حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کارکرد فروشگاه های اینترنتی در بازار ایران-فلسفه شکل گیری
29 جولای 2018 - 10:18
شناسه : 3453
بازدید 213
11

اطلاعات منبعی اقتصادی در عصر فناوری اطلاعات اطلاعات همیشه اهمیت و ارزش خودش را داشته است اما با ورود به «عصر اطلاعات و فناوری اطلاعات»، اهمیت اطلاعات دو چندان شد.سرنوشت اقتصاد از دیرباز با اطلاعات و آمار و ارقام گره خورده است. میزان موجودی کالا در بازار، قیمت اسمی،قیمت مبادله ایی، وضعیت اقبال به یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

اطلاعات منبعی اقتصادی در عصر فناوری اطلاعات

اطلاعات همیشه اهمیت و ارزش خودش را داشته است اما با ورود به «عصر اطلاعات و فناوری اطلاعات»، اهمیت اطلاعات دو چندان شد.سرنوشت اقتصاد از دیرباز با اطلاعات و آمار و ارقام گره خورده است. میزان موجودی کالا در بازار، قیمت اسمی،قیمت مبادله ایی، وضعیت اقبال به یک کالا یا سرویس و دهها عامل دیگر که همگی از مشخصه های اصلی بازار و اقتصاد هستند؛ جملگی اطلاعات و داده هایی هستند که با فناوری های روز و پیشرفته به یک منبع اقتصادی در عصر اطلاعات بدل شده اند.

اصولا مادامی که با انباشتی از منابع -که امکان ترکیب و تلفیق آن – در جهت پاسخگویی به یک نیاز روبرو هستیم؛ فعالیت اقتصادی محقق می شود. این منابع در طول تاریخ بشریت متفاوت است. به عنوان مثال در مقطعی از اقتصاد موسوم به دوره صنعتی شدن با انبوهی از کالاها و خدمات با ویژگی ها،قیمتها،کیفیت ها و برندهای مختلف روبرو بودیم که ناشی از فناوری های روز تولید بود.در مقطع فعلی هم فناوری های ارتباطی دنیای پیرامونی مان را تغییر داده است و طبعا دایره این تحولات به حوزه اقتصاد هم کشیده شد.با امکان بهره برداری از انبوهی از فناوریها،اطلاعات،ارتباطات شبکه ایی و در هم تنیده در عمل با انباشتی سامان یافته از اطلاعات به عنوان یک منبع اقتصادی روبرو هستیم که کنشگران اقتصادی با صرف سایر منابع اقتصادی سعی در سودمند سازی این منبع برای خویش و بهره برداری مالی از ان تلاش می کنند. در این میان توجه به ایده ها و عملی سازی ایده ها با کمک فناوری سهم عمده ایی در سود ده شدن فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد.

فلسفه فروشگاه های اینترنتی

فلسفه شکل گیری فروشگاه های اینترنتی به «رقابت پذیری عرصه فروش و بازار» و «تولیدات متنوع با برندهای گوناگون» بر می گردد. فناوری که تسهیل ساز ارتباطات و نقل و انتقال اطلاعات بوده است به مرور بر روی فرآیند تامین،خرید و فروش و تبلیغات نیز اثرگذار شد و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به عنوان ابزاری برای ورود آسان تر و کم هزینه تر به بازار بکار گرفته شدند.در دوره پساصنعتی شدن جوامع انسانی و در بحبوحه عصر اطلاعات؛ از یک سو رقابت پذیری در تمامی سطوح از حوزه تولید و فروش و ارائه خدمات گرفته تا بخش برندینگ و تبلیغات بیش از گذشته شده است و از سوی دیگر دسترسی خریداران به کالا و بازار راحت تر شده است. در مجموع برآیند این اتفاقات منجر به شکل گیری فروشگاه های اینترنتی شده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.