حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ویروس کرونا و خوراکی های لازم در پیشگیری از ابتلا به آن
06 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11476
بازدید 192
6

این روزها بازار ابتلا به ویروس کوئید 19 یا همان ویروس کرونا  بسیار داغ است و هرکس برای پیشگیری و یا حتی درمان این بیماری ناشناخته و جدید راه کار ها و دستورالعمل هایی به اطرافیان خود ارائه می دهد که استفاده از خوراکی های مختلف از جمله این توصیه هاست. اما آن چیز که […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها بازار ابتلا به ویروس کوئید 19 یا همان ویروس کرونا  بسیار داغ است و هرکس برای پیشگیری و یا حتی درمان این بیماری ناشناخته و جدید راه کار ها و دستورالعمل هایی به اطرافیان خود ارائه می دهد که استفاده از خوراکی های مختلف از جمله این توصیه هاست.

اما آن چیز که این روزها اهمیت دارد این است که افراد باید توصیه های مطرح شده از طرف پزشکان و وزارت بهداشت را جدی گرفته و در تلاش باشند تا بتوانند با در خانه ماندن و انجام امور بهداشتی در حفظ سلامت خود و اطرافیان را تاثیر مثبت داشته باشند.

پزشکان و متخصصان در این روزها مصرف خوراکی های مفیدی را برای افراد توصیه می کنند که سلامت بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی و قوای دفاعی بدن را به حد نساب تعادل و تندرستی برسانند تا کمتر دچار و درگیر این نوع بیماری ها شوند.

در میان سبد میوه هایی که خداوند به دنیای ما ارزانی داشته خوراکی های مفید فروانی یافت می شود که امروزه بیشتر از همیشه بکار آمده و شما را در جلوگیری از ابتلا به ویروس کوئید 19 یاری می رساند.

 میوه های ضد ویروس کرونا

در این بخش به معرفی این خوراکی های لذیذ و مفید می پردازیم تا با مصرف به موقع و به اندازه آن بدن خود و خانوده هایمان را در برابر خطر ابتلا به بیماری ایمن سازیم:

  • آب کلم

آب کلم سرشار از ویتامین های مفید، مواد معدنی مغذی و اثر بخش، انواع آنتی اکسیدان، منبع بزرگ ویتامین A، C، ویتامین B6، منیزیم، مس و آهن است. خوب است کلم را همراه با چغندر یا لبو که منبع خوبی از فولات و انواع ویتامین ها است مصرف کنید.

  • ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

این مخلوط یک معجون معجزه آسا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک مکمل طبیعی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس های سرماخوردگی که اتفاقا کروناویروس هم یکی از آنهاست.

  • آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

  • آب کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین E و روی یا همان زینک است.

  • مخلوط آب پرتقال ، گریپ فروت و لیمو

هر کدام از این میوه ها برای تقویت سیستم بدن مثل یک معجزه هستند، زیرا غنی از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان می باشد. حالا اگر آب این سه میوه را با هم مخلوط کنید یک بمب مقوی از ویتامین ث است.

  • آب هویج

هویج منبع خوب ویتامین آ و بتا کاروتن است.

 

خوراکی های مفید در مقابله با ویروس کرونا

ویتامین های مفید و موثر فراوانی نیز وجود دارد که مصرف آن ها سبب تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن شده و سلامت شما را تا حد زیادی تضمین می کند.

جعفری، گیاه خردل، پیاز، انواع کلم، کلم بروکسل و بروکلی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، خیار، کلم، توت فرنگی، چگر مرغ و گل کلم منابع غذایی غنی از ویتامین K محسوب می شوند.

فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، پاپایا، بروکلی، جعفری، آناناس، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی منابع غذایی غنی از ویتامین C هستند.

سینه بوقلمون، گوشت گوساله، ماهی تن، سینه مرغ، دانه های آفتابگردان، دانه کنجد، نخود سبز، لوبیا چیتی منابع غذایی غنی از ویتامین B6 محسوب می شوند.

منابع غذایی غنی از ویتامین D3 شامل ماهی کپور، ماهی سالمون، انواع قزل آلا، ساردین، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و شیراست.

از جمله منابع غذایی غنی از ویتامین A می توان به سیب زمینی شیرین، کلم برگ، هویج، اسفناج، جگر گاو، کاهو، کره، تخم مرغ، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن اشاره کرد.

اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم، لوبیا قرمز، آووکادو، کاهو و پرتقال منابع غذایی غنی از ویتامین B9 هستند.

منابع غذایی غنی از ویتامین E شامل خوراکی هایی چون فندق، بادام، دانه های آفتابگردان، انبه، اووکادو، بروکلی، اسفناج، کدو گردویی، فلفل دلمه ای، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه فرنگی، کیوی است.

 

 

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.