت خشک‌کن

سرعت خشک کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می شود از دیگر مشخصه ها یک ماشین لباسشویی است. اگر برای خشک کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می دهید که آنها را به صورت نیمه خشک یا خشک از لباسشویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباسشویی با دور خشک کن بیشتر انتخاب کنید.

ضمانت و خدمات پس از فروش

این که چه ماشین لباسشویی از همه بهتر است سؤالی است که در مود هیچ وسیله برقی نمی‌توان به طور قطعی به آن پاسخ داد. آن هم در حالتی که وسایل برقی حتی در اولین روز استفاده خود با احتمال خرابی روبه رو هستند! اما نکته قابل توجه در این زمینه مدت زمان ضمانت و نوع خدمات پس از فروش است.

امکانات ویژه

توجه کنید که ماشین لباسشویی چه امکاناتی را برای شست‌وشو به شما می دهد. شست‌وشو با آب سرد، شست‌وشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه از جمله امکانات مفیدی هستند که می‌توانند در کاهش مصرف انرژی مؤثر باشند.

نوع درب

ماشین‌هایی که دربشان در قسمت جلوی آنها قرار دارد بسیار کمتر از ماشین‌هایی که درب آنها در قسمت بالا است آب مصرف می‌کنند. بعضی از انواع ماشین‌های لباسشویی با درب از جلو فقط به اندازه ۳۳ درصد دیگر ماشین لباسشویی‌ها مصرف آب دارند. پس به میزان مصرف آب دستگاه هم توجه کنید. شست‌وشو در ماشین‌های درب از جلو نیز بهتر انجام می شود.​

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.