حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 29 فروردین , 1403 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چه زمانی نوشیدن آب مرگبار می شود؟
05 می 2019 - 9:04
شناسه : 5708
بازدید 201
13

همه پزشکان به خوردن آب کافی در طول روز تاکید دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که نوشیدن آب هم قوانین خاص خودش را دارد و اینکه هر ساعتی از شبانه روز و در هر حالتی مجاز به خوردن آب نیستید! برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب را دنبال کنید. هیپوناترمی ناشی […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه پزشکان به خوردن آب کافی در طول روز تاکید دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که نوشیدن آب هم قوانین خاص خودش را دارد و اینکه هر ساعتی از شبانه روز و در هر حالتی مجاز به خوردن آب نیستید! برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب را دنبال کنید.

هیپوناترمی ناشی از کاهش میزان یون سدیم در خون است.هیپوناترمی مرتبط با ورزش زمانی رخ می‌دهد که نوشیدن بیش از حد آب، بر توانایی کلیه‌ها برای دفع آب اضافی غلبه می‌کند و سدیم در بدن رقیق شده و باعث التهاب سلول‌ها میمی‌شود که می‌تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد.

دکتر «جیمز وینگر»، پزشک ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا آمریکا، می‌گوید: «هیچ کس بر اثر از دست دادن آب بدن در میدان‌های ورزشی جان خود را از دست نداده است اما ورزشکاران در موارد نادر بر اثر آبرسانی بیش از حد به بدن، جان خود را از دست داده اند.»

در توصیه‌های آبرسانی به بدن بر نوشیدن حدود ۸ اونس (۲۳۶ میلی لیتر) آب در هر ۲۰ دقیقه ورزش تاکید می‌شود ولی بسیاری از مربیان ورزشکاران را به مصرف آب بیشتری از این میزان به منظور جلوگیری از از دست دادن آب بدن، گرفتگی عضلات و گرمازدگی راهنمایی می‌کنند.

این در حالی است که به گفته وینگر، گرفتگی عضلات و گرمازدگی در هنگام ورزش بر اثر از دست دادن آب بدن نیست.

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.