حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
پیشنهاد رئیس ستاد اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی برای رونق تولید در کشور
14 ژوئن 2019 - 20:37
شناسه : 6083
بازدید 239
6

قدرت خرید مردم برای خرید لوازم خانگی خارجی به شدت پایین آمده. از طرفی هم امسال سال تولید ملی و مصرف کالای ایرانی است. به همین دلیل تقاضای کمک به صنعتگران لوازم خانگی از طرف رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مطرح شده است. انصاری رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

قدرت خرید مردم برای خرید لوازم خانگی خارجی به شدت پایین آمده. از طرفی هم امسال سال تولید ملی و مصرف کالای ایرانی است. به همین دلیل تقاضای کمک به صنعتگران لوازم خانگی از طرف رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مطرح شده است.

انصاری رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: امروز علاوه بر اینکه مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند صنعت نیز به شدت دچار کمبود نقدینگی است.

برنامه “گفت و گوی اقتصادی” با موضوع اقدامات ضروری برای بهبود فضای کسب و کار و با حضور حبیب الله انصاری دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از شبکه رادیو گفت و گو پخش شد.

انصاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو، کلی گویی های مسئولان در مسائل مختلف را از گرفتاری های حوزه مدیریت کلان کشور برشمرد و گفت: مسئولان فقط می گویند حمایت می کنیم اما ابعاد این حمایت مشخص نیست درصورتیکه حمایت با نیازسنجی از واحدهای صنعتی معنا پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از عدم عارضه یابی در حوزه تولید و صنعت انتقاد کرد و افزود: امروز علاوه بر اینکه مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند صنعت نیز به شدت دچار کمبود نقدینگی است اما برای جبران این کمبودها چه حمایتی صورت گرفته است؟

وی در ادامه، کاهش هزینه تولید را مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: رکود بازار و ضعف قدرت خرید مردم موجب کاهش مشتریان تولیدات داخلی شده است.

انصاری با اشاره به راهکارهای جذب سرمایه های سرگردان به سمت تولید گفت: اگر اقتصاد کشور پویا و مبتنی بر بخش خصوصی باشد خود به خود سرمایه های در گردش به سمت صنعت و تولید سوق داده می شود چراکه سودآوری بالا و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران آموزش های آکادمیک و مصاحبه کردن را از شروط اصلی دریافت مجوز صنعت برشمرد و گفت: باید فرهنگ صنعتی متقاضیان را نیز بررسی کرد چراکه ممکن است یک فرد با شش کلاس سواد از فرهنگ صنعتی برخوردار باشد اما فردی در مقطع دکتری فاقد آن باشد کمااینکه شاهد چنین موضوعاتی هستیم و عده ای اعتبارات را در خارج از حوزه تولید مصرف می کنند.

صنعت نیازمند اعتبارات و نقدینگی

وی با بیان اینکه صنعت نیازمند اعتبارات و نقدینگی است اظهار کرد: برخی صنعتگران با کمبودها و نارسایی های مختلفی در چرخه تولید مواجه شده اند ضمن اینکه پرداخت تسهیلات با سود حداقل ۲۰ تا ۳۲ درصد به تولیدکننده در این شرایط در واقع تسهیلات نیست و کمکی نخواهد کرد.

انصاری با انتقاد از اجرای تنها ۲۰ درصد از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب ۱۳۹۰ گفت: باید پرسید که چرا پس از گذشت هشت سال هنوز ۸۰ درصد این قانون اجرایی نشده است؟

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تصریح کرد: پس از دریافت مجوز و اقدامات اولیه برای بهره برداری باید امکانات مالی برای تولیدکنندگان ایجاد شود اما بروکراسی و موازی کاری ها موجب درگیری تولیدکننده با موازی کاری ها خواهدشد.

انصاری تصریح کرد: مجموعه سیاست های اقتصادی نه تنها در جهت توسعه اقتصادی کشور نبوده بلکه در راستای تحریک مردم نسبت به ورود نقدینگی حداقلی به تولید نیز نبوده است.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان این “گفت و گوی اقتصادی” از رادیو گفت و گو با اشاره به راهکارهای رونق تولید عنوان کرد: برنامه ریزی برای جبران کمبود مواد اولیه تولید، جلوگیری از نوسانات شدید نرخ ارز و عدم فشارهای سنگین مالیاتی می تواند به رونق تولید در کشور ما کمک کنند.

منبع: رسانه لوازم خانگی

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.