حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
پرده خانه هوا را تصویه می کند!
27 فوریه 2019 - 16:27
شناسه : 5235
بازدید 290
5

به دلیل آلودگی هوا در تمام فصل های سال، تصویه هوای خانه از معضلات زندگی خیلی از افراد به خصوص افرادی که فرد بیماری در منزل دارند شده است. در این مطلب از پرده ای صحبت کرده ایم که هوای خانه را تصفیه می کند! شرکت ایکیا به تازگی پرده ای ابداع کرده که می […]

ارسال توسط :
پ
پ

به دلیل آلودگی هوا در تمام فصل های سال، تصویه هوای خانه از معضلات زندگی خیلی از افراد به خصوص افرادی که فرد بیماری در منزل دارند شده است. در این مطلب از پرده ای صحبت کرده ایم که هوای خانه را تصفیه می کند!

شرکت ایکیا به تازگی پرده ای ابداع کرده که می تواند هوای داخل خانه را تصفیه کند. این پرده برای تصفیه هوا از فرایندی کمک می گیرد که شبیه فتوسنتز در گیاهان است.

این محصول که Gunrid نام دارد از مواد معمولی تولید شده که با لایه ای از فوتوکاتالیست معدنی پوشیده شده اند. البته این شرکت هنوز ترکیبات دقیق این پوشش را اعلام نکرده است. اما تخمین زده می شود ماده معدنی موجود در این پوشش دی اکسید تیتانیوم باشد که قبلا در پارچه های تصفیه کننده هوا به کار می رفت.

به هرحال هنگامیکه این ماده در برابر منبع نور داخلی یا خارجی قرار می گیرد، مواد آلاینده موجود در هوای محیط را می کاهد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره میزان تاثیرگذاری این پوشش وجود ندارد. البته به گفته محققان این فرایند شبیه فتوسنتز گیاهان در طبیعت است.

این محصول سال آتی در فروشگاه ها عرضه می شود.

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.