حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چرا ابتلا به کرونا در زنان بیشتر از مردان است؟!
21 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11630
بازدید 178
9

این روزها که همه درگیر بیماری و ویروس کوئید 19 هستند آمارها نتیجه جالب و قابل تاملی را نشان می دهند و آن هم این است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مردان بیشتر از زنان گزارش شده است. شاید این سوالی باشد که ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که علت اینکه […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها که همه درگیر بیماری و ویروس کوئید 19 هستند آمارها نتیجه جالب و قابل تاملی را نشان می دهند و آن هم این است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

شاید این سوالی باشد که ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که علت اینکه افرادی که به این اپیدمی دچار شده اند در زنان کمتر از مردان در سراسر دنیا ثبت شده است.

با شیوع بحران کرونا در دنیا و درگیر شدن کشورها با این ویروس ناشناخته، با حجم زیادی از سوالات مواجه بودیم.

 اینکه این ویروس چگونه و از چه طریقی منتقل می‌شود.

آیا کودکان هم مبتلا می‌شوند.

این بیماری چقدر کشنده است و ده‌ها و صدها سوال دیگر که در این روزها شاهد طرح آنها از سوی مردم و در عین حال، کادر پزشکی، تیم‌های تحقیقاتی و مطالعاتی بوده‌ایم.

 علت تفاوت در ابتلا به کرونا در زنان و مردان

دانشکده بهداشت و مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص این سوال مهم ، که آیا میزان بروز و شدت ابتلاء به ویروس کرونا در مردان و زنان متفاوت است،

اعلام کرد: نتایج تحلیل‌های اطلاعات بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در زمینه مقایسه شدت عوارض و مرگ ناشی از آن در مردان و زنان تاکنون نشان می‌دهد که میزان بروز موارد در بین زنان و مردان برابر است.

اما به نظر می‌رسد در زمینه میزان مرگ و میر و آسیب پذیری به بیماری بین دو جنس تفاوت وجود دارد.

علت این امر احتمالاً تفاوت در پاسخ‌های ایمنی بدن در دو جنس و یا تفاوت در ویژگی‌های رفتاری متفاوت در دو جنس است.

 برای مثال، الگو و شیوع استعمال دخانیات بین دو جنس متفاوت است. اما در مجموع، داده‌های تمایز یافته در خصوص جنسیت کافی نیست.

 هرچند به نظر می‌رسد آسیب پذیری و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در مردان بیشتر از زنان باشد که برای نتیجه گیری قطعی در این خصوص به داده‌های بیشتری نیاز است.
می‌تواند ناشی از تفاوت‌های جنسیتی یا ویژگی‌های سیستم ایمنی دو جنس یا رفتارهای پرخطر بیشتر در مردان (مانند سیگار کشیدن) باشد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.