حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چگونه مبل‌هایمان را درخشان کنیم؟
01 فوریه 2018 - 14:23
شناسه : 2303
بازدید 212
10

ما ایرانی ها وقتی به فصل زیبای بهار نزدیک می شویم خانه هایمان را همچو بهار با طراوت و پاکیزه می کنیم و چه رسمی زیباتر و جالب تر از وجود دارد. همه ما به تمیزی مبل هایمان اهمیت می دهیم و برایمان مهم است که مبلمان تمیزی داشته باشم. ما در اینجا روش شست […]

ارسال توسط :
پ
پ

ما ایرانی ها وقتی به فصل زیبای بهار نزدیک می شویم خانه هایمان را همچو بهار با طراوت و پاکیزه می کنیم و چه رسمی زیباتر و جالب تر از وجود دارد. همه ما به تمیزی مبل هایمان اهمیت می دهیم و برایمان مهم است که مبلمان تمیزی داشته باشم. ما در اینجا روش شست و شوی خانگی مبلمان را آموزش می دهیم.

 

توجه: قبل از شروع از نوع تار و پود پارچه مبلتان خود مطلع شوید. درصورتیکه جنس مبلتان شما حساس است مانند ابریشمی، زربافت یا رنگ ده، حتما به شرکت هایقالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات شستشوی مبل یا خشکشویی مبلمان استفاده کنید، تا شستشوی مبل شما با دستگاه های مخصوص شسته شود و آسیبی به مبلمان شما وارد نشود.

مواد و وسایل مورد نیاز:

آب گرم

حوله تمیز و خشک

شامپو مبل یا صابون

سرکه سفید

اسفنج

الکل سفید

 

بسته به نوع لکه های مبلمان و اثاثه نوع شستشوی مبل و لکه گیری آن متفاوت است. اگر مبلمان یا صندلیها شما لکه ندارند و فقط دچار کثیفی حااصل از نشستن لباس کثیف، شده اند . روش شستشوی زیر به شما کمک میکند تا مبلمان خود را مانند روز اول درخشان کنید.

مرحله اول شستشوی مبل؛ استفاده از جارو برقی:

 

قبل از هر نوع شستشوی مبل  یا  خشکشویی مبلمان، حتما مبلمان خود را جارو بکشید. برای این منظور از سری های مختلف جارو برقی استفاده کنید و تمام زوایا و گوشه و کنار مبل را جارو بکشید. اگر جارو برقی شما قابلیت تنظیم مکش دارد ، حتما آن را روی حداکثر مکش تنظیم کنید.

 

مرحله دوم شستشوی فرش؛ لکه برداری:

 

اگر مبلمان شما لکه دارد ، حتما از قسمت مقالات ، لکه مورد نظر را پیدا کنید و قبل از شستشوی  مبل ، به لکه برداری لکه های مبل بپردازید. اگر مبلمان شما  لکه ندارند به  مرحله بعد بروید.

 

مرحله سوم شستشوی؛ مبل با آب و صابون:

 

در مرحله اول شستشوی مبل با آب و صابون معمولی بدون رنگ(مایع نباشد) مخلوط کنید و درون بطری اسپری بریزید.سپس روی پارچه های مبل اسپری کنید و با اسفنج روی تمام قسمتهای پارچه ای مبل بکشید. این کار موجب تمیز شدن پارچ های مبل شما می شود. بهتر است این مرحله را دوبار تکرار کنید. اگر نمی خواهید از صابون استفاده کنید، بهتر است از شامپو های مخصوص شستشوی مبلمان استفاده کنید.سپس با حوله سفید و تمیز و خشک، آب و رطوبت اضافی را از روی مبل بگیرید.

 

مرحله چهارم شستشوی مبل؛ درخشان کردن مبل:

در مرحله بعد شستشوی مبل، برای درخشان کردن فرش ، یک لیتر آب ولرم را نیم پیمانه سرکه سفید و ۲ قاشق الکل سفید مخلوط کنید؛ و درون بطری اسپری تمیز بریزید، سپس روی پارچه های مبلی اسپری کنید و با اسفنج با تراکم بالا روی تمام قسمتهای مبل بکشید. این کار موجب تمیز شدن وبراق شدن مبل می شود. سپس با حوله سفید و تمیز و خشک، آب و رطوبت اضافی را از روی مبل بگیرید و اجازه دهید مبلمان شما در سایه و در معرض وزش باد خشک شود. برای این منظور میتوانید، پنجره ها را باز کنید و یا از پنکه استفاده کنید.

شما همچنین میتوانید، به شرکتهای قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات شستشوی مبل یا خشکشویی مبلمان استفاده کنید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.