حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 28 فروردین , 1403 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چند دقیقه بعد از غذا خوردن مجازیم بخوابیم؟
29 اکتبر 2018 - 15:03
شناسه : 4214
بازدید 191
9

معمولا بعد از غذا خوردن حس خواب آلودگی به افراد دست می دهد. ولی لازم است بدانید که چند دقیقه بعد از غذا خوردن اجازه خوابیدن دارید که به بدن آسیبی نرسانید! بسیار از رفتارهای تغذیه‌ای که انسان در زندگی از خود بروز می‌دهد، بر اساس عادت‌هایی است که طی زندگی فردی و اجتماعی فراگرفته […]

ارسال توسط :
پ
پ

معمولا بعد از غذا خوردن حس خواب آلودگی به افراد دست می دهد. ولی لازم است بدانید که چند دقیقه بعد از غذا خوردن اجازه خوابیدن دارید که به بدن آسیبی نرسانید!

بسیار از رفتارهای تغذیه‌ای که انسان در زندگی از خود بروز می‌دهد، بر اساس عادت‌هایی است که طی زندگی فردی و اجتماعی فراگرفته است که برخی از این عادت‌ها غلط بوده و بر سلامتی فرد تاثیر سوء می‌گذارد؛ از این‌رو شناسایی و ترک این عادات یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش سلامتی است

 

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه “خوابیدن” یکی از مولفه‌های مهم سلامتی است، تاکید کرد: خوابیدن بلافاصله بعد از غذا بر روی سلامتی فرد تاثیر سوء می‌گذارد.

 

علیرضا استاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این خصوص اظهار کرد: بعد از خوردن غذا معده پر شده و فرد احساس سنگینی می‌کند که در این صورت استراحت کوتاه مانعی نداشته اما خوابیدن ساعتی برای سلامتی مضر است.

 

وی افزود: خوابیدن بلافاصه بعد از غذا قندخون را بالا برده و در طولانی مدت نیز سبب چاقی در فرد می‌شود؛ از این‌رو افراد باید در این خصوص دقت کرده و حداقل دوساعت بعد از صرف غذا اقدام به خوابیدن کنند.

 

وی توصیه کرد: افراد باید در وعده‌های غذایی به اندازه‌ی متعادل غذا مصرف کرده و بعد از آن نیز استراحتی کوتاه داشته باشند و همچنین افرادی که دچار ریفلکس معده هستند در صورتی که بخواهند بعد از غذا استراحت کنند، باید زمان استراحت‌شان کوتاه بوده و به گونه‌ای دراز بکشند که قسمت فوقانی بدن کمی بالاتر از معده قرار بگیرد.

 

استاد رحیمی در خصوص زمان مناسب برای ورزش کردن نیز تاکید کرد: بهترین زمان مناسب برای ورزش کردن دو ساعت بعد از صرف غذا می‌باشد.

منبع: ایسنا
کم خوابی موجب آلزایمر می شود یا پرخوابی؟

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.